Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: K-k-kallt på Hondan

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    K-k-kallt på Hondan

    Det blev kallt på Hondan, fingrarna frös som sjutton. Allt annat frös jag inte om, bara fingrarna. *hutter*
    Jag körde Slingerbulten ut till Rosenhill och åt en macka och drack en kopp te. Sen for jag hem och vägen förbi Triumph Center och sa hej-hej. De är alltid så trevliga där, alltid lika glada. =)

    I dag är jag lite grinig. Det var i dag det var kurs för de som har nabbdäck i BMW-klubben, jag hade gärna varit med och övat balansteknik och annat på grus och i terräng. Alltid hade jag lärt mig något även om somliga tycker jag är för ny. Men nånstans måste man börja och kommer man aldrig med på kurser och övar lär man aldrig utvecklas framåt. =(

  2. #2
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Katarina Visa inlägg
    I dag är jag lite grinig. Det var i dag det var kurs för de som har nabbdäck i BMW-klubben, jag hade gärna varit med och övat balansteknik och annat på grus och i terräng. Alltid hade jag lärt mig något även om somliga tycker jag är för ny. Men nånstans måste man börja och kommer man aldrig med på kurser och övar lär man aldrig utvecklas framåt. =(
    Jättetråkigt att någon givit dig uppfattningen att du inte skulle varit välkommen. Du hade varit hur välkommen som helst och inte behövt känna dig ett dugg sämre än någon annan. Vi fick köra runt på en väldigt stalpig sandbana för att värma upp oss. Det var en aning svalt i morse. Mycket nyttig övning som gjorde att vi snabbt fick upp temperaturen.
    Något som var lite extra kul här var att AVA MC hade ställt upp med en tävlingskittad BMW 450 endurohoj. Den fick alla som ville, testa på sandbanan. Tror att i stort sett alla tog tillfället i akt, för den var ute och snurrade hela tiden. Jättekul att prova på. Dock ingenting för att köra grusvägar med, detta är ett rent tävlingsredskap. Trots det var den oerhört lättkörd och smidig. Skulle vara spännande att få testa den i ett riktigt endurospår någon gång!
    Sen blev det lite konbana med inbromsningar etc., innan det riktigt roliga började. Vi begav oss ut i skogen på små, perfekta grusvägar som vi var ensamma på. Inte många andra som rör sig där så det var bara att gasa på av hjärtats lust. Det fanns en perfekt slinga med lite olika typer av underlag. Den körde vi varv efter varv och ville aldrig sluta. "Bara ett varv till...." Skitkul. Där fanns fler vägar att utforska, men vi nöjde oss med denna slinga idag. När vi kände oss mätta på grusåka började vi vända åter mot civilisationen. Nu kunde jag naturligtvis inte åka raka spåret hem utan det blev en sväng på "Slingerbulten" ner till Rosenhill för att avrunda en härlig dag med en macka och en kaffe latte. Var helt ostörd och kunde köra precis i den hastighet som passade mig utan att behöva ta hänsyn till några "söndagsbilister". Jättekul att köra KTM:en även här. Perfekt hoj att roa sig med, först några timmar grusåka och sen gasa friskt på krokig asfaltväg. Den hojen med Motarddäck är nog riktigt skojig. Är dock fullt nöjd att åka med grusdäcken. En kanondag! Inte blir det sämre i morgon när vi på grusvägar ska ta oss runt trettio mil, till Österbybruk fram och tillbaka......
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Jättetråkigt att någon givit dig uppfattningen att du inte skulle varit välkommen.
    Jaa… Vad ska man säga? Do tyckte jag skulle hålla mig till nybörjargruset 9 maj. Men det kommer också bli den enda körningen i den klubben, varken tisdagsgrus eller något annat.

  4. #4
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Förresten… Vad var det som var så avancerat där på kursen egentligen? Låter som nåt jag skulle klarat av lika bra!

  5. #5
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Katarina Visa inlägg
    Förresten… Vad var det som var så avancerat där på kursen egentligen? Låter som nåt jag skulle klarat av lika bra!
    Det hade du säkert gjort, minst lika bra som någon annan. Häng inte upp dig på vad en person, som många gånger haft fel i liknande ärenden, anser. Kom med och visa att du kan i stället för att ge honom "vatten på sin kvarn"!
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. Kallt kallt och åter kallt
    Av Cubalibre i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2012-07-06, 11:31
  2. Hondan startad
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-24, 10:06
  3. Hondan läcker olja
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-17, 20:42
  4. Hondan
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 08:44
  5. Hondan uppstartad
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 22:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •