Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 28

Ämne: Ny hoj! SV650S

  1. #11
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Jahupp, det blir sällan som man tänkt sig. Behåller Tenerén, men från och med imorgon så är man även ägare till en SV650S -08. Får alltid ångest när jag köper grejer men hoppas det går över när man sitter på nyhojen.

  2. #12
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Kul, det är en smidig, liten hoj med ett härligt ljud!

    Bra med två hojar, nu behöver du inte längta efter det du inte har utan du både har kakan och kan äta den.....
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #13
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Kul, det är en smidig, liten hoj med ett härligt ljud!

    Bra med två hojar, nu behöver du inte längta efter det du inte har utan du både har kakan och kan äta den.....
    Precis, optimalt. =) Ska bli spännande å se hur man trivs med en gathoj. Enda erfarenheten jag har (förutom körskolans hojar) är att jag lånade en bandit och körde 2 km, i övrigt har jag bara kört grusmoppar. Kanske ångrar mig imorgon redan.

  4. #14
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Wow! Det svänger om Molgan här. =)
    Fördelen med olika sorts hojar är att man kan ju välja hoj efter humör. Berätta i morgon hur det känns efter en runda med nya hojen, Molgan.

  5. #15
    Kul med ny hoj! Jag gillar lösningen på problemet med att välja, köp en till bara
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  6. #16
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Ett annat sätt är att köpa veteranhojar, man kan få tag i en jättefin äldre mc för en billig peng, försäkringen dito är nästan gratis. Och så är de skattebefriade. Ett tips…

  7. #17
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Det blev finåkare av grusåkarn oxå!



    (notera de säkerhetsmedvetna Fristadsbyxorna)

    Första intrycken: Hämtade ut hojen, skrev på alla papper och fick en snabb genomgång om vart gas å broms satt. När jag rullade iväg började jag veva runt med benen och leta efter forpinnarna, de satt ju för fanken strax nedanför sätet! Vinglade bort på macken, fyllde upp å sen åkte jag och polaren på en liten tur runt stan. Vilken skillnad mot Tenerén. Hojen svänger dit jag tittar och ligger stadigt som ett tåg genom kurvan. Bromsarna är hur sköna som helst, testade ABS'en lite med och den kändes behaglig. Kan hända att den gick in lite väl tidigt men ska testa den mer sen.

    På E4'an upptäckte jag att jag inte knäppt kragen ordentligt, man sitter rätt oskyddad och då man ligger framåt åkte vinden rakt in under jackan. Ingen turbulens alls dock som på teneren utan bara ett jämnt sus mot hjälmen. Saknade den höga positionen som man har på Yamman i stan, kändes som man försvann ner bland bilarna och man hade inte samma överblick.

    Har inte testat motorn då jag vill ta det lugnt fram till 100-milaservice, ligger under 6000 varv mest. Nåt jag noterade var att motorn har ett ganska mysigt spinnande men att kanonröret till ljuddämpare tar bort i princip allt. Åtgärd behövs..

    Nu ska jag ut å finåka lite till i solskenet. =)

    Edit: Det ser visserligen ut som jag är begåvad med en yppig byst på bilden, men tyvärr så är det bara alla manualer å papper från köpet jag knölat ner i jackan. ^^
    Senast redigerat av Molgan den 2009-04-30 klockan 15:03.

  8. #18
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Vad skoj, den är alltså sprillans ny? =)
    Noterade de fotsida av senaste moderna snitt och för vårens kulörer – Fristadsbyxorna.

  9. #19
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Katarina Visa inlägg
    Vad skoj, den är alltså sprillans ny? =)
    Noterade de fotsida av senaste moderna snitt och för vårens kulörer – Fristadsbyxorna.
    Jo det är en fabriksny -08, sista modellen och jag fick ett riktigt riktigt bra pris. Tas inte in mer pga bullerkraven. Ska ju hålla mig under 6000rpm men prövade lite varv nyss, allt skoj finns ju över 6000! Måste nöta så man snabbt tar sig förbi 100-milaservicen. Ska byta Fristadsbrallorna mot nåt med knäpuckar då. =)

  10. #20
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Snygg hoj, alltid roligt med något nytt.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

Liknande ämnen

  1. suzuki sv650S
    Av turbo i forum Street
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-04, 16:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •