Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 31

Ämne: Yamaha - XVS1300A Midnight Star

  1. #1
    Medlem Kickis avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Borås
    Inlägg
    27

    Yamaha - XVS1300A Midnight Star

    Jag är på gång med att köpa en splirrans ny Yamaha - XVS1300A Midnight Star med Stratorlinerkit. Är det någon som har erfarenhet av denna hoj? Har kört Honda Black widow innan så skillnaden blir ju rätt stor. Det pirrar verkligen i magen. Den är sååå snygg och jag vill ha en större hoj då min dotter gärna hänger med bak. Och vi åker långt till våra träffar. Vad ska jag tänka på?

  2. #2
    Har ingen personlig erfarenhet av den, men har läst lite om den på en amerikansk sida. Här är två omdömen, kanske säger något.

    "I have had VN1600, XVS250, XVS650, XVS1100 and now the XVS1300, and I am a very happy camper. Moving from the 1100 to the 1300 you wouldn't think there would be much difference but it was like night and day. I really loved this bike, and now there are plenty of extras for it too. Unless you are a power freak this bike is more than enough for all kinds of riding"

    "Excellent handling, feels very light for a big bike, very quick off the mark, looks amazing turns a lot of heads, also sounds great with a roadhouse 2 into 1 Exhaust all in all very impressed."


    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  3. #3
    Medlem Kickis avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Borås
    Inlägg
    27
    Tack! Det blev en sån. Sen i fredags glider jag omkring på en hoj som jag verkligen älskar. Har då gått från Honda 750 till denna och jag måste säga att denna Yamaha är otroligt lättkörd och känns lättare än Hondan trots att den faktiskt väger 300 kg. Har oxå hunnit skjutsa och den är stadig och säker även då. Jag njuter varje sekund och att köra hoj är inte bara kul längre, det är Underbart!

  4. #4
    Medlem leiadolfsons avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    1
    Hej Kicki! Vi köpte en Yamaha XVS 1300 Midnight Star med Stratorlinerkit igår så sjukt nöjd Ha en trevlig sommar Leif och Helene i Umeå

  5. #5
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293

    Thumbs up

    Det är bara att gratulera till era nya moppar och hoppas ni kommer att ha en fin sommar ihop.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  6. #6
    Medlem Bänkad o Klars avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    i bergslagen
    Inlägg
    37

    Thumbs up

    Säger detsamme: Grattis!!
    Att njuta fullt ut av sin hoj.....finns det något som slår det?
    Jag tillhör dem som trivs till 200% med hojvalet.
    Skit samme vad hojen heter- i mitt huvud handlar det om viktigare saker
    Senast redigerat av Bänkad o Klar den 2009-06-04 klockan 23:30. Anledning: ordfel
    Kör försiktigt!
    Det är inte bara hojen som kan återkallas av sin tillverkare......

  7. #7
    Jåke
    Gäst
    Tycker det är fantastiskt att folk gör sånt de vill och sedan trivs med det. Men kan samtidigt inte låta bli att undra varför man ska behöva släpa runt på 300 kg mc när det finns möjligheter att göra dem lättare...

    Stort grattis till nyförvärvet Kicki!

  8. #8
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Grattis, grattis från mig. Jag trivs väääldigt bra på min Triumph, jag vet nog kanske hur det känns för dig: helt enkelt bara underbart. =)

  9. #9
    Medlem Kickis avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Borås
    Inlägg
    27
    Tack alla sååå varmt för era gratulationer. Jag håller med. Man ska trivas med sitt hojval oavsett va det är för något. Att man väljer just det man väljer beror ju på olika saker för alla. Man måste se till sig själv vad ska jag använda hojen till och vad är jag ute efter.
    Senast redigerat av pewa den 2009-06-17 klockan 21:34.

  10. #10
    Hilda
    Gäst
    Grattis till din nya Yamaha Kicki, hoppas du är nöjd med den å att ni får många goa mil tillsammans i sommar med en välmående dotter därbak
    Senast redigerat av pewa den 2009-06-17 klockan 21:34.

Liknande ämnen

  1. Yamaha XV 1000 SE Midnight Special -83
    Av Trixigt i forum Custom
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2019-07-26, 16:24
  2. Yamaha XVS 650 Drag Star
    Av larz i forum Custom
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2016-10-10, 14:59
  3. Lossa sadel Yamaha 1600 Wild Star
    Av Joli6308 i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-08-23, 08:11
  4. oljemängd Yamaha Royal Star
    Av unoylva i forum Mekhörnan
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-04-05, 05:06
  5. Demont av bakfälg Yamaha Drag Star med kardan?
    Av MackanSwe i forum Mekhörnan
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-04-11, 19:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •