Hjälmen är den bästa jag kört omkring med, helt underbar. Den är ganska tyst måste jag säga, som reklamen säger. Den sitter bra, pytte, pyttelite kläm i pannan men absolut inget irriterande. Mina glasögonskalmar och hörapparater klämde förut på öronen i den gamla hjälmen, nu kläms de inte och det är helt underbart. Det är som en slags ficka öronen befinner sig i inuti hjälmen, omkring dem omsluts stoppning och allt blir bara… Tyst.

Vindbruset är inte heller det något som hörs särskilt mycket, en väldigt bra ergonomi. Nån skrev i nåt annat forum att det beror på hur man vinklar huvudet, jag provade detta och märkte ingen skillnad på nåt vindbrus. Det enda jag kände var att det drog mer i nacken, det är allt.

Kändes ovant att leta efter knappen för solskyddet men jag hittade den, så skönt och vilsamt för ögonen med solskydd för det saknade jag i den gamla hjälmen. Pinlocken svor jag över, det immade igen när jag stod still vid diverse stopplikter och rödljus men det var mina glasögon som immade igen ha ha ha. När jag kikade över glasögonkanten såg jag mycket bättre och utan imma.

I går noterade jag flera som körde mc med vit hjälm. Gissa vad jag såg först? Den vita hjälmen. Den syns verkligen bra mot bakgrunderna som finns i trafiken, jag såg dom på långt håll och de stack liksom ut. Långt före alla andra i svarta och mönstrade hjälmar. Jag tänkte då att det var bra jag köpte en vit hjälm för den syns verkligen bra mot bakgrunden. =)
Det sägs att den färgen är bäst och syns allra bäst, näst efter vit kommer silver.