Sidan 1 av 10 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 94

Ämne: Vad kostar ditt mc-körkort?

  1. #1

    Vad kostar ditt mc-körkort?

    jag har tänkt att börja övning(mc-körkort) men sen tänker jag efter att jag har aldrig kört vespan eller nåt såna där: de kommer o kostar mig jätte mkt.
    min fråga: vad är rimlig för ett mc-körkort? om de börjar gå över 25-30tusen ska man läggas ner de eller ska man fortsätta?
    tips o råd tack
    eller kanske ska jag börja köra fyrhjuling istället? då räcker de med b-kort

  2. #2
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: vad kostar ditt mc-körkort?

    Mitt kostade ca 3000 men det var ju -84. ;D
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  3. #3

    SV: vad kostar ditt mc-körkort?

    Just nu är jag uppe i 7530:-! Det inkluderar allt fram till nu. (Teori, lämp, handledare, böcker, lektioner...)
    Räknar med 5000 eller 6000 ytterligare. (Cirka 4 lektioner och uppkörning)


    Nu får MammaMu köra mc utan handledare! Lovely!!!

  4. #4

    SV: vad kostar ditt mc-körkort?

    jag hade t'änkt att lägga ut ca:20.000:- på mc-körkort hur tror ni att jag kommer och klara mig? en vän till mig som har kört mycket vespan och cross klarade på 16.000:- jag har aldrig kört några av de:-( men är de värt att betala ca:25-30.000tusen för ett mc-körkort?

  5. #5
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293

    SV: vad kostar ditt mc-körkort?

    Men du har ju även en trike som alternativ som är närmare en motorcykel än en fyrhjuling , där räcker det med b-kort också så då kan du lägga körkortspengarna på en ännu bättre trike istället
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  6. #6

    SV: vad kostar ditt mc-körkort?

    du får ursäkta mig men:P vad är en strike:P=)? hur ser de ut? så fyrhjuling inget som du skulle rekomenderar?

  7. #7
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293

    SV: vad kostar ditt mc-körkort?

    En trike är en trehjulig motorcyckel , gå in och sök på " Trike " på motorcyklar på blocket.se så ser du lite olika alternativ . En fyrhjuling tror jag knappt du vill köra i 100km/h med om där finns någon som gör det.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  8. #8

    SV: vad kostar ditt mc-körkort?

    yo de finsn yamaha raptor som kan göra ca:110-120 beror om de är under eller över 600cc men 25-30tusen är de värt att lägga ner så mycket på ett mc kört? vad tycker du? ge mig lite råd o tips jag e väldig tacksam

  9. #9

    SV: vad kostar ditt mc-körkort?

    Tjenare _lee_jr

    Vad kortet är värt kan ju bara du bestämma, en del människor köper feltryckta frimärken för fantasipengar och tycker att det är värt det.

    Mitt körkort är just nu upe i ca 12.000 och då har jag gjort en uppkörning som inte var godkänd. Jag räknar med 3-4 lektioner till och de kostar 900 kr/st.
    Uppkörningen kostar 840 och jag måste hyra hoj o kläder 500 spänn till.
    Varför någon skall betala 30 tusenför ett körkort kan jag inte förstå och jag skulle i så fall hellre ha en trike och mitt B-kort.

    Jag har köpt motorcyckel, kläder, hjälm, boots och jag hyr garage för 400 i månaden. Totalt så har allt jag köpt inkl körkort landat på ca 60 tusen men då kan jag bara sätta mig och åka.
    Du får en trike för de pengarna också om du letar lite och är beredd att skruva lite, kanske besiktiga osv, då är den inte sprillans ny utan ganska begagnad.

    Lycka till, att köra motorcyckel är det häftigaste man kan göra (med kläder på sig)

    8) Printer


    When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace.
    Jimi Hendrix

  10. #10
    Nilsson
    Gäst

    SV: vad kostar ditt mc-körkort?

    det behöver inte bli så dyrt , kolla vad en intensivkurs kostar , sen är det ju så att vissa saker får kosta medans andra inte , det e ju bara du som kan bestämma det , jag kan nog tala för alla som kör hoj när jag säger KLART DET E VÄRT VAR ÄNDA KRONA

Liknande ämnen

  1. C-tek laddat batteri - Hur mycket kostar det?
    Av Romeo i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2015-02-15, 15:40
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-01-06, 19:20
  3. Vad kostar er försäkring?
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2012-08-07, 15:07
  4. vad kostar lätt mc kort
    Av dalemo i forum MC-kort
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-09-22, 05:43
  5. FLYTTAD: vad kostar ditt mc-körkort?
    Av pewa i forum Custom
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-17, 22:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •