Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Ingen rost!

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Talking Ingen rost!

    Pust, var hos BMW och visade upp lacken. De berättade att lackförseglingsfirman har fuskat med lackförseglingen. Nån har inte lackrengjort före man gått på med vaxet så man har helt enkelt vaxat in asfaltsfläckar, sa BMW. De ligger ovanpå klarlacken men under vaxet. Om man inte lackrengör nu och vaxar om så kan det bli rostangrepp. I övrigt var detta den mest välskötta lack och puts de sett på en snart 1 år gammal MINI, de hade sett värre saker, berättade de. Det lönar sig att tvätta för hand.

    Så, i eftermiddag ska jag förbi firman som lackförseglat och berätta vad BMW sagt om jobbet.
    Senast redigerat av Nina den 2009-04-21 klockan 14:02.

  2. #2
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Skönt att det var så. Det verkade nästan osannolikt illa om det skulle varit rost på din välskötta bil efter så kort tid. Verkligen illa att inte Mr Cap gjorde ett bättre jobb. Rengöringen är liksom grunden i en lackbehandling. Fuskar man där är det riktigt, riktigt dåligt! Tycker du ska dina pengar tillbaka!
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Oj vad det svänger här. Först skulle jag absolut inte lämna bilen hos dom men jag övertalades för de visste vad det var för prickar och erbjöd sig att åtgärda dom utan kostnad för min del.
    Senast redigerat av Nina den 2009-04-21 klockan 14:01.

  4. #4
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av Katarina Visa inlägg
    Pust, var hos BMW och visade upp lacken. De berättade att lackförseglingsfirman har fuskat med lackförseglingen. Nån har inte lackrengjort före man gått på med vaxet så man har helt enkelt vaxat in asfaltsfläckar, sa BMW. De ligger ovanpå klarlacken men under vaxet. Om man inte lackrengör nu och vaxar om så kan det bli rostangrepp. I övrigt var detta den mest välskötta lack och puts de sett på en snart 1 år gammal MINI, de hade sett värre saker, berättade de. Det lönar sig att tvätta för hand.

    Så, i eftermiddag ska jag förbi firman som lackförseglat och berätta vad BMW sagt om jobbet.
    Skönt att höra, nu blev jag lite lugnare.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Katarina Visa inlägg
    Pust, var hos BMW och visade upp lacken. De berättade att lackförseglingsfirman har fuskat med lackförseglingen. Nån har inte lackrengjort före man gått på med vaxet så man har helt enkelt vaxat in asfaltsfläckar, sa BMW. De ligger ovanpå klarlacken men under vaxet. Om man inte lackrengör nu och vaxar om så kan det bli rostangrepp. I övrigt var detta den mest välskötta lack och puts de sett på en snart 1 år gammal MINI, de hade sett värre saker, berättade de. Det lönar sig att tvätta för hand.

    Så, i eftermiddag ska jag förbi firman som lackförseglat och berätta vad BMW sagt om jobbet.
    Vad blev svaret??

  6. #6
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Boven Visa inlägg
    Vad blev svaret??
    Javisst ja, hade glömt berätta.

    De berättade att de haft flera kunder före mig som klagat på samma saker, att det varit mer asfalts- och tjärsläpp i år än annars och de ska åtgärda bilen på måndag och ta bort dessa prickar. (Kanske de har/haft nån som inte gjort rätt men säger inte det, bara tar in bil efter bil och åtgärdar felen.)

  7. #7
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    På den här länken kan ni läsa om rostskydd med mera på era balla "Kojor"!
    http://www.vibilagare.se/zino.aspx?pageID=75&modelID=91
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #8
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Mjo, artikeln är drygt 2 år gammal. BMW har säkert hunnit ändra saker sen artikeln publicerades. BMW är jäääkligt lyhörda från sina kunder. Ingenting får skada märket, därför får man ett väldigt bra bemötande om det är något för det sista de vill ha är missnöjda kunder (som kan sprida negativa saker om märket). De är livrädda att få samma rykte som Mercedes lyckades få på sin E-klass för några år sen. Jag är inte orolig för min bil, tvärtom.

Liknande ämnen

  1. Ingen snö i år
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2020-01-21, 19:37
  2. Få bort rost från krom?
    Av Romeo i forum Mekhörnan
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2014-05-04, 23:39
  3. Ingen BSA-tur
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-29, 17:36
  4. Ingen bra dag.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-04, 18:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •