Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 41 till 43 av 43

Ämne: Bra första customhoj?

  1. #41
    Citat Ursprungligen postat av Mickejonsson Visa inlägg
    Tjena!

    Fyller 20 i september och tänkte då nästa sommar skaffa båge och börja övningsköra.
    Tips på bra customhojar som inte är allt för dyra?
    Vill inte höra att jag borde satsa på någon annan sorts motorcykel, det är custom som gäller.

    ...

    Vart många frågor nu, men om man inte frågar får man inget veta

    /Micke Jonsson

    Delade upp dina frågor i två separata trådar, blir enklare att läsa då. /Peter
    Frågorna kring A-kortet finns här: länk

    Vad innebär inte allt för dyra? 10.000 kr? 25.000 kr? 50.000 kr?

    En Harley-Davidson Sportster 883 får man för 50.000 kr. Sportster är betydligt mer lättkörd än sina större syskon. Och det är ju en Harley, på gott och ont.. Godkänd att användas vid uppkörning.

    Honda Black Widow 750 tycker jag personligen är rätt frän. Liten och lättkörd också. Vet inte om den är godkänd att användas vid uppkörning men jag tror det. Kan hittas från c:a 35.000 kr och uppåt.

    Kawasaki Vulcan 800 är också rätt frän. Lite större och otympligare, men godkänd att användas vid uppkörning. Kan hittas från c:a 30.000 kr och uppåt.

    Suzuki Intruder 800 är ungefär likadan hoj som Kawan, men lite äldre konstruktion. Kostar c:a 25.000 kr och uppåt.

    Honda Shadow 600 är lite mindre och kostar c:a 20.000 kr och uppåt. Är inte godkänd att användas vid uppkörning.

    Under 15.000 kr är det inte så lätt att hitta en ren customhoj, men en Yamaha Virago 535 går att hitta för de pengarna. Den är inte godkänd att använda vid uppkörning.


    Edit:
    I någorlunda sansade prisklasser så gillar jag personligen Yamaha Warrior 1700 vilket är en customhoj som man även kan KÖRA. Tillräckligt med effekt i motorn också. Men en så´n får man nog ge c:a 80.000 kr och uppåt för. En annan custommodell som också är rätt bra att KÖRA är Kawa 1500 Mean Streak, men personligen tycker jag att den är en smula trött i motorn. Fast det var ju inte mina personliga favoriter du frågade efter..
    Senast redigerat av Scorpio den 2009-07-02 klockan 11:12.

  2. #42
    Medlem franssons avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Smauland
    Inlägg
    146
    Virago 1000 från -80 talet gå hitta för hyffsade pengar

  3. #43
    Medlem tommysollens avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av Mickejonsson Visa inlägg
    Tjena!

    Fyller 20 i september och tänkte då nästa sommar skaffa båge och börja övningsköra.
    Tips på bra customhojar som inte är allt för dyra?
    Vill inte höra att jag borde satsa på någon annan sorts motorcykel, det är custom som gäller.

    ...

    Vart många frågor nu, men om man inte frågar får man inget veta

    /Micke Jonsson
    Så vad blev det för hoj?

    Jag tog själv mc-kortet 2009 och fann till slut kärleken i en Yamaha Royal Star 1300cc, v4:a. Väldigt ovanlig hoj i Sverige. Jag har den fortfarande och är mycket nöjd

    Egentligen kanske lite stort och tungt för en första motorcykel. ca 350kg. Jag var riktigt nervös över det i början. Men jag vande mig snabbt och nu känns det helt normalt. Allt annat känns smått

Liknande ämnen

  1. Första hoj
    Av Storm i forum Custom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2019-06-07, 16:36
  2. Er första hoj
    Av Mymlan i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2013-04-30, 06:02
  3. Regler för ombyggnation customhoj?
    Av topsteen i forum Custom
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-03-29, 07:41
  4. Första val!?
    Av Methx i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2010-12-14, 11:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •