Jag hann inte mer än hem och värma upp fingrarna en stund, vi tittade på en film under eftermiddagsfikat men så började det klia i högerhanden igen. Solen sken ju utomhus, inte kan jag sitta här och glo på en film med eftermiddagsfikat i hand…? Nä, jag ställde på Jockes Honda och så gav jag mig ut och provkörde den. Viss skillnad mot min men jag tror nog hans motor är lite fel inställd. Tippar på tändningen och bensintillförseln.

Vid hög fart och högt varvtal och jag skulle dra på så dog den nästan, den fick ju knappt nån soppa. Dessutom poffade den baktill, tror tändningen står lite sent på den, därför kändes den nog lite slöare än min (?).

Det blev en rolig dag trots uppmaningen att hålla mig borta från gruskursen jag hade velat gå på för att utvecklas. Jag provkörde även Jockes Yamaha XT250, den gillar jag!! =)
Riktigt trevlig mc, trots liten motor men räcker gott och väl till för eventuellt grusåka. Meeen… Den dog.
Jag skulle växla ner och vips så hade den dött. Jag lyckades inte rulla igång den medan jag hade fart heller. Faktiskt så visste jag inte vilken växel jag hade i nu bara för att jag överrumplades av att den stannat. Skit också, jag som skadat min högra vrist, nu måste jag kicka igång den med den vristen. Men trägen vinner, det gick fast jag var rädd att få baksmällar och slå av vristen igen. Men den var faktiskt ganska snäll och startade så fint igen. =)