Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Träsmak..

  1. #1
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689

    Träsmak..

    Har upplevt ett fenomen på den nya hojen som jag inte upplevt på mina tidigare hojar: Träsmak, smärtsam sådan. Är det nåt som går över?

  2. #2
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Gel-dyna kanske?

  3. #3
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Har upplevt ett fenomen på den nya hojen som jag inte upplevt på mina tidigare hojar: Träsmak, smärtsam sådan. Är det nåt som går över?
    Det går över, jag hade precis samma när jag var ovan vid min hoj.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  4. #4
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Gibson Visa inlägg
    Det går över, jag hade precis samma när jag var ovan vid min hoj.
    Trösterikt att höra. Körde sista milen hem ståendes, inte helt optimalt på en sån här hoj.

  5. #5
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Har upplevt ett fenomen på den nya hojen som jag inte upplevt på mina tidigare hojar: Träsmak, smärtsam sådan. Är det nåt som går över?
    Jag som trodde Norrlänningar var av hårdare virke än så! Gny över lite ont i "röven"
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av Hamre den 2009-05-02 klockan 00:02.
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  6. #6
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Så dynan är så pass hård på den? Jag tror som Gibson att det går nog över. Ungefär som när man varje vår tog ut cykeln och började cykla så fick man ont i baken tills man hade vant sig med sadeln.

    Vad var det för pris på den, om jag får fråga?

  7. #7
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Om det inte går över rekommenderar jag att du lämnar in sadeln till en sadelmakare/tapetserare för att få gel inlagt och eventuellt ett annat överdrag. Gjorde så själv med min hoj med ett mycket gott resultat. Kostade 2.500:-, men var värt varje krona med tanke på hur bra det blev.
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #8
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Hamre Visa inlägg
    Jag som trodde Norrlänningar var av hårdare virke än så! Gny över lite ont i "röven"
    Pfft att gnälla är nåt vi får med modersmjölken, hur skulle vi annars kunna lyfta så mycke bidrag från EU trots att det knappt odlas en grönsak här uppe?

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Om det inte går över rekommenderar jag att du lämnar in sadeln till en sadelmakare/tapetserare för att få gel inlagt och eventuellt ett annat överdrag. Gjorde så själv med min hoj med ett mycket gott resultat. Kostade 2.500:-, men var värt varje krona med tanke på hur bra det blev.
    Har sett att det finns gelsadel som orginaltillbehör för nån tusenlapp, och ett billigare alternativ för långresa (tror jag, har inte kollat pris) är en Airhawk. Benvinkeln blir ju behagligare om man bygger på sadeln lite.
    Senast redigerat av Molgan den 2009-05-02 klockan 15:13.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •