Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Hjälm med god sikt

  1. #1
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560

    Hjälm med god sikt

    Jag ska köpa en integralhjälm och vill ha en med så god sidosikt som möjligt. Dock inte med dålig kvalitet. Tips?

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av sofo Visa inlägg
    Jag ska köpa en integralhjälm och vill ha en med så god sidosikt som möjligt. Dock inte med dålig kvalitet. Tips?
    http://www.hojen.nu/forum/showthread.php?t=2384
    Kolla gammal tråd.
    Jan-Olov

  3. #3
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Har inte sett någon ny integral med dålig sikt åt sidan. Är väldigt nöjd med min RaidII, tyst, lätt, bra sikt och passar min skalle. Glasfiber men den svarta olackade är prisvärd runt 4000 spänn:


  4. #4
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Okej, tack. Har också kollat den gamla tråden. Ville bara kolla om det fanns något märke som var bäst på sidosikt. Antar att alla är relativt likvärdiga och att jag måste testa hjälmar efter min skalle. Tack.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av sofo Visa inlägg
    Okej, tack. Har också kollat den gamla tråden. Ville bara kolla om det fanns något märke som var bäst på sidosikt. Antar att alla är relativt likvärdiga och att jag måste testa hjälmar efter min skalle. Tack.
    Försök att få provköra med, för en del väsnas av vinddraget, då slipper du använda hörselskydd.
    Jan-Olov

  6. #6
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Okej, det ska jag tänka på och be att få göra. Har två hjälmar nu som släpper igenom allt vindbrus. Inte kul.

  7. #7
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Man kan känna sig instängd i början och uppleva sig ha sämre sikt åt sidorna. Jag har vant mig nu så nu upplever jag det inte så längre.

  8. #8
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Ja, första gången jag provade en integral fick jag en klaustrofobisk känsla. Men det är nog som du och alla andra säger att det är en vanesak.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Har inte sett någon ny integral med dålig sikt åt sidan. Är väldigt nöjd med min RaidII, tyst, lätt, bra sikt och passar min skalle. Glasfiber men den svarta olackade är prisvärd runt 4000 spänn:

    Har också en Shoei, föregångaren till RaidII.
    Tycker den brusar väl mycket men med öronproppar går det fint. Sitter kanonskänt och sikten åt sidorna har jag aldrig upplevt som dålig. Man anpassar sig ganska snabbt att vrida huvudet lite mer när man ska kolla bakåt/åt sidorna. Bara bra, undviker man stel nacke när man kör
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  10. #10
    Däremot skymmer integralhjälmen dem som ha mätaren på tanken, Dragstaren som jag hade tidigare, det var ett jäkla nickande för att se instrumentet.
    Jan-Olov

Liknande ämnen

  1. Ny hjälm?
    Av rolfmm i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-10-18, 09:15
  2. Ny hjälm
    Av Sepe i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-03-15, 21:26
  3. Hjälm med bra sikt?
    Av rickythefox i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2011-08-15, 15:41
  4. Ny hjälm
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-01-31, 12:02
  5. Stå upp och sikt bakåt
    Av Gnistvändaren i forum Offroad
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-20, 10:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •