Sidan 4 av 10 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 94

Ämne: Vad kostar ditt mc-körkort?

  1. #31
    Medlem Seths avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Kinne-vedum
    Inlägg
    165
    Får se nu.... med allting gick mitt på 4500:-

  2. #32
    Medlem franssons avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Smauland
    Inlägg
    146
    Har för mig att jag betalade ca:600kr 1977 när jag tog lätt mc en övningskörning med lärare sedan uppkörning hadde ingen privatlärare men kört moppe sedan jag fyllt 11 år

  3. #33
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773
    Citat Ursprungligen postat av fransson Visa inlägg
    Har för mig att jag betalade ca:600kr 1977 när jag tog lätt mc en övningskörning med lärare sedan uppkörning hadde ingen privatlärare men kört moppe sedan jag fyllt 11 år
    bra pris!

    det finns mycket pengar att tjäna om man har tillgång att öva privat på sidan om bilskolan

  4. #34
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Tog mitt körkort för trettiotre år sedan, i januari -76. Hade kört betydligt mindre än 100 mil landsväg men nött en hel massa på manöverbana med olika övningar. Det lustiga var att besiktningsmannen ansåg att jag behövde träna betydligt mer i trafik och underkände mig. När jag kom tillbaka en månad senare tyckte den besiktningsmannen att jag var väldigt rutinerad och att det märktes att jag hade god körvana. Sanningen var att jag inte kört en meter sedan gången innan, på grund av en massa snö som hade gjort det omöjligt. Ett visst godtycke rådde på den tiden.....Tror att körkortet kostade totalt mellan tre och fyrahundra kronor.
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #35
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    Jag är en sådan gamling som har alla bokstäver som går att få på körkortet,kostade på den tiden ca 1.600 spänn,men har aldrig ångrat.Betydligt bökigare i dagens läge när man måste köra upp för varje bokstav.Aldrig fel att ha fler behörigheter,så kämpa på, det är väl investarade pengar.

  6. #36
    Mc-Bosse
    Gäst
    10 000: - kostade mitt för två månader sedan utan tidigare erfarenhet av mc. 9 lektioner och lite privat. Men det var på körskolan som jag lärde mig någonting. Privatkörningen var mest skojkörning...

  7. #37
    Medlem M@ries avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    108
    Mitt kort (som jag tog i förra veckan) kostade mig 9990 kr i körlektioner och uppkörning. Då har jag inte räknat med kläder, hjälm och liknande. Hade inte möjlighet att köra privat så det var bara att boka lektioner med skolan. Men, det var det värt

  8. #38
    Medlem ellies avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    38
    mm... mitt uppgår nog till ca 11 000 (phu!). Det med körskola och uppkörning. Men jag håller med M@rie, det är det värt =)

  9. #39
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Mitt var billigt. Körde helt privat utan att tidigare ha gränslat en MC.

    200 kr teoribok.
    220 kr för teoriprov
    220 för körkortstillstånd
    170 *4 för handläggartillstånd
    1500 för uppkörning.
    Ca 1500 i bensin.

    Ca 4500 kr totalt
    Senast redigerat av Linnex den 2009-08-03 klockan 14:42.

  10. #40
    Medlem gunthers avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Sundbyberg
    Inlägg
    176
    Jag verkar ha fått betala mest här hitills, trots att jag kört en del båge i försvaret (förvisso för mer än 10 år sedan). Min slutsumma hamnade på 29085:-. Det inkluderar _allt_ förutom körkortstillstånd (hade redan ett liggandes) och teoriböcker (hade en batch liggandes hemma). Körde allt på körskola (Jarla) och får väl anse att det kanske gick åt många lektioner, men all kunskap jag kan få av dom för att överleva i trafiken anser jag vara prislös. Kanske bara mitt sätt att rättfärdiga utgiften, vad vet jag? =)

    Sen har jag lagt totalt 6546:- på utrustning och då är jag fullsmetad när jag sätter mig på motorcykeln. NZI-hjälm, Lindstrands-allvädersställ, Sidi-dojjor (GoreTex), Soul Race-ryggskydd och Knox-handskar.

Liknande ämnen

  1. C-tek laddat batteri - Hur mycket kostar det?
    Av Romeo i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2015-02-15, 15:40
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-01-06, 19:20
  3. Vad kostar er försäkring?
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2012-08-07, 15:07
  4. vad kostar lätt mc kort
    Av dalemo i forum MC-kort
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-09-22, 05:43
  5. FLYTTAD: vad kostar ditt mc-körkort?
    Av pewa i forum Custom
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-17, 22:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •