Sidan 10 av 13 FörstaFörsta ... 89101112 ... SistaSista
Resultat 91 till 100 av 122

Ämne: Skyddskläder...

  1. #91
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Kunde även konstatera då jag såg förloppet att man bromsar på kortare sträcka än vad en omkullkörd MC glider på.

  2. #92
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Jag haver investerat! En sån där tunn tröja (jacka?), kroppsnära med alla skydd för övre delen. Färg ganska mörkt illgrå. Fanns som hade röda och även med vita skydd men dom passade inte så bra. Färgvalet kompenseras vär något av ansiktsfärgen om jag drar åt det inbyggda njurbältet. ;D Får väl komplettera med neongulgrön väst.

    Nu skall jag bara leta upp ett par smidiga brallor också så är jag ekiperad för att förkorta sommaruppehållet

  3. #93
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jag haver investerat! En sån där tunn tröja (jacka?), kroppsnära med alla skydd för övre delen. Färg ganska mörkt illgrå. Fanns som hade röda och även med vita skydd men dom passade inte så bra. Färgvalet kompenseras vär något av ansiktsfärgen om jag drar åt det inbyggda njurbältet. ;D Får väl komplettera med neongulgrön väst.

    Nu skall jag bara leta upp ett par smidiga brallor också så är jag ekiperad för att förkorta sommaruppehållet
    De dära tröjorna är smarta. Antingen kan man ha den som extra säkerhet under sin vanliga mc-jacka, eller under en jeansjacka eller något annat lättare plagg om de är varmt ute.

  4. #94
    På tal om skyddskläder. Jag kom i samspråk med en herre i dag när jag stod och surrade ett paket på bakuttsen. Efter en stund så pratades om säkerheten och han blev väldigt förvånad när han såg det jag hade på mig. Jag visade skyddet både knä och höft armbåge axlar och inte minst ryggskyddet som går från svanskotan upp över hela ryggen. Allt detta var en nyhet för honom så det var nog något att fundera över.
    Jan-Olov

  5. #95
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    På tal om skyddskläder. Jag kom i samspråk med en herre i dag när jag stod och surrade ett paket på bakuttsen. Efter en stund så pratades om säkerheten och han blev väldigt förvånad när han såg det jag hade på mig. Jag visade skyddet både knä och höft armbåge axlar och inte minst ryggskyddet som går från svanskotan upp över hela ryggen. Allt detta var en nyhet för honom så det var nog något att fundera över.
    Var det en annan MC förare eller "åskådare"?

  6. #96
    Han kom i en gammal volvo.
    Jan-Olov

  7. #97
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Jag lovade lite bilder. Så här ser kläderna ut efter ha synat asfalten i 50 km/h.
    Inte ett skrubbsår. Dock bruten handled men skydden satt där de skulle under hela turen. 13 meters asfaltskas.

    Jula jacka och byxor.
    Biltema skor
    Flyingeagle kevlar handskar
    Nitro Hjälm

    Skorna var det som jag blev lite smyg på och undrar hur de hade sett ut vid 90-100 km/h.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av Linnex den 2010-05-09 klockan 18:05.

  8. #98
    Medlem Seths avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Kinne-vedum
    Inlägg
    165
    kommer inte slarva med utrustningen dock har jag suttit på och rullat med mc'n ner till tvätten i vanliga kläder. räckte med att jag ledde mcn en gång o halka o fick den över mig så det slog till i axeln såpass då det hoppa ur och i led,
    har alltid ordentligt med skydd när man åker kort som långt
    Senast redigerat av Seth den 2010-05-09 klockan 19:13.
    Smc Medlem

  9. #99
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Stövlarna va nog illa åtgångna, rekomenderar byta visiret snarast.
    Jan

  10. #100
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Stövlarna va nog illa åtgångna, rekomenderar byta visiret snarast.
    =)
    Hur är det egentligen med säkerheten i en åtgången hjälm. Har hört så många bud så jag vet snart inte vad jag ska tro.
    Vissa hävdar att man ska byta hjälm om den trillat från sadeln ner i backen medan andra hävdar att det är lugnt.

    Vad händer egentligen med en hjälm vid en marksyning och hur påverkar det säkerheten?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •