Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Ang hjälmar

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Smile Ang hjälmar

    Jag har sett några stycken fara runt i knallgula hjälmar sista tiden. Det är mycket bra men det jag ser mer är den gula västen, inte hjälmen. Jag tror en hjälm i den färgen är för liten för att märkas, en väst däremot syns mer då den upptar en större yta mot naturen som bakgrund.

    Vita hjälmar däremot ser jag direkt, de tycks sticka ut även om den tar upp lika liten yta som knallgula hjälmar. Nu fick jag en fråga i skallen: skulle en vit väst då synas lika bra som den gula? Jag såg en kille vara ute och övningsköra på sin hoj, han hade en knallgul väst samt en lika knallgul hjäm. Gissa vilken jag såg först?

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    chansar på hjälmen, förra året köpte jag en florucerande mc-väst men den försvinner bakom kåpan på mcn ,upplevde det som att man inte syntes i trafiken trots röd mc o mc-väst.
    Senast redigerat av leffa den 2009-05-01 klockan 20:30.

  3. #3
    Jag är i den tron att en gul väst inte syns för den mötande trafiken inte häller de som skall vänga ut, för att det man ser är bara stålkastaren, men där emot i en stad där farten och avstånden är mindre tror jag att den fyller en funktion. Jag har trotts det jag anser beställt en väst igenom klubben med vår logga på, få se hur mycket den kommer att användas.
    Jan-Olov

  4. #4
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Det verkar som om jag inte platsar här för jag åker omkring helsvart, jag tycker inte att det gör någon större skillnad när man möter en med väst pga kåpor och dylikt men dom syns bra bakifrån. Nej jag kommer nog att fortsätta vara svart som synden. Jag tycker att dom som känner sig tryggare med väst ska fortsätta använda dom, det är viktigt att det känns bra när man hanterar sina maskiner ute i trafiken. Jag kommer alltid att köra som om bilisterna inte ser mig och agera därefter.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172

    Thumbs up

    mötte en mc-åkare med en hjälm i floruserande färg o honom såg man direkt på långt håll.

  6. #6
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Du platsar visst in här, Gibson! Du gör klokt i att du kör som om du inte syns.

    Det jag reflekterat över är att jag tycks se de gula västarna bättre än de gula hjälmarna, frågan var om det gula behöver större yta för att synas bättre och mer eller om jag bara har fel på synen.

Liknande ämnen

  1. Hjälmar
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-01-16, 10:27
  2. Hjälmar
    Av honda500 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2012-05-05, 08:36
  3. Tysta hjälmar
    Av Jan-Olov i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-08-28, 08:03
  4. Hjälmar
    Av Gurrag i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-08-07, 20:19
  5. Coooola hjälmar!!
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-07-28, 11:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •