Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 28 av 28

Ämne: Ny hoj! SV650S

  1. #21
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Aaah va kul den är! Längtar som en gris tills den är inkörd. Gjorde en helt meningslös film, ville kolla om det gick att filma med min Coolpix så jag ställde den på backen å körde fram å tebax en gång (vinglandet på slutet är för att jag upptäckte glassplitter på asfalten ^^): http://www.youtube.com/watch?v=y03w-yhsBLA

  2. #22
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Kul! Den låter rapp också. =)

  3. #23
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Nu är hojen så gott som inkörd, liten testrapport: Tycker det är synd och skam att detta är en utgången modell, efterföljaren (Gladius) har inte alls samma stil och finess. 650-modellen brukar ju kallas "tjejhoj", och om det är rätt så kallar jag mig gärna feminist. Visst känns den lite tunn på motorvägen (så tunn som nåt som toppar 230 kan kännas) men när det svänger så är den vansinnig. Tänk om man hade fått köra med den här på uppkörningen, är så sjukt lättkörd. Enda som kan ha ställt till det är den lite frikostiga vändradien. Bromsarna är toppen, (ABS borde vara standard på alla hojar) fjädringen däremot känns lite "billig", kanske behövs lite justeringar.

    Sittställningen är oväntat sportig vilket ställde till det lite i början för en som bara åkt grussprättare. Horiiiibel träsmak men det börjar gå till sig, ska dock skaffa en Airhawk (tack för provlånet Veio) inför långturen senare i sommar. Handlederna fick jag ont i innan jag fattade hur man sitter på en sån här. Har monterat en touringruta, bytt ut badbryggan mot en mindre skylthållare bak och köpt ett par mjuka packväskor (Oxford) så nu är jag redo att korsa alperna. Ska bli historiskt roligt att pressa SV'n längst alppassen. =)

    Och den funkar bra för lite lättare grusäventyr oxå:



    (pewa, den här tråden kanske skulle flytta å byta namn?..)
    Senast redigerat av Molgan den 2009-06-04 klockan 17:04.

  4. #24
    Jåke
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Aaah va kul den är! Längtar som en gris tills den är inkörd. Gjorde en helt meningslös film, ville kolla om det gick att filma med min Coolpix så jag ställde den på backen å körde fram å tebax en gång (vinglandet på slutet är för att jag upptäckte glassplitter på asfalten ^^): http://www.youtube.com/watch?v=y03w-yhsBLA
    [OT]
    Haha... sån där film har jag gjort med TRX:n också när jag fick mitt Akra helsystem monterat. Ville kolla kameran och höra hojen under acc

    Synd och skam på SV'n som sagt. TRX var ju en tidigare twin från Yamaha som var lite tyngre men hade mer tryck i motorn. Dock lika lätthanterlig och jag tycker om de där relativ små twinnarna. De är så jäkla lätthanterliga och därför skojiga att köra.

    Den räcker garanterat till mer än bara lite grusbus, jag lovar... jag har inte kört nån snabbare grushoj än min TRX om jag säger så Lämpligare och bättre på nästan allt, men inte snabbare även om WR450 kommer nära...
    [/OT]

  5. #25
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Nu är hojen så gott som inkörd, liten testrapport: Tycker det är synd och skam att detta är en utgången modell, efterföljaren (Gladius) har inte alls samma stil och finess. 650-modellen brukar ju kallas "tjejhoj", och om det är rätt så kallar jag mig gärna feminist. Visst känns den lite tunn på motorvägen (så tunn som nåt som toppar 230 kan kännas) men när det svänger så är den vansinnig. Tänk om man hade fått köra med den här på uppkörningen, är så sjukt lättkörd. Enda som kan ha ställt till det är den lite frikostiga vändradien. Bromsarna är toppen, (ABS borde vara standard på alla hojar) fjädringen däremot känns lite "billig", kanske behövs lite justeringar.

    Sittställningen är oväntat sportig vilket ställde till det lite i början för en som bara åkt grussprättare. Horiiiibel träsmak men det börjar gå till sig, ska dock skaffa en Airhawk (tack för provlånet Veio) inför långturen senare i sommar. Handlederna fick jag ont i innan jag fattade hur man sitter på en sån här. Har monterat en touringruta, bytt ut badbryggan mot en mindre skylthållare bak och köpt ett par mjuka packväskor (Oxford) så nu är jag redo att korsa alperna. Ska bli historiskt roligt att pressa SV'n längst alppassen. =)

    Och den funkar bra för lite lättare grusäventyr oxå:



    (pewa, den här tråden kanske skulle flytta å byta namn?..)
    Kul att du är nöjd med hojen, jag blir lite avundsjuk när jag läser att du ska korsa alperna, jag gjorde det några gånger på 80-talet. Jag är nyfiken på vart du ska åka och vilken väg du väljer.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  6. #26
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Det där är ju En Riktig Motorcykel!
    Till och med lite snörvel från insuget vid avslag - Så ska det låta!
    Och med den musiken från avgaset ska du väl inte byta ljuddämpare? Mulligt nog för njutningen men utan att reta andra, det är väl idealiskt?
    GRATTIS TILL EN FIN MC!

  7. #27
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Grattis till MCn

  8. #28
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Jåke Visa inlägg
    Den räcker garanterat till mer än bara lite grusbus, jag lovar... jag har inte kört nån snabbare grushoj än min TRX om jag säger så
    Hehe, ja jag gillar din avatar på SMC's forum. =)
    Citat Ursprungligen postat av Gibson Visa inlägg
    Jag är nyfiken på vart du ska åka och vilken väg du väljer.
    Är inte helt spikat än, det enda som är bestämt är när vi ska ta färjan till tyskland. Min reskamrat som varit nere och kört innan har sett ut några spännande vägar och vi kommer förmodligen att stanna till hos folk vi känner i Slovenien. Detaljerad resplan kommer nog endast att finnas i efterhand.
    Citat Ursprungligen postat av Guzzi-Leif Visa inlägg
    Och med den musiken från avgaset ska du väl inte byta ljuddämpare? Mulligt nog för njutningen men utan att reta andra, det är väl idealiskt?
    GRATTIS TILL EN FIN MC!
    Ja som sagt så var min första reaktion när jag hörde hojen att byta ljuddämpare, den går verkligen ofattbart tyst. Med tanke på att just dB är orsaken till varför den inte tas in längre förstår inte hur bullermätningar görs, om jag står bredvid vilken annan hoj som helst som har orginalsystem hörs inte SV'n överhuvudtaget. Men det är en speciell känsla att ligga på landsvägen och det enda man hör är det stadiga suset från fartvinden helt utan störande turbulens, man kan smyga genom byarna utan att skämmas och som jag nämnt innan så räddade orginalburken mig från en fortkörningsböter. Stealth technology, har bestämt mig för att behålla den som den är.

    Och tack! =)

Liknande ämnen

  1. suzuki sv650S
    Av turbo i forum Street
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-04, 16:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •