Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 43

Ämne: Bra första customhoj?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    4

    Bra första customhoj?

    Tjena!

    Fyller 20 i september och tänkte då nästa sommar skaffa båge och börja övningsköra.
    Tips på bra customhojar som inte är allt för dyra?
    Vill inte höra att jag borde satsa på någon annan sorts motorcykel, det är custom som gäller.

    ...

    Vart många frågor nu, men om man inte frågar får man inget veta

    /Micke Jonsson

    Delade upp dina frågor i två separata trådar, blir enklare att läsa då. /Peter
    Frågorna kring A-kortet finns här: länk
    Senast redigerat av pewa den 2009-06-03 klockan 20:28.

  2. #2
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Citat Ursprungligen postat av Mickejonsson Visa inlägg
    Tjena!

    Fyller 20 i september och tänkte då nästa sommar skaffa båge och börja övningsköra.
    Tips på bra customhojar som inte är allt för dyra?
    Vill inte höra att jag borde satsa på någon annan sorts motorcykel, det är custom som gäller.

    Sen har jag funderat på hur det är om jag tex skulle börja ta A begränsad nu och få det klart nästa år, får jag då göra om hela proceduren om jag vill ha A obegränsad?

    Funderar annars på att börja övningsköra nästa vår/sommar och göra klart kortet i slutet på september då jag fyllt 21, då är ju frågan om dom fortfarande har så man kan göra klart kortet då? Får man göra klart teorin innan man fyllt 21?

    Vart många frågor nu, men om man inte frågar får man inget veta

    /Micke Jonsson
    Hej och välkommen hit.
    Jag hade en Honda vt750 c2 -00 innan och har nu en Dragstar 650 Classic -07 Det bästa med den sista är att den har kardan (inget smet överallt) annars är båda relativt billiga och sköna cyklar.
    Tar du mellanklasskort nu så får du automatiskt obegränsad efter det du har haft mellan i 2 år.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    4
    Tack för svar

    Nån mer som har nåt svar eller tips?

  4. #4
    Medlem pea_72s avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    87
    Fyller på i din tråd om du inte misstycker.
    Håller själv på med kortet och vill såklart också ha en custom. Jag har kollat på virago. Någon som har en åsikt om den som en första mc? Det finns många på marknaden och den är inte så dyr men anser ni som har lite mer koll att det är något för en nybörjare?

  5. #5
    XV353 är enkel o smidig men liten, billig i inköp och det finns hur många som helst. XV1100 är jättebra om man inte är för lång i ryggen åtminstone jag satt väldigt kutryggig så ryggen tog stryk. Hojen är annas väldigt pigg och trevlig kvickare i styrningen än XVS1100 viken är mycket sävligare till sitt sätt kraften räcker gott på bägge. Titta du på Viragon så provkör så att du vet att den passar dig Dragstaren passar nog alla, den är föresten betydligt längre än Virago1100.
    Jan-Olov

  6. #6
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Hallå och välkommen, då jag inte får råda dig att skaffa nån annan typ av hoj ska jag vara tyst. =) Lycka till med kortplanerna!

  7. #7
    Medlem swedans avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    385
    Min första customhoj var en Suzuki LS650 Savage.
    Liten och smidig, men man växer fort ur den och vill ha något större.
    Man bör inte vara för lång för då sitter man inte bekvämt.
    Det är nog en bra första-hoj iallafall.

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    4
    Jag ska medge att jag är lite sugen på en motard också om inte budgeten tillåter en customhoj som jag vill ha. I vilket fall som helst så kommer det bli hojköp nästa sommar. Varför det inte blir den här sommaren är för att jag blev av med jobbet för någon månad sen och inte har pengarna

    Kanske ska tillägga att jag har MASSA timmar på cross också, 250 2t.
    Senast redigerat av Mickejonsson den 2009-06-03 klockan 21:03.

  9. #9
    Medlem Bänkad o Klars avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    i bergslagen
    Inlägg
    37

    Post

    Min första hoj var en Suzuki Volusia 800 -01 och den var mycket svår att skiljas ifrån.
    Jag kan tänka mig att det är en hyfsad 1:a customhoj. Dock väger den lite (ca 250kg).
    Den klarar plånboken också
    Senast redigerat av Bänkad o Klar den 2009-06-04 klockan 23:17. Anledning: stavfel & tillägg
    Kör försiktigt!
    Det är inte bara hojen som kan återkallas av sin tillverkare......

  10. #10
    Jåke
    Gäst
    Suzuki VZ800 Marauder

    Visserligen lite knepig väghållning med det tokbreda framhjulet, men det går ju att byta till ett aningen smalare och den har rätt bra egenskaper i övrigt samt är skapligt snygg. Troligen rätt billig åxå om man ska se till lite nyare hojar än 90-tal, samt godkänd för obegränsat kort!

    Dragstar annars är toklätt att köra men kanske inga under av väghållning. Om man gillar utseendet är upp till var och en, lätt att bygga om iaf.

    Är det mindre pengar är det nog Virago 750 som får bli rekommendationen, eller varför inte Honda 600 Shadow. Den första för att den är förvånansvärt bra och den andra för sitt utseende. 535 bör du undvika, den är för trång för alla över 1,60 egentligen. Samt tyvärr rätt trist...
    Senast redigerat av Jåke den 2009-06-04 klockan 23:27.

Liknande ämnen

  1. Första hoj
    Av Storm i forum Custom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2019-06-07, 16:36
  2. Er första hoj
    Av Mymlan i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2013-04-30, 06:02
  3. Regler för ombyggnation customhoj?
    Av topsteen i forum Custom
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-03-29, 07:41
  4. Första val!?
    Av Methx i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2010-12-14, 11:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •