Sidan 5 av 10 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Resultat 41 till 50 av 94

Ämne: Vad kostar ditt mc-körkort?

  1. #41
    Inlägg ang. val av uppkörningshoj flyttade hit --> Val av uppkörningshoj
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  2. #42
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    31
    Mitt kort kostade 19 papp inklusive allt, uppkörning rikettan och risktvåan osv. Då hade jag ingen möjlighet att övningsköra, hade bil-körkort sen innan och åkt moppe en hel del. Min körskola kanske va lite dyr dock, men bra. Alla lektioner körde jag själv(ingen skjuts).
    Anser att jag lärde mig snabbt och hade säkert kunnat köra upp tidigare men är ju bra med överinlärning..

  3. #43
    Medlem sally101s avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    NV Skåne
    Inlägg
    78
    Citat Ursprungligen postat av gunther Visa inlägg
    Jag verkar ha fått betala mest här hitills, trots att jag kört en del båge i försvaret (förvisso för mer än 10 år sedan). Min slutsumma hamnade på 29085:-. Det inkluderar _allt_ förutom körkortstillstånd (hade redan ett liggandes) och teoriböcker (hade en batch liggandes hemma). Körde allt på körskola (Jarla) och får väl anse att det kanske gick åt många lektioner, men all kunskap jag kan få av dom för att överleva i trafiken anser jag vara prislös. Kanske bara mitt sätt att rättfärdiga utgiften, vad vet jag? =)
    Jag ligger nog i samma prisnivå som dig men jag har inte vågat räkna på det exakt :P Men en timmes lektion kostade 800 kr så det sprang ju lätt iväg... Kommer faktiskt sakna att köra med min körlärare för han var superbra och peppeade alltid och gjorde aldrig nån skillnad på om man var tjej eller kille. Och jag säger oxå att det var värt varenda krona!!

  4. #44
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Hej ! Jag gav exakt 10 papp,men då ska man veta att detta var 1920,Nej det var för drygt 6 år sedan.Då fanns ingen riskutbildning som kostade pengar.Jag var nästan 42 år och hade kört bil i 22 år.Hade bra lärare.Skulle köra upp på måndagen,ringde min lärare på söndagen-Jag behöver en körning till !! Han hade ungarna den helgen,men tog med dom så jag fick en balansträning till innan uppkörning.Allt gick bra,det satt som en smäck.Det enda jag ångrar är i så fall att jag inte tog mitt kort tidigare.

  5. #45
    Medlem Grevens avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    88
    Mitt kort gick på 12 papp allt som allt, tog det i slutet av sommaren 2010.
    Köpte ett paket med 5 lektioner, Risk 1:a, Risk 2:a och Högfartsövning.
    Fick köpa till en lektion och med avgifter för proven så landade jag på ganska jämnt på 12 000:-

    (Vill skryta lite och lägga till att jag inte körde nånting privat.)

  6. #46
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    390
    Det som tar mest tid om man redan har b-körkortet är de jäkla manöverbanorna.
    Köp en hoj över 700cc å nöt sönder manöverbanorna så har du mycket gratis.
    .

  7. #47
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av Greven Visa inlägg
    Mitt kort gick på 12 papp allt som allt, tog det i slutet av sommaren 2010.
    Köpte ett paket med 5 lektioner, Risk 1:a, Risk 2:a och Högfartsövning.
    Fick köpa till en lektion och med avgifter för proven så landade jag på ganska jämnt på 12 000:-

    (Vill skryta lite och lägga till att jag inte körde nånting privat.)
    Skryta och skryta.E man GREVE har man väl sina kontakter kan jag tro,hi hi...

  8. #48
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Greven Visa inlägg
    Mitt kort gick på 12 papp allt som allt, tog det i slutet av sommaren 2010.
    Köpte ett paket med 5 lektioner, Risk 1:a, Risk 2:a och Högfartsövning.
    Fick köpa till en lektion och med avgifter för proven så landade jag på ganska jämnt på 12 000:-

    (Vill skryta lite och lägga till att jag inte körde nånting privat.)
    Skryt lagom. Mitt landade på 9 800 kr. om jag inte minns fel. Under 10 000 var det i varje fall och jag hade aldrig tittat åt en mc innan och än mindre kört en när jag drabbades av 45-årskrisen.

  9. #49
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Skryt lagom. Mitt landade på 9 800 kr. om jag inte minns fel. Under 10 000 var det i varje fall och jag hade aldrig tittat åt en mc innan och än mindre kört en när jag drabbades av 45-årskrisen.
    Men du slapp väl göra risk 1 o 2? och du tog det för ett par sedan så summan är nog samma som för dig om inte mindre..
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  10. #50
    mitt kosta nån hundralappar 1994. tog det genom fmck, 2veckor ute i skogen å körde över stock å sten ute på myrar å i sandtage. sen en vecka inne i sammhället för att få civilt körkort. det var riktigt kul. fast inte när javan for ner i ett svarthål i myren å jag flög över styret, när man såg javan framifrån syntes inget nedanför framlyktan. det tog ett tag att få upp den tur vi var flera personer.
    Senast redigerat av veteranmc den 2011-02-04 klockan 19:03.

Liknande ämnen

  1. C-tek laddat batteri - Hur mycket kostar det?
    Av Romeo i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2015-02-15, 15:40
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-01-06, 19:20
  3. Vad kostar er försäkring?
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2012-08-07, 15:07
  4. vad kostar lätt mc kort
    Av dalemo i forum MC-kort
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-09-22, 05:43
  5. FLYTTAD: vad kostar ditt mc-körkort?
    Av pewa i forum Custom
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-17, 22:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •