Sidan 1 av 13 12311 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 122

Ämne: Skyddskläder...

  1. #1
    Mc-Bosse
    Gäst

    Skyddskläder...

    Hur många slarvar med skyddsutrustningen? Det är störigt att ta på sig allt, köra i 12 min och sen ta av sig allt igen och ta på sig jobbkläder. Jag måste se nåt så när ut som busschaufför så att ha kläderna under mc-kläderna går inte för de ser fruktansvärda ut sen.

    Kanske en vanesak bara för omklädningsrum finns på jobbet. Som de sägs, det är den lilla biten till korvkiosken i shorts och tofflor som kan vara den sista man som mc-åkare gör.

    Slarvar ni? Ärligt nu!

  2. #2
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Har inte kortet än men kommer inte slarva med säkerhetsutrustning. Försöker hålla darwin-awards så långt bort från mig som möjligt.

  3. #3
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Slarvar inte med skyddskläderna, numera. Var mer oförståndig när jag var ung...

    Det räcker att cykla omkull i 20 km/h för att inse konsekvenserna av en vurpa i bara aningen högre fart.
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #4
    Håller med Mats fullständigt. Det räcker att trilla på gatan på en promenad med shorts på sig så har man skaffat sig en massa äckliga sår. Usch... Och det gör ONT.

  5. #5
    Slarvar ibland men endast riktigt korta sträckor.
    Besök gärna min hemsida livet på två hjul.
    http://www.nogg.se/BajenSamMC

    Eller min nya mc blogg, Bajen-Sam Biker från Roslagen.
    http://bajen-sambikerfranroslagen.blogspot.com

  6. #6
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Slarvar aldrig heller med kläderna eller hjälmen dock är där inte alla skydden på mina skinnkläder när jag har dem på mig.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  7. #7
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    provkör i garaget utan några skyddskläder alls men aldrig utanför

  8. #8
    Medlem BanditJannes avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Småland
    Inlägg
    40
    Har blivit bättre på det sen jag skaffade nytt snyggare ställ för några år sen.
    Kan hända vid väldigt kort resor inom nån km men har då hoppat byxorna, jackan är alltid på.

  9. #9
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Jag är tyvärr en smula slarvig. Har full mundering om jag ska lämna stadsgränsen, men tex de 4 kilometerna till jobbet görs ofta i jeans. Samt hjälm, ryggskydd, handskar och oftast stövlar naturligtvis. Har ju ingen bil så hojarna åker ju fram flera gånger om dan och det blir alldeles för mycke stök om allt ska på varenda gång. I skogen kör jag med skyddsväst och knäskydd fast inga goretex-grejer, blir för varmt. Oftast är det Fristadsbrallorna och en anorak.

    Just nu är jag extra usel då mina goretex-brallor gett upp. Var in och skulle köpa nya i fredags och då råkade jag testa ett skinnställ. Satt ju som gjutet, kändes skräddarsytt. Så nu går jag i valet å kvalet om man ska skaffa ett 2-delat skinnställ istället för goretexbrallor, dyrt, men för asfaltsåka finns det väl inget bättre?

  10. #10
    Ett svart skinnställ är betydligt varmare än textil om det är soligt..
    Jan-Olov

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •