Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Det var den största...

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Det var den största...

    ...blaffa jag sett hamna på bilen i går! Det var en attans tur jag inte satt på hojen och fått allt över mig!!

    Jag körde ut från centrum, precis när jag passerar en parkerad lastbil kommer det nåt blött över hela bilen. Över motorhuven, taket, fönstren och bakluckan så jag trodde garanterat nån kastat nån form av vätska över hela bilen. Jag kunde inte stanna och titta för det var tät trafik och folk hade blivit skitsura i så fall, jag beslöt att raskt fara hem och kika där.

    Till min stora förvåning ser jag att det är fågelskit och det var MYCKET! Där står jag som ett fån och stirrar på eländet, hela bilen var fullkletad med fågelskit! Kunde inte låta bli att fundera hur stor den fågeln var, som ett jetplan eller..?

    Jag tvättade av bilen genast så jag slipper få fläckar på lacken och tänkte samtidigt på att det var ju tur jag inte satt på hojen, tänk att få allt det där över sig?! Bläääh vad äckligt!
    Tror inte jag sett en sån mängd förut i hela mitt liv. Senare kom jag på att jag skulle ha tagit ett foto före jag tvättade av bilen.

    Nån som råkat ut för nåt liknande? På hojen kanske?

  2. #2
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Har faktiskt fått två måsskitar på hjälmen under färd. Båda gångerna tog det i pannan och spred sig över visiret. När jag bodde i centrala Stockholm blev min röda motorcykel ofta bombad av måsskit. Av någon anledning verkar det som att de siktar in sig på rött. Likadant när jag brukade parkera min röda bil på Riddarholmen i Stockholm. Ofta var den bombad av måsar medan bilarna runt omkring klarat sig. Kolla nästa gång ni ser bilar med måsskit, sannolikheten att det är en röd bil är stor.
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Sannolikheten att det är en röd bil är stor.
    Det stämmer faktiskt! Min beigevita bil jag har nu har aldrig fått fågelskit på sig Men jag hade en röd Golf en gång och den blev bombad minst en gång i månaden!

    har också sett fenomenet på båtkapell. Röda och Blå kapell blir mer nedskitna än ett beige

  4. #4
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    …liksom gula bilar. De drabbas också mer. Kan det bero på bjärta färger…?

  5. #5
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Katarina Visa inlägg
    Nån som råkat ut för nåt liknande? På hojen kanske?
    Ja. I fjol blev jag bombad av en kamikaze-mås. Jag kom fridfullt glidande i 110-120 när den gjorde ett utfall, kändes som den kom mot hjälmen så jag duckade men istället så vänder den upp och lägger av en laddning. Träffade mig i bröstet just under hjälmen så det stänkte upp under visiret. Fick åka de 5 milen hem i den smått outhärdliga stanken. Kändes som att den ätit mest fisk och flugor.. =(

  6. #6
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    Red face

    Fick en mås skit i potatismoset en gång när jag satt utanför korvkiosken i Oxelösund. Det är väll snart 25 år sedan men jag tappade matlusten i alla fall.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    tur att min rödahårfärg börjar att gå över till en mer grå nyans

  8. #8
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av leffa Visa inlägg
    tur att min rödahårfärg börjar att gå över till en mer grå nyans
    Även jag har övergått till den grå skalan. När jag var mer rödhårig var det två duvor, på Petersplatsen, i Rom som utsett mig till mål för sina attacker. Smack, smack i snabb följd och hela skallen var nerkletad med duvskit. Var inte annat att göra än att tvätta håret i fontänen på sagda plats.....kunde Anita Ekberg bada i fontana di Trevi så varför skulle inte jag tvätta håret i Påvens fontän?
    ~ Mats

    Min blogg

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •