Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 21

Ämne: Härmed träder jag in........

  1. #11
    Välkommen hit! Viktiga beslut ska man tänka igenom ordentligt
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  2. #12
    Medlem Bänkad o Klars avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    i bergslagen
    Inlägg
    37

    Post

    Citat Ursprungligen postat av PatrikAdolfsson Visa inlägg
    Road King Classic kanske?

    Och välkommen hit
    Alldeles rätt....nästan, och tack!
    Senast redigerat av Bänkad o Klar den 2009-04-21 klockan 22:17.
    Kör försiktigt!
    Det är inte bara hojen som kan återkallas av sin tillverkare......

  3. #13
    Medlem Bänkad o Klars avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    i bergslagen
    Inlägg
    37

    Post

    Citat Ursprungligen postat av Bajen-Sam Visa inlägg
    Välkommen Jojje
    Tack Bajen-Sam.
    Har varit in på din sida några gånger - kanon
    Kör försiktigt!
    Det är inte bara hojen som kan återkallas av sin tillverkare......

  4. #14
    Medlem Bänkad o Klars avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    i bergslagen
    Inlägg
    37

    Thumbs up

    Och till alla Ni vänliga själar som hälsat mig välkommen:
    Tack för ett överraskande vänligt mottagande
    /Jojje
    Kör försiktigt!
    Det är inte bara hojen som kan återkallas av sin tillverkare......

  5. #15
    Medlem Bänkad o Klars avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    i bergslagen
    Inlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Varmt välkommen i gänget!

    Skriv gärna någon rad om vem du är och vad du har för hoj. Alltid trevligt att veta lite mer om skribenterna här på forumet.
    Okey, lite grann då:
    Jag, en "tomte" på 50+, kommer ursprungligen från Stklm (en s.k "söderkis").
    Mycket jobb (inrikes/utrikes) samt studier fick mig på -70 talet att söka mig ut till lugnare miljöer och bergslagen föll mig i smaken.
    Efter 10 års träning i att andas in klorofyl samt insikten att uppskatta pippifåglarna i vår natur slog jag ner mig ordentlig i just bergslagen.

    Mitt MC-intresse har alltid funnits MEN har alltid ansetts som de tunga starka stora pojkarnas "leksaker". Jag, en kort (169cm), lätt (59-60kg) och inte så stark person skulle knappast orka lyfta en hoj från stödpinnen ens.....trodde jag i drygt 35 år.

    Hade sparat lite pengar och ville förra våren köpa en bil från "over there", en riktig gubbkryssare hade jag tänkt mig.
    Nu blev det inte alls så. Min gode vän i Florida höll på att skratta ihjäl sig när han hörde mina önskemål
    Han kom med ett motförslag (som från början egentligen var menad som ett skämt), han föreslog mig att köpa hans hoj då han menade att den drog en bråkdel av vad jag hade tänkt mig samt gav ytterligare ett par hundra orsaker varför jag inte skulle satsa på bil - jag blev helt enkelt överkörd (akta Er för goda vänner)

    Nja, svarade jag ointresserad men lät honom ändå skicka bilder på hojen.
    Efter en veckas flitigt tittande på dessa bilder var jag fast

    Ni ska veta att jag visste nästan ingenting om hojar då. För mig spelade det ingen
    roll om det var en japanare, hd eller dyl. (trots en viss turbulens som verkar existera mellan en del av dessa hojägare)
    Nåväl, nu råkade denna hoj vara en hd (roadking-custom) - och som fick mig att svettas ordenligt när jag väl fick reda på vad den vägde....men då var det liksom försent att
    backa ur

    Nu återstår endast att muta sin fru och åka på BKK

    Hälsningar
    Jojje
    Senast redigerat av Bänkad o Klar den 2009-04-21 klockan 22:16. Anledning: missat ord
    Kör försiktigt!
    Det är inte bara hojen som kan återkallas av sin tillverkare......

  6. #16
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Vad skoj! Vilken rolig historia hur du blev hojägare.
    He he, din avatar har jag sett förut, jag tror vi eventuellt har råkats på ett annat forum (?) fast jag är inte där så ofta. Diverse trådar spårar ur där, det är lite tråkigt att gå dit. =)

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    jag fick ett återfall förra året o köpte en hoj sen fick frugan åka med men hon tyckte inte att det var så kul att se min nacke hela tiden så hon köpte en egen hoj och den här säsongen håller hon på med mc-kortet,så kan det också bli.

  8. #18
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Kul story, det finns många sätt att påbörja sin hojkarriär.

    För min del började det med att jag fick skjuts av en kompis på hans Yamaha 125:a, sommaren -75. Tyckte att det var en så häftig upplevelse att det bara var att skaffa en egen hoj och börja övningsköra. Nu, trettiofyra år och ytterligare nitton hojar senare tycker jag att det är precis lika roligt som då. Det är verkligen ett intresse man kan ha med sig genom livet. "Det är aldrig försent att ha en lycklig barndom", säger dom som vet.

    Åka hoj är ett utmärkt sätt att vara både ung i sinnet och lycklig!
    ~ Mats

    Min blogg

  9. #19
    Medlem Bänkad o Klars avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    i bergslagen
    Inlägg
    37

    Post

    Citat Ursprungligen postat av Katarina Visa inlägg
    Vad skoj! Vilken rolig historia hur du blev hojägare.
    He he, din avatar har jag sett förut, jag tror vi eventuellt har råkats på ett annat forum (?) fast jag är inte där så ofta. Diverse trådar spårar ur där, det är lite tråkigt att gå dit. =)
    Jodå, vi har råkats (känner igen din avatar också), och, som sagt, det här verkar vara ett mycket trevligt forum
    Kör försiktigt!
    Det är inte bara hojen som kan återkallas av sin tillverkare......

  10. #20
    Medlem Bänkad o Klars avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    i bergslagen
    Inlägg
    37

    Post

    Citat Ursprungligen postat av leffa Visa inlägg
    jag fick ett återfall förra året o köpte en hoj sen fick frugan åka med men hon tyckte inte att det var så kul att se min nacke hela tiden så hon köpte en egen hoj och den här säsongen håller hon på med mc-kortet,så kan det också bli.
    Visst, hur det kan bli
    Nä, min fru skulle inte med sin fot kunna tänka sig att sätta sig bak på min hoj (så nu är det solosadel som gäller ). Efter flera månader berättade hon en dag för mig att hon tyckte min hoj var väldigt fin ...............så länge den stod still - tillade hon innan hon försvann in i ett annat rum

    Nåja, tiden får väl ha sin gång
    Kör försiktigt!
    Det är inte bara hojen som kan återkallas av sin tillverkare......

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •