Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Ullared i går

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Ullared i går

    Vi tog bilen och for till GeKås i Ullared, det var då ett stort varuhus!! Parkeringen var enorm, full med bilar och äntligen efter ett litet tag hittade jag en plats. Jag hade turen att nån skulle åka. Fast vi fick stå en lååång bit ifrån och fick gå en bit. På vägen mot varuhuset mötte vi folk som handlat, jag kunde inte låta bli att notera att kundvagnarna var fyllda till bristningsgränsen. Längre bort stod buss efter buss, folk åker tydligen i busslaster dit.

    Väl inne var det mycket folk, alla tycks ha bråttom, en köphysteri råder ungefär. Var bara det att det saknades folk som slet saker ur händerna på andra men i det stora hela verkade de flesta stressade.

    Vi gick runt och gick vilse (!) men hittade lite kläder och jag såg ett par kuddar i en kundvagn jag bara MÅSTE ha, jag som kör brittiskt - ett par kuddar med Union Jack över hela kudden! Brittiska flaggan som mönster, wow dom måste jag ha.
    Efter lite letande hittade jag dom, fanns tre kvar i korgen, pust vilken tur för då får jag två som jag vill ha. De fick ligga i baksätet i hundkojan, den byggdes ju i England he he.

    Sen for vi hem, genom Falkenberg och Halmstad och till Skåne. Ganska smidig väg måste jag säga. Fast min gps fick spel på väg upp, vid Getinge tyckte den att jag skulle svänga av motorvägen och gjorde så, vi hittade en fin mc-väg där.

    Ooh, jag mötte ett tiotal mc-poliser på väg söderut när vi for uppåt, på den fina mc-vägen förbi Getinge mötte vi ute i ingenstans en ensam mc-polis! Var han sen? Har de tappat bort honom? Tog han en bättre väg söderut..?

    I dag ska vi till Höganäs museum och kika, det kommer regna i dag med. Senare i sommar kommer jag ev ner igen och då ska jag ha med en moppe och förhopnningsvis bli visad runt här. =)

  2. #2
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    GeKås, ligger på top 5 i min "de mest traumatiska ögonblicken i mitt liv"-lista. Har varit där en gång och kramar hellre en igelkott än återvänder dit igen.

  3. #3
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    GeKås, ligger på top 5 i min "de mest traumatiska ögonblicken i mitt liv"-lista. Har varit där en gång och kramar hellre en igelkott än återvänder dit igen.
    Ha, ha, misstänker att det skulle vara likadant för mig. IKEA räcker gott för mig, någon gång per år.....
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Borås
    Inlägg
    162
    Jag har också varit på Ullared en gång. Upplevelse räcker livet ut, så jag slipper åka dit igen :-)

  5. #5
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Jag har vart i Ullared två gånger.
    " FÖRSTA OCH SISTA GÅNGEN"
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •