Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Skåne

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Skåne

    Så är jag i Skåne nu och hojen är hemma. Såg på yr.no att vädret skulle vara lite si så där här nere så jag tyckte att det är inte så roligt att köra runt i regnet. Man gjorde det första året av glödande entusiasm med färskt körkort men efter turen hem förra sommaren, i hällregn och jag var blöt ända in på kroppen, så vill jag inte köra i regn nåt gärna.

    I går blåste det ordentligt, i dag regnar det...

  2. #2
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Ett bra regnställ är ovärderligt! GoreTex i all ära, men kallt blir det. Även om man inte är blöt ända in på kroppen så blir ändå kläderna blöta och rejält kalla. En tur från Berlin upp till Stockholm, närmare hundra mil, i ösregn och sju graders värme fick mig att aldrig mer åka på långtur utan regnställ...
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #3
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Välkommen hit, nu klarnar det upp så det var ju synd att du inte fick med moppen.....
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  4. #4
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    Red face

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Ett bra regnställ är ovärderligt! GoreTex i all ära, men kallt blir det. Även om man inte är blöt ända in på kroppen så blir ändå kläderna blöta och rejält kalla. En tur från Berlin upp till Stockholm, närmare hundra mil, i ösregn och sju graders värme fick mig att aldrig mer åka på långtur utan regnställ...
    Jag råkade ut för samma sak 1985 när vi skulle åka hem från venedig i Italien, det regnade på morgonen när vi skulle starta och det höll på hela tiden tills jag klev av hojen i Oxelösund där jag bodde på den tiden, en lite tur i ösregn på ca 220 mil. Jag hade det billigaste regnställ som fanns på marknaden och efter den resan så funderade jag på att sluta åka hoj men det gick snabbt över.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  5. #5
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Ja men nu lämnade jag rubb och stubb hemma. Har inga kläder etc med mig, jag bestämde mig hemma redan att inte ta med hojen.

  6. #6
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Klippan Visa inlägg
    Välkommen hit, nu klarnar det upp så det var ju synd att du inte fick med moppen.....
    Jag hinner nog hit fler gånger - med moppen i hasorna. =)
    Annars har jag hundkojan med mig?

    I dag ska jag till GeKås i Ullared, har hört en hel del om stället så jag tänkte det regnar ändå och då kan man ju åka och shoppa eller nåt.

  7. #7
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Katarina Visa inlägg
    Jag hinner nog hit fler gånger - med moppen i hasorna. =)
    Annars har jag hundkojan med mig?

    I dag ska jag till GeKås i Ullared, har hört en hel del om stället så jag tänkte det regnar ändå och då kan man ju åka och shoppa eller nåt.
    Det är ju tur att du har hundkojan så att du inte handlar för mycket, det kostar ju inte så mycket att fylla bagaget på en sådan.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  8. #8
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Gibson Visa inlägg
    Det är ju tur att du har hundkojan så att du inte handlar för mycket, det kostar ju inte så mycket att fylla bagaget på en sådan.
    HAHAHA! Den var bra fast jag hittade ett par skitfräna kuddar! De har Union Jack som mönster...

Liknande ämnen

  1. Vägtips Skåne?
    Av TMax500 i forum Touring
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-08-22, 14:47
  2. Skåne, Glädjeturen 10/9
    Av Gert i forum Träffar & Körningar
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-09-11, 13:08
  3. Från Skåne
    Av Jonas w i forum Ny på forumet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-04-11, 17:38
  4. en runda i skåne
    Av Nilsson i forum Träffar & Körningar
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2010-08-01, 23:45
  5. Skåne-Tour 21-27/5
    Av Jonas i forum Träffar & Körningar
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2010-03-11, 19:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •