Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 28

Ämne: Ett helt galet förslag?

  1. #1
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560

    Ett helt galet förslag?

    Här kommer färskingen med ett kanske något kontroversiellt förslag, men jag vågar då de jag hittills varit i kontakt med på hojen.nu varit väldigt trevliga.

    Skulle det vara helt otänkbart att även rikta sig till maxiscooterägare? Att typ i forumet lägga till "Maxiscooter"?

    Ah, nu brinner det i huvét på rookien, tänker ni. Komma här och komma här...

    Men låt mig förklara min tanke. Under cirka ett år har jag funderat på att skaffa en motorcykel eller maxiscooter. Jag har googlat på hundratals sidor för att hitta ett forum som jag skulle kunna trivas i. Ett forum där jag kan träffa andra mer erfarna hojåkare och diskutera allt som har med hojåkning att göra. Det finns många mc-forum som är ganska hårt nichade och de scooterforum som finns riktar sig i princip enbart till nostalgiker med Lambrettas och Vespor. Ett relativt nytt scooterforum finns, scooterforum.se, som försöker hitta sin plattform, men aktiviteten där är låg och har svårt att hitta ut till rätt kundkrets. Jag har också förstått, när jag varit ute och surfat, att många maxiscooterägare, precis som jag saknar ett fungerande forum som också hälsar dem välkomna i hojkollektivet. Men så fann jag detta forumet med sansade och förnuftiga hojförare. Den korta tid som jag varit medlem har jag bara upplevt som välkomnande och positiv.

    Så nu slänger jag ur mig frågan om ni här på hojen.nu skulle tycka att det vore vämjeligt att ta med oss maxiscooterägare fullt ut genom att ge oss ett "underforum" på forumet?

    Ni kanske inte gillar det men många som kör maxiscooters känner sig betydligt mer hemma bland mc-åkare än bland Lambrettas med blårök och förare i parkas med pipa i käften.

    Trots allt diskuterar vi ju samma typ av skyddsutrustning, säkerhet, vägar, utflyktsmål etc.

    Så, nu hukar jag mig bakom soffan och väntar på första salvan. Eller vad säger ni? Är jag helt fel ute? Eller kan jag lugnt sätta mig tillrätta i soffan igen?

    Tyck till.
    Senast redigerat av Jonas den 2009-06-01 klockan 21:47.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Borås
    Inlägg
    162
    Japp, vad säger ni? Jag har inget emot Maxiscooter. Det är väl mer mc än moppe.

  3. #3
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Jag tycker att det låter som en bra ide.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  4. #4
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Den som är intresserad av motoriserade fåhjulingar måste väl för tusan gubbar vara välkomna hit oavsett om de har mc eller inte? "hojen.nu" uppfattar jag som trivsamt och öppet - så ska vi ha't!

  5. #5
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Att lägga till ett till forum under Street, Custom, Offroad, Veteran och Touring ska väl inte va nåt problem, tror pewa besitter kunskapen. =)

  6. #6
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Vore kul med en merge!
    Fler folk = mer kul

  7. #7
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Trevligt gensvar än så länge och jag är inte förvånad. Här på hojen.nu verkar finnas gott om hyggligt folk som tar det här med hojåkning seriöst. Hoppas på fler tyckanden, så att ingen känner sig överkörd.

  8. #8
    Nej en ny rubrik för en annantyp av hojar är inte fel, det ökar bredden för forumet. Endast possetivt.
    Jan-Olov

  9. #9
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jag tycker inte det skulle vara nåt problem, bra förslag. =)

  10. #10
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    Jag tycker också att förslaget inte är fel,Pewa fixar det säkert
    Kände mig väldigt udda i början här,men tråden om min hoj verkar väldigt populär, finns säkert fler som vill titta på dina skooters,fotoalbumet hade i alla fall flera fina bilder.
    Den här sajten är väl till motorcykilister och du räknar väl dig som sådan eller hur? ;D

Liknande ämnen

  1. Hjälp med förslag
    Av vlt i forum Custom
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2015-06-19, 13:33
  2. Varvräknare som visar galet !
    Av Foosi i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-03-31, 19:05
  3. Helt galet
    Av ellie i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-09-01, 13:25
  4. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-15, 13:38
  5. Förslag hur man kan minska uppkörningsköerna!
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-07, 10:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •