Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 30

Ämne: Suzuki GSX 1400

  1. #1

    Suzuki GSX 1400

    Skrev lite om den här i en av nyhetstrådarna men tänkte att vi kan ta upp den lite här också.

    För mig som aldrig kört riktig touring och därför inte testat så många touring-hojar heller blev jag riktigt imponerad av Suzukis gsx1400. Den klassas kanske mer som en "sport-tourer" men var enligt försäljaren mycket populär bland de som gillar att åka långt.

    Det första jag tänkte på var ju hur bra man satt, trots mina 190+ cm.
    Den lilla rutan tar bort hyfsat med vind även om jag kanske hade velat ha en lite större på längre turer.
    Motorn svarade bra, skönt vrid redan på låga varv. Kan tänka mig att det är ett måste vi långkörning, jobbigt att ligga på hga varv för jämnan. Känner en som köpte sig en gsx efter att ha kört glidare tidigare, han är helnöjd!


    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  2. #2
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: Suzuki GSX 1400

    farsans polare kör en gsx1400 men jag har inte fått testa den än.
    han brukar åka ner i europa varje sommar och är ganska kräsen när det kommer till att välja mc.. körde bmw förut men gillade tydligen gsx:en för han bytte förra året.

  3. #3
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Suzuki GSX 1400

    Tror att det är en trevlig båge, har provsuttit en men inte kört.
    Sen är den ju snygg också.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  4. #4

    SV: Suzuki GSX 1400

    Ser att den här tråden är lite gammal. Hur har det gått? Har du köpt en GSX1400 sedan?

    8)

  5. #5

    SV: Suzuki GSX 1400

    Vet inte om du menar mig eller Gibson men för mig har det inte blivit någon GSX

    Den var som sagt riktigt skön att köra men jag gör för få längre turen för att den ska vara intressant, jag föredrar en lite mindre och smidigare hoj.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  6. #6

    SV: Suzuki GSX 1400

    Ok, om det varit aktuellt med synpunkter på GSX1400, kunde jag bidra med något. Jag är inne på min fjärde. 8)

  7. #7
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Suzuki GSX 1400

    Citat Ursprungligen postat av Kalle Kanon
    Ok, om det varit aktuellt med synpunkter på GSX1400, kunde jag bidra med något. Jag är inne på min fjärde. 8)
    Skriv dina synpunkter, det är alltid intressant.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  8. #8

    SV: Suzuki GSX 1400

    För att svara på dina inledande frågor, så är GSX1400 den av jämförbara hojar som passar en storvuxen bäst. Jag är 195 cm och 130+ kg och sitter som en kung på den. T ex XJR1300, ZRX1200 eller CB1300 känns som att få på sig en för liten kavaj.

    Sedan är den också mycket trevlig att köra långt med. Jag har varit i Tyskland, Österrike, Italien, Slovenien, Grekland på flera resor. Det man kan rekommendera är att ha en ruta på, eftersom fartvinden blir jobbig annars om man kör i autobahnfart. Med den ruta jag har nu, kan jag marscha i 180 utan att bli något trött i armar eller nacke, men den är lite större än de allra minsta. Kan visa i Louis katalog om någon är intresserad.

    Det har blivit över 11000 mil på mina fyra GSX1400. Den nuvarande har 4100 på mätaren och jag kanske skaffar den femte till våren.

    Jag har svårt att hitta något direkt negativt. Det är en väldigt komplett allroundhoj. Flera av hojarna har fått vibrationer i frambromsarna efter c:a 1000 mil, men det har garantin tagit. Tidiga årsmodeller (01-02) hade en lite klumpig växellåda, där man ibland kunde hitta friläge mellan två höga växlar.
    8)

  9. #9

    SV: Suzuki GSX 1400

    Efter 11000 mil känns det som att du vet vad du snackar om

    Hur tycker du den fungerar utanför autobahn? Små kurviga landsvägar alltså..
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  10. #10

    SV: Suzuki GSX 1400

    Den är jättebra där också. Bl a körde jag delvis riktigt hårt på slingrande vägar i Österrike. Vid provocerad körning är den lite för mjuk i häcken, fastän jag har den på det hårdaste, men det är ju ett pris för komforten. Däremot är den inte tungstyrd eller klumpig utan förvånansvärt lättstyrd.

Liknande ämnen

  1. Suzuki VS 1400 -98
    Av mikael.rajala@telia.com i forum Custom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2019-11-21, 19:59
  2. Suzuki Intruder 1400 - Delar ombygge
    Av Knobi i forum Custom
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2017-11-08, 08:49
  3. suzuki intruder 800 eller 1400?
    Av ChrisO i forum Custom
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-07-14, 19:00
  4. Suzuki Intruder 1400 rassel& skrammel ??
    Av Toff i forum Mekhörnan
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-08-12, 20:38
  5. slipon till Suzuki GSX 1400
    Av Mallgar i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-19, 22:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •