Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Sport Fyrhjuling

  1. #1

    Sport Fyrhjuling

    jag har tänkt att köpa en fyrhjuling men jag har några kvar:
    jag vill att den ska gå fortare än 100km/h den ska ser bra ut, inte kostar över 40.000:-(begagnat) gärna nyare än 05 och självklart vägreggad.
    Så vad finns de för såna som passa mig?
    jag vill så gärna ha så många råd och tips som möjligt
    tack på förhand.

  2. #2

    SV: Sport Fyrhjuling

    Vad hade du tänkt använda den till i första hand, köra på gatan eller i skogen?
    Jag tycker att många quads verkar gå ganska dåligt på asfalt, om man inte justerar fjädring och byter till vägdäck såklart. De verkar göra mer rätt för sig i skogen och på grusvägar!

    Annars är Yamahas Raptor-modeller kända för att vara bra maskiner.
    Här har du en 350: http://www.blocket.se/vi/12288938.htm?ca=2_s

    Sukizi har jag också hört bra om. Sen finns det ju en ocean av kines-märken typ Dinli också..

    Lägg pengarna på ett mc-kort och skaffa hoj istället, mycket roligare!
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  3. #3

    SV: Sport Fyrhjuling

    joj?Ag förstår men mc-kört? jag som aldrig kört vespan elelr mopeder? hur mkt tror du att de skulle då kostar mig? sen + motorcykeln? neê klarar inte av båda mc + kortet:P men 30tusen är de mkt för mc-körkort? sen fyrhjuling har jag tänkt att köra till och från jobbet:P fint kör bara har tänkt att köpa 16" fälgar de ska bli fint:P dinli? är de bra de? kollade runt på blocket de är ganska dyra för att va kinesisk:P annars raptor gillar jag skärpt:P

  4. #4
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: Sport Fyrhjuling

    raptor är bra! att dinli är lite dyrare för att va kines-märke kanske hänger ihop med att det är bättre kvalitet.

    en smc cbw kanske kan vara något?
    http://www.blocket.se/vi/12364930.htm?ca=2_s

    verka uppfylla dina krav!

  5. #5

    SV: Sport Fyrhjuling

    jag får nog fundera lite .. ska nog köpa en av de som du visade .. tror jag nog mc-körkort får jag hoppa över de verka inte bli de kostar för mkt:P

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    362

    SV: Sport Fyrhjuling

    Jag har tyvärr ingen erfarenhet av fyrhjulingar men det verkar krylla av kines-märken

    ATV 250cc, 36.900:-


    http://www.motorbutiken.com/website1...rod_prod-s1/69

  7. #7
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Sport Fyrhjuling

    Citat Ursprungligen postat av _lee_jr
    jag har tänkt att köpa en fyrhjuling men jag har några kvar:
    jag vill att den ska gå fortare än 100km/h den ska ser bra ut, inte kostar över 40.000:-(begagnat) gärna nyare än 05 och självklart vägreggad.
    Så vad finns de för såna som passa mig?
    jag vill så gärna ha så många råd och tips som möjligt
    tack på förhand.
    Det där med att den ska gå fortare än 100km/h tror jag blir svårt, jag har erfarenhet från Kawasaki 4-hjuling och Polaris 6-hjuling och ska du få upp dom i mer än 100 så har du absolut ingen väghållning. Polarisen var på 500cc och kawan tror jag var 350cc. Jag vet inte hur det är med alla dom billiga kineserna men jag tror absolut inte att dom är bättre snarare tvärtom, det finns ju en anledning till att dom är billigare. Men allting beror ju på vad den ska användas till, det kanske räcker med en billigare variant.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  8. #8

    SV: Sport Fyrhjuling

    Har läst att iaf raptor-maskinerna ska toppa över 100km/h.. 120-130 nånstans.
    Men som Gibson skrev, fyrhjulingar är väl inte kända för att ha världens bästa väghållning även med vägdäck och justerad fjädring. Jag skule inte vilja testa 130km/h på en quad
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

Liknande ämnen

  1. Köpes: Rolig Sport / Touring hoj
    Av dawe123 i forum Köp & Sälj
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-02-17, 20:41
  2. Vart går gränsen mellan sport och touring?
    Av GhostRider i forum Street
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2017-11-19, 17:34
  3. Öppet/Sport-luftfilter
    Av Joachim i forum Mekhörnan
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-05-11, 11:52
  4. Ducati 750 Sport 01
    Av intemartin i forum Street
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-10-20, 14:32
  5. Fyrhjuling - en farlig leksak
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-29, 16:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •