Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Äntligen on the road

  1. #1
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560

    Äntligen on the road

    Så hämtade jag ut min Mp3 igår. Halv åtta på kvällen överlämnade Per på Globen Mc i Stockholm över nycklarna. Jag var riktigt trött efter en sanslös arbetsvecka och sa att jag skulle köra scootern omedelbart till garaget för att sedan lägga mig i soffan. Men efter 500 meter försvann tröttheten och det blev en nätt sväng runt Stockholm i tre mil. Jag ville känna in mig på den medan det ännu var torrt och fint väder. Visst var den tung och ovan till skillnad mot min "gamla" vespa (Vespa LX 50), men desto rappare på vägen. 350 cc rappare.

    Idag flexade jag ut vid lunchtid för att inhandla full skyddsutrustning. Jag styrde hojen mot Mc-varuhuset, men det var kaos i stan med bilar som trängdes. Jag blev ordentligt less och gjorde en helomvändning och drog iväg till Handelsboden i Västberga Allé. Just som jag parkerade började det droppa ett stilla regn...

    Väl inne i butiken gick jag fram till en ensam personal och sa "jag vill ha en full skyddsutrustning". Han sken upp och gav mig den fullservice som jag ville ha. Och behövde. Det blev svarta hängselbyxor, svart jacka med skinndetaljer, svarta högskaftsstövlar, handskar, kroppsnära ryggskydd och ny integralhjälm. För att få med mig allt var det bara att svida om på plats och stuva ned jympadojor, jacka och jeans i ryggan.

    Väl ute hade himlen öppnat sig fullständigt. Regndropparna studsade som kulor från ett automatvapen mot förstärkt pansarglas. Men det var bara att gilla läget och hoppas på att det nya stället skulle fungera. Jag körde hemåt i 70 km/h medan regnet smattrade mot hjälmen. Men jag var varm och hade inga som helst problem med vätan. Jag tog till och med en extra sväng i regnet för att verkligen se att det höll måttet, men det fungerade. Jag var torr ännu efter en timmes körning i ösregn.

    Det som möjligtvis var lite jobbigt var att jag var varm. Foder i jacka och byxor plus ryggskydd gjorde det inte så bekvämt. Väl hemma åkte de av. Fodren. Sen åkte jag en till sväng och då kändes det bättre. Nu står hojen i garaget, till alla andra hojåkares beskådning och lär väl bli den här veckans snackis där nere. :-)

    Men jag bryr mig inte, Jag fyller 47 på onsdag och har för länge sen insett att konventioner tillhör de ängsliga och osäkra. Jag vågar vara framåt och testa något nytt. Kul då när jag pratade med en riktigt gamma hojräv och vän i måndags (som kör HD) och jag berättade att jag köpt en Mp3. Jag hade väntat mig ett råflabb och tråkningar, men istället sa han typ; "alla måste börja någonstans och Mp3:an är ju cool".

    Imorgon bitti bär det av till Södertälje och Tuvängen för att gå en kurs i SMC´s regi. Hoppas på att hitta dit och att det blir en kul dag utan regn. All världens mc-tidningar lär vara där för att dokumentera Mp3:ans framfart på gokartbanan.

    Skönt att vara on the road. Och till våren 2010 planerar jag att ta mitt MC-kort...

    Och om ni har vägarna förbi Tuvängen imorgon, så presentera er gärna. Jag bits inte. Det är bara min Mp3 som ser ut att vilja göra det. (obs ironi)

    ///Jonas
    Senast redigerat av Jonas den 2009-06-12 klockan 20:10.

  2. #2
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    =)
    Du är tokigt bra på att skriva. Tack för inspirerande läsning.

  3. #3
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av Gurrag Visa inlägg
    =)
    Du är tokigt bra på att skriva. Tack för inspirerande läsning.
    Tack Gurrag! Kul med komplimanger!

  4. #4
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Grattis till upplevelserna och att du är på vägen som är sig självt nog!
    Och tack för att du delar med dig på ett så strålande sätt!

  5. #5
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Håller med dom andra, kul läsning och du skriver jäkligt bra.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    håller med föregående skrivare lycka tillpå tuvängen o visa vad din mc går för ,själv ska jag tilll söderköping om vädergudarna är goda

  7. #7
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av leffa Visa inlägg
    håller med föregående skrivare lycka tillpå tuvängen o visa vad din mc går för ,själv ska jag tilll söderköping om vädergudarna är goda
    Ska du äta glass?
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  8. #8
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Asch då, nu blir jag nästan generad. Men mest blir jag glad och inspirerad förstås. Jag lovar att göra mitt bästa på Tuvängen och lägga ett gott ord för hojen.nu där jag känner mig mig väldigt väl emottagen. Kör försiktigt alla som ska ut och rulla på vägarna imorgon. Men ha kul!

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    vet ej om det blir glass eller en pankstek ska åka med stanglide i nyköping om det inte vräker ner men jag har ju allväderskläder o dom håller emot ett tag i alla fall

  10. #10
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Smile

    Oh så trevlig läsning! Det märks att du är nöjd och glad, vilken positiv text. =)
    Hoppas du får många bra och sköna mil på din MP3. Jag tror de flesta tycker den är cool, säkert ingen som har nåt att negativt att säga om den, snarare så att de flesta nog är nyfikna faktiskt.

Liknande ämnen

  1. My Road to MC-kort
    Av loquaz i forum MC-kort
    Svar: 160
    Senaste inlägg: 2016-09-24, 12:58
  2. Road king
    Av Hondamannen i forum Custom
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2014-03-08, 18:42
  3. Road to Älgafallet 121012
    Av Pronby i forum Träffar & Körningar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-10-19, 01:51
  4. 21-22 July ON THE ROAD IN SWEDEN
    Av charlyno i forum Touring
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-07-30, 23:14
  5. Open road, Video
    Av Roadking i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-07-16, 16:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •