Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Så det var därför...

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Så det var därför...

    …som jag varit väldigt trött, har värk i kroppen, sover dåligt, mage i olag, torr hud, värk i muskulatur, orkeslös och allt vad jag känt sista tiden förutom att jag ökar i vikt hela tiden oavsett hur nyttigt jag än äter.

    Jag tar blodprover för att hålla hormonbalansen i schack, jag är opererad för giftstruma och måste äta tabletter för att hormonbalansen ska hållas normal. Nu sitter det ett gäng inkompetenta läkare på vårdcentraler och kikar i labbprover och jag misstänker starkt att de bara kollar så det inte är några röda siffror nånstans. Mitt värde är för högt och då får jag symptom som lättirritabilitet, mage i olag, viktökning (!), torr hud, domningar i tårna/fingrarna, stickningar i tår/fingrar, sömnsvårigheter, trötthet, värk i kroppen, värk i muskulatur med mera.

    Mina nya mc-byxor som jag köpte för en väldigt kort tid sen har nu blivit för små… REDAN!!

    Jag tror jag ska kontakta endokrinologen på SÖS igen och be att de rättar till läkaren. I dag slog mig en tanke: det kanske är så att de läkare som inte anses vara duktiga hamnar på vårdcentraler. De duktiga och kompetenta hamnar på sjukhusen. Det är väl som med journalister, de duktiga hamnar på Expressen och andra större tidningar. De mindre duktiga hamnar på förortsblaskorna… Så jag kan mycket väl tänka mig att det är samma jargong inom läkarvården.

  2. #2
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Hoppas verkligen att dom kan få ordning på dina problem, så att du mår okay igen!

    Hur upptäckte du att ditt värde var för högt? Verkar högst inkompetent av läkarna att inte upptäcka samma sak. Med alla dessa problem du uppvisar är det mer än tydligt att något inte är riktigt som det ska, för att vara mild i beskrivningen. Självklart måste då varje värde nagelfaras extra noga för att utröna vad som är fel.

    Delar för övrigt din farhåga om att de mindre skickliga läkarna hamnar på vårdcentraler över hela landet.
    Undrar hur mycket olika allvarliga sjukdomar man missar, egentligen, på vårdecentralerna. Det är ju bara de allra värsta exemplen som kommer ut i pressen....
    Senast redigerat av Mats Liifv den 2009-04-03 klockan 11:19.
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Det jävligaste i alltihop är att man vänjer sig med tiden, allt kommer smygande, inte över en natt. När mycket är helt åt helsefyr märker man att nåt är fel, inte förr. Nu fick jag veta att det finns en läkare på vårdcentralen som är kemist, hon vet vad detta är och vilka värden man ska ha så jag ska be att få byta läkare.

  4. #4
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Katarina Visa inlägg
    Det jävligaste i alltihop är att man vänjer sig med tiden, allt kommer smygande, inte över en natt. När mycket är helt åt helsefyr märker man att nåt är fel, inte förr.
    Visst är det så!

    Än en gång har det bevisats att man måste vara "frisk" och alltid kraftigt ifrågasättande för att orka vara sjuk! Svårt för gamla människor som tar allt för givet som kommer från en läkare och inte orkar bråka för sin sak...

    Håller tummarna för dig!
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #5
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Katarina Visa inlägg
    Det är väl som med journalister, de duktiga hamnar på Expressen och andra större tidningar. De mindre duktiga hamnar på förortsblaskorna…
    Nja, har du läst Expressen och Aftonbladet på sistone? Är inte direkt hög nivå där..

  6. #6
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Det är dessvärre så att journalister i allmänhet, numera, ofta inte håller någon högre klass. Ofta dåliga på språkbehandling och framför allt, kollar inte fakta. Då kan ju storyn spricka.....

    Vid de tillfällen jag själv kännt till fakta om det de skriver om är det, nästan, utan undantag grava faktafel . Vi kan bara gissa hur mycket fel det är i det vi läser om så´nt vi inte känner till....
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #7
    Det här med läkare på vårdcentraler det finns nog bägge såtter. Jag var på min vårdcentral i dag träffade en kille som kommer från ungern lite svårt med språket men det går eftersom han tar det lungt och stressa inte han verkar väldigt noggann och försäkrar sig att jag hänger med på vad han menar. Jag har verk i mina leder och det påverkar hela mig på ett mindre bra sätt, få se om det hjälper med hans behandling.
    Jan-Olov

  8. #8
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Molgan: om vi ska diskutera språk och grammatik hos journalisters skrivstilar så är det en katastrofalt usel språkföring, helt klart. Bland annat heter det inte ”har växt upp”, det heter ”har vuxit upp”, så javisst, talspråk införs och om alla skriver fel så blir det ”rätt” till slut.

Liknande ämnen

  1. Därför som jag inte kört hoj så mycket
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2021-03-14, 08:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •