Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 28

Ämne: Ny hoj! SV650S

  1. #1
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689

    Ny hoj! SV650S

    Har haft Tenerén nu i snart ett år, och häromdan kom idén att byta hoj som en blixt från klar himmel. Har bara kört hojar med grusdäck så det skulle vara skoj att pröva på å äga en gathoj. Sporthoj går bort eftersom jag inte anser det ekonomiskt eller praktiskt försvarbart med 2 hojar, och sporthoj är för mycke leksak för att ha som allt i allo känns det som. Har däremot ända sen tidig moppeålder haft ett gott öga till VFR. Snygg, funkar både för lek på bana och för långkörning och har vad jag hört fått mycke lovord för kvalitet och hållbarhet. Men som sagt, skaffar jag en sån gör jag mig av med tenerén, vet inte om jag kommer klara mig utan grusäventyren.. Ska iaf försöka, blir abstinensen för stor får jag väl köpa mig nån gammal XR eller nåt.

    Är det nån som har åsikter om/erfarenhet av VFR? Kanske prövat köra långtouring med den?

    Senast redigerat av Molgan den 2009-04-30 klockan 14:35.

  2. #2
    Medlem Bänkad o Klars avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    i bergslagen
    Inlägg
    37

    Post

    [QUOTE=Molgan;17798]Har haft Tenerén nu i snart ett år, och häromdan kom idén att byta hoj som en blixt från klar himmel. Har bara kört hojar med grusdäck så det skulle vara skoj att pröva på å äga en gathoj. Sporthoj går bort eftersom jag inte anser det ekonomiskt eller praktiskt försvarbart med 2 hojar, och sporthoj är för mycke leksak för att ha som allt i allo känns det som. Har däremot ända sen tidig moppeålder haft ett gott öga till VFR. Snygg, funkar både för lek på bana och för långkörning och har vad jag hört fått mycke lovord för kvalitet och hållbarhet. Men som sagt, skaffar jag en sån gör jag mig av med tenerén, vet inte om jag kommer klara mig utan grusäventyren.. Ska iaf försöka, blir abstinensen för stor får jag väl köpa mig nån gammal XR eller nåt.

    Är det nån som har åsikter om/erfarenhet av VFR? Kanske prövat köra långtouring med den? QUOTE]

    Tjusig hoj Molgan
    Har en kompis som har en tökken så'n där VFR - han är helnöjd!
    Kör försiktigt!
    Det är inte bara hojen som kan återkallas av sin tillverkare......

  3. #3
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Bänkad o Klar Visa inlägg
    Har en kompis som har en tökken så'n där VFR - han är helnöjd!
    Ja, har fortfarande inte hört talas om en missnöjd VFR-ägare, nån borde det väl finnas?

  4. #4
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Va'? Oj så snopet! Du kanske kan hitta nån äldre gruspisk att köra med om abstinensen skulle bli för stor. Jag skulle inte klara mig utan i alla fall.

    Glömde tillägga att Honda anses vara ”bullett proof”, har oftast inget krångel utan bara går och går och går.

  5. #5
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Molgan!

    Här kan du kanske hitta ett och annat om VFR:en.


    http://www.vfr-forum.se

    Dom där tankarna har kommit och gått även hos mig under årens lopp. Ena året var det grushoj och nästa landsvägshoj. Längtade alltid efter den hoj jag inte hade. Till slut insåg jag det ohållbara och skaffade en av varje sort. Har man möjlighet till det är det optimalt. Grushojen behöver ju inte vara så dyr utan man kan klara sig med en för runt 20-25.000:-.

    Har många gånger tänkt skaffa en VFR, men det har aldrig blivit så. Tror det är en kanonhoj som passar till det mesta man vill göra, på asfalt.
    Senast redigerat av Mats Liifv den 2009-04-27 klockan 12:45.
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #6
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Hi hi hi, det här var skoj, att studera detaljer. Kolla in baklampan, det ser ut som en liten gubbe i glaset:

    Klicka här, bilden är stooor

  7. #7

  8. #8
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av PatrikAdolfsson Visa inlägg
    Det är ju Transformers
    Aaah, nu ser jag likheten.

  9. #9
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Katarina Visa inlägg
    Oj så snopet!
    Ja så känner jag oxå lite.
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Till slut insåg jag det ohållbara och skaffade en av varje sort. Har man möjlighet till det är det optimalt.
    Visst är det så, kommer nog försöka hitta nån billig grussprättare så småningom om ekonomin tillåter.
    Citat Ursprungligen postat av PatrikAdolfsson Visa inlägg
    Det är ju Transformers

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    det var väl en sådan maskin du provsatt på 2 hjul,den är riktigt snygg.

Liknande ämnen

  1. suzuki sv650S
    Av turbo i forum Street
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-04, 16:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •