Karln som körde in i mig hade stängt av sin telefon så försäkringsbolaget kunde inte få tag i honom. Men i går satte han på den och då hände det saker. De fick tag i honom och ställde lite frågor, sen ringde de mig och berättade att jag slipper självrisken och att det går på vagnskadegarantin. De vill också besikta bilen på verksta'n så den lär väl stå där några dar. Jag har hyrbil i försäkringen men vi har fler fordon så jag kan ta nån av dom under tiden. Hoppas solen skiner hela tiden då så kan jag köra hoj istället. =)

Det var ju bra att det löst sig nu, var lite orolig att motparten skulle hitta på nån historia eller hålla sig undan för att slippa ta ansvar. Och vilken tur i oturen att han råkade träffa just bakfälgen och inte sidan av bilen eller slita loss bakpartiet på hundkojan, man får se det positivt trots allt. Nu får jag en ny fälg enligt original. Tur jag inte köpt dyra feta fälgar och satt på bilen…

Nu är jag förkyld men har trots det hjälpt svärmor med hennes flytt och burit kartonger etc och i går skruvade jag isär en dubbelsäng och körde bort den. Jag bar allt själv, resårmadrasser med rubb och stubb utan hjälp. Det var lite tungt men då gick det i min takt – nämligen fort.

Idag ska vi på ”namngivningsceremoni” som det heter när inte kyrkan är inblandad. De döper inte barnet utan ger det ett namn hemma, första gången jag går på en sån ceremoni.

Ha en fortsatt trevlig nationaldag. =)