Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Oj vilken raket

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Oj vilken raket

    Jag har ju kört 2-taktare på 250 cc i år och nu hoppade jag upp på Trajjan för den ska servas i dag.

    Ooh vilken raket!


    Kan absolut inte minnas den var så förra året, tyckte snarare den blev slöare ju mer sommaren pinnade på, jag t o m funderade på trimkit till den. I dag kändes den ovan och jag fick hålla reda på vad som var broms- och växelpedal för jag hade det andra programmet kvar i huvudet från Husqvarnan som växlas och bromsas med omvänt system. Och jag satt på ett riktigt kraftpaket, jisses vilket drag det var i Trajjan.

    Tyckte jag i alla fall.

  2. #2
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Håll i hatten! Själv blev jag förvånad över hur slö min hoj kändes nu när jag tog fram den, tror det är dax att att modda spisen.

  3. #3
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Det där fenomenet känner jag igen. Första turen på våren känns hojen alltid extra vass. Man har glömt vilka kraftpaket vi har, egentligen. Tror aldrig att jag upplevt någon hoj tröttare än när jag ställde in på hösten. Det blir väl till att byta luftfilter oc h avgassystem och lätta hojen på så´nt som är onödigt, exempelvis passagerarfotpinnarna. Tror nästan jag ska göra det själv. Ingen vill ändå åka med.....
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #4
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Efter ett par mil var den ingen raket längre.
    Nu kändes den igen och jag bara stortrivs på den. Den här moppen kommer jag ha lääänge i min ägo, tror nog jag aldrig säljer den.

    Det skulle i så fall vara nån form av kris, det ska mycket till för att jag ska släppa ifrån mig Trajjan. Jag verkligen diggar den hojen! =)

  5. #5
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Katarina Visa inlägg
    Efter ett par mil var den ingen raket längre.
    Nu kändes den igen och jag bara stortrivs på den. Den här moppen kommer jag ha lääänge i min ägo, tror nog jag aldrig säljer den.
    Grattis till att ha hittat rätt!

    Kände likadant för min 1100GS. Har aldrig ägt någon annan hoj så länge eller kört så många mil, 9.000, tidigare. Ångrar faktiskt att jag sålde den. Kanske blir det en GS igen....?
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    Citat Ursprungligen postat av Katarina Visa inlägg
    Efter ett par mil var den ingen raket längre.
    Nu kändes den igen och jag bara stortrivs på den. Den här moppen kommer jag ha lääänge i min ägo, tror nog jag aldrig säljer den.

    Det skulle i så fall vara nån form av kris, det ska mycket till för att jag ska släppa ifrån mig Trajjan. Jag verkligen diggar den hojen! =)
    jag har samma känsla när det gäller xjn(hälge)

  7. #7
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Ja visst är det kul när man hittar en hoj man verkligen trivs med?! =)
    Bara lite synd att raketkänslan försvann under tiden man körde den. På lördag ska jag nog lufta BMW:n, åker väl bort till Rosenhill och tar en fika. Eller om jag tar Trajjan, vilket som. =)

  8. #8
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Katarina Visa inlägg
    På lördag ska jag nog lufta BMW:n, åker väl bort till Rosenhill och tar en fika. Eller om jag tar Trajjan, vilket som. =)
    Tog Ådravägen för två veckor sedan, den var i rejält dåligt skick. Som lök på laxen var den en hel massa snö och is att ta sig igenom. Var glad att jag kom igenom utan missöden. Om du tar den vägen när/om du åker till Rosenhill kan du väl ta en avstickare upp till höger vid mob-förrådet för att kolla statusen på grusvägen. Senast var det helt uteslutet att köra upp där. Lite sugen på att ge mig upp och botanisera där. Är väl nästan det närmsta gruset för min del, möjligen med konkurrens av Vadetvägen....
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. Vilken H-D ?
    Av pentti01 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2016-05-27, 17:28
  2. Vilken hoj.....
    Av rolfmm i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-12-01, 17:52
  3. Vilken hoj?
    Av cribbe i forum Street
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-12-09, 17:17
  4. Vilken GPS
    Av Jonas i forum Touring
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2010-04-13, 18:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •