Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 30

Ämne: Suzuki GSX 1400

  1. #11
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: Suzuki GSX 1400

    jag tycker den ser stor men inte klumpig ut.. suzuki verkar komma starkt, jag har sett flera gsx1400 på senaste tiden

  2. #12
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: Suzuki GSX 1400

    Citat Ursprungligen postat av Kalle Kanon
    Tidiga årsmodeller (01-02) hade en lite klumpig växellåda, där man ibland kunde hitta friläge mellan två höga växlar.
    8)
    Det känner jag igen!! Trafikskolans GSX 750 hade den benägenheten att hitta friläge mellan de högre växlarna. Jag skulle peta i 5:e växeln och hade fått i friläge. Jag VET att kopplingen varit helt indragen och växeln inte gick att få högre upp med foten men ändå var det friläge ibland.
    Sånt hände också på den (kanske samma låda?), man litade inte riktigt på den om den verkligen hade växel i, man satt och testade före man drog på i fall man hade lyckats få friläge igen. Det var det enda jag hade negativt om just den modellen men annars funkar den bra och jag tror nog den är ganska bra om trafikskolor har såna runtom i landet.

  3. #13
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: Suzuki GSX 1400

    Här finns en till salu i Jämtland för 68.000 kr:
    http://annonser.svmc.se/?id=178

  4. #14
    Har provkört den.

    Skön spis med gott om kräm lång ner i registret. En smula klumpig förstås men det är ju ingen sporthoj. En klart positiv upplevelse

    En kollega som tourar mycket köpte en så´n för några år sedan, han är helnöjd.

  5. #15
    Varför får jag inte ut hjulaxeln från framfälgen, skall den delas med en sexkantnyckel???

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Köpte en Suzuki GSX 1400 i måndags i utbyte mot min Honda Transalp och upplever GSX:en trots c:a 30 kg mer i vikt som betydligt mer lätthanterlig tack vare lägre tyngdpunkt och att man kommer ned med fötterna ordentligt i backen. Sitter avslappnat och skönt och slipper ryggvärken som Transalpen gav mig.
    GSX:en verkar uppföra sig smidigt även på mindre vägar och känns inte alls klumpig sitt maffiga utseende till trots. Jämförde med Suzukis Bandit 1200 t.ex som jag upplevde som klumpigare att hantera.
    Under provkörningen av 1400 cc:arn tittade jag två ggr på hastighetsmätaren när den till min förvåning stannade på 2500 r/m vid 90 km/h.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  7. #17

    Villrådig...

    Hej på er och Glad Påsk!

    Är en medelålders man som funderar på att köpa hoj igen. Nu skulle jag behöva lite råd och ni verkar ju ha stor erfarenhet av just den hoj jag är sugen på. Frågan är om jag ska köpa en Gsx 750 eller 1400 ? Det kommer troligtvis inte att bli några långturer med hojen utan bara nöjesåkning i närområdet. Är 188 cm lång och ca 90 kilo, blir en 750 liten då?
    Orkar den med att ta med frugan därbak? Är väldigt tacksam för all råd och tips jag kan få.

    Ha det gott!

  8. #18
    Såna hära hojar verkar ju ha tagit över och blivit populärare än stora glidarhojar. Själv föredrar jag då v-twint som har känsla jämfört med en rad-fyra. Men smaken är ju olika.

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Mallgar:
    En 750 räcker långt för småturer men det är nog fler faktorer som kroppshydda kanske som spelar in hur man komme att trivas med hojen. Här kan du läsa lite om 750:an http://www.bike.se/review/view.php?id=668. Själv var jag inne på en Suzuki GSX 600 med halvkåpa men när 1400 cc vägde mindre än den eller lika mycket och jag fick uppleva komforten med den större samt att det var ett bättre pris så slog jag till. Frugan och jag har dessutom planer på lite längre åkturer nu igen så komforten känns viktig. Och med en vindskiva på 1400cc:an kan det nog bli riktigt bekvämt.
    Skulle nog våga på mig att säga att köper du den större modellen så är nog chansen att du blir nöjdare i längden än med en 750. Men se till att du provkör hojarna först innan du bestämmer dig. Sen finns ju den ekonomiska faktorn och det blir ju alltid dyrare med en större cykel med underhåll, däck, försäkring osv.

    erkagn:
    Det kan nog vara många faktorer som spelar in vid val av hoj och mitt förhållande till custom-hojar har aldrig fungerat då min rygg inte pallar för att sitta i en gynekologstol. Annars är min favoritmotor en radtwin. Men den komfort man får med Suzukis 14000 cc:are gav mersmak. Lilla Yamahan jag har är en eftergift för dess smidighet och den kommer huvudsakligen att användas som brukshoj och funkar ypperligt på 70-vägar där man inte behöver varva så mycket.

    God fortsättning på påsken önskar
    Senast redigerat av GeCe den 2010-04-03 klockan 21:41.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  10. #20
    erkagn:
    Det kan nog vara många faktorer som spelar in vid val av hoj och mitt förhållande till custom-hojar har aldrig fungerat då min rygg inte pallar för att sitta i en gynekologstol. Annars är min favoritmotor en radtwin. Men den komfort man får med Suzukis 14000 cc:are gav mersmak. Lilla Yamahan jag har är en eftergift för dess smidighet och den kommer huvudsakligen att användas som brukshoj och funkar ypperligt på 70-vägar där man inte behöver varva så mycket. [/QUOTE]

    Jo, du har så rätt när det gäller komforten. Och särskilt om man har besvär med ryggen. Då är nog denna typ av upprätt hoj bättre.

Liknande ämnen

  1. Suzuki VS 1400 -98
    Av mikael.rajala@telia.com i forum Custom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2019-11-21, 19:59
  2. Suzuki Intruder 1400 - Delar ombygge
    Av Knobi i forum Custom
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2017-11-08, 08:49
  3. suzuki intruder 800 eller 1400?
    Av ChrisO i forum Custom
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-07-14, 19:00
  4. Suzuki Intruder 1400 rassel& skrammel ??
    Av Toff i forum Mekhörnan
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-08-12, 20:38
  5. slipon till Suzuki GSX 1400
    Av Mallgar i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-19, 22:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •