Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Oj hoppsan!

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Oj hoppsan!

    Så det kan gå.

    Jag luftade BMW:n och vi hittade en tjusig ko-stig med diverse hästdynga och mjuk lera med vattensamlingar samt lite stenar etc. En bra bit in kom vi till ett avsnitt med bara is. Baaara is....

    Jag borde väl duga som medlem i klubben Vurpans vänner?
    Senast redigerat av Nina den 2010-11-21 klockan 07:26.

  2. #2
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Får tillägga att jag nu tycks lära mig att vurpa rätt för nu slog jag i alla fall inte i hjälmen på isen.

  3. #3
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    För att citera Batmans farsa: "Why do we fall? So that we might learn to pick ourselves up."

    Hur funkade sulorna?

  4. #4
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Ja, det jag vet är att de inte funkade så bra på is.
    De kändes bra på grus men det var för kort tid och bit att känna hur de faktiskt är på grus men jag tycker nog de kändes bättre än de gamla i alla fall.

  5. #5
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    På det därunderlaget funkar inget annat än dubbdäck, dessvärre. Vad man än försäöker göra, svänga, bromsa eller gasa så brukar det sluta så där. Det enda som funkar är fötterna i backen. Du borde nog kört utanför vägen i stället..... Det viktiga är ju att du inte verkar ha skadat dig i alla fall. Hur gick det för "den gule?"

    Själv var jag ute på en trettiomilasväng med BMW-klubben. Vädret var helt fantastiskt med solsken och många plusgrader. Stannade på vårt stamfik, hembageriet i Österbybruk för en fika och en macka. Slängde även en blick ner i Dannemora gruva, enligt skylten Europas största dagbrott på sin tid.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #6
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    I det leriga blev inte däcken som slicks i alla fall, dock stänkte det ända upp på dynan istället. Jo, jag tycker nog däcken funkar bättre nu när jag tänker efter. Det var tur jag hade skinnbyxorna med hårda höftskydd på mig och jackan har också hårda skydd, de tog upp allt i dunsen. Tror hojen klarade sig ganska fint, blev bra så förvånad att plasten höll. Hade räknat med att det skulle gå sönder eller blinkers och spegel åt skogen men allt satt kvar. Spegeln fick jag förstås vinkla rätt sen men annars gick allt bra.

    Det var lite spännande när vi skulle lyfta upp hojen på blankis med glashala stövlar…
    Men det gick, dock gled hojen åt sidan mot diket hela tiden så en fick lyfta tillbaka baken upp på vägen. Vi backade hojen, det hade nog inte fungerat att vända den där, då hade vi nog kanske tappat den pga det hala underlaget. MC-stövlarna våra är inte gjorda för is.

    Efteråt kom jag på det positiva i det hela: jag har lärt mig sen förra vurpan att vurpa rätt, för nu slog jag inte hjälmen i backen i alla fall.

Liknande ämnen

  1. Hoppsan
    Av Ojsan i forum Om hojen.nu
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-04-13, 22:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •