Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 456
Resultat 51 till 59 av 59

Ämne: Ännu en mc-åkare!!

  1. #51
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Katarina Visa inlägg
    Undrar om det gick bra?
    Kanske hade han berättat här då, om han inte är ute och bara kör...?

    Hoppas på det bästa!
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #52
    Mc-Bosse
    Gäst
    Jodå! Nyss hemkommen med uppkörningen i hamn! Skönt är bara förnamnet för vad jag känner nu! Ska kasta i mig några mackor och dricka lite kaffe och sen köra, köra och köra!!! Återkommer någon gång ikväll... *ler*

  3. #53
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Grattis, starkt jobbat!!
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #54
    Medlem Ingemars avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    190
    Bravo. Och nu har du en lång härlig sommar framför dig. Grattis.

  5. #55
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    starkt jobbat o stort GRATTIS

  6. #56
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    GRATTIS!!

    =)

  7. #57
    Mc-Bosse
    Gäst

    Uppkörningen

    Hemkommen igen efter 10 mil bakom styret! Kul att köra utan handledare eller lärare. Nå hur gick det till idag då?

    10:30 körde jag mc:n till Malmö från trafikskolan i Eslöv och läraren-Arne körde bil med de andra två eleverna. Väl på övningsbanan så tjatade vi alla tre de olika banorna under någon timme och det gick ju rätt bra för oss alla. Klockan blev 13:05 och inspektören visade sig. Det blev lottning om vilken lågfartsbana vi skulle köra och det blev den med tre stopp på vägen. Vid en tidigare lottning hamnade jag som nr: 3 att köra. Mycket väntan för min del men bra ändå för jag såg vad de andra gjorde för fel.

    När det var min tur så var det som att trycka på en knapp. Jag blev ganska nervös. Jag vet inte varför men hela jag skakade liksom. Han frågade varför jag var där och jag sa att det är för att jag ska bli 10 år yngre med ett a-kort! Han skrattade och undrade vad jag sysslade med till vardags och fick veta att jag kör buss och gjort så sedan 1984.

    Säkerhetskontrollen för mig innebar elen och det gick bra. Efter ledning av mc:n till startpositionen så kändes det bara skit rent ut sagt när jag sen körde. Svajigt, för fort och fötter i asfalten flera gånger. Fan tänkte jag för mig själv! Lite okontrollerat sa inspektören. Prova igen och kör som du blivit lärd och på det en klapp på axeln. Det hjälpe för andra gången gick det galant!

    Så var det högfartsbanan. Håll i er för detta blev en pärs av sällan skådat slag!

    Fick besked om att undanmanövern skulle ske till vänster. På väg till starten så glömde jag vad han sagt och körde tillbaka och frågade. Han skrattade och sa vänster igen. Jag är så nervös ursäktade jag mig. Jag körde iväg för att starta. Upp i 50 och vid undanmanövern fick jag totalt hjärnsläpp och missade undanmanövern helt. Jag körde alltså på fel sida om koner och kom in i banan 3 koner från slutet där man vänder. Jag fortsatte dock och gjorde svängen och bromsningen på slutet gick bra.

    Nu är det kört tänkte jag! Men se det var det icke!

    Inspektören kom fram och jag sa att jag har kört denna banan så många gånger men jag fick totalt hjärnsläpp. En klapp på axeln igen och ett uppmuntrande. Du kan det här! Kör som om jag inte står här. Nästa körning gick som en dans! Förstår ni att jag var lite upp och ner när det gällde mitt känslotillstånd efter denna pärs? *ler* Bromsproven från 70 och 90 var inga problem alls. Nu hade vi alltså klarat första delen allihopa. Alla med extra försök i manöverbanorna men vi var så att säga vidare till själva körningen på vägarna i Malmö.

    Inspektören tog en fikapaus och det gjorde vi också. Han som körde först hade missat uppkörningen för en månad sedan. Vi andra två var där för första gången. Så var det då dags för den första och när han efter 20 min var tillbaka så hade han kuggats och det var ju inte alls kul eftersom det dessutom var andra gången. Han hade kört för sakta tydligen och det tog jag till mig och kom ihåg att någon sagt att man ska köra motorcykel och inte moped på en uppkörning. Nr.2 kom tillbaka och klarade sig trots att han vid ett tillfälle accelererat för sakta men sedan skärpt sig och så var det undertecknandes tur.

    Jag var lugn som en ko på grönbete där jag satt på mc:n och väntade. Kändes konstigt eftersom jag hade haft nerverna på utsidan av kroppen i manöverbanorna. Då kör vi sa inspektören i mitt öra och iväg gick det. Jag på den blå Suzukin för sista gången förhoppningsvis och inspektören på en BMW 1200RT. Ut på inre ringvägen och jag drog på ordentligt på påfarten upp i 90 som var hastigheten som gäller där och smidigt ut på vägen. Följ skyltar hit och dit fick jag höra över intercomen och vi körde och körde.

    Lite i stan och lite på landet, rondeller hit och dit. Ska han inte lura in mig någonstans tänkte jag? Någon fälla av något slag men det hände aldrig tyckte jag. Eller så tycker jag att köra mc i trafiken är en baggis så jag inte märkte av några konstigheter. Efter 20 min typ var vi tillbaka och han sa "Jag hittade inga problem med din körning överhuvudtaget". Jag mitt dumma nöt ställer då frågan: Har jag klarat det? Jag kan väl inte säga det tydligare säger han och skrattar!

    En pärs har dagen varit och jag är rätt slut i huvudet men nog känner jag mig lycklig!!!

    Tack för all positiv feedback!

    Bosse
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2009-05-29 klockan 09:55.

  8. #58

  9. #59
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Verkade vara en vettig inspektör, och helt rätt att dra på och visa att du vill köra hoj! Än en gång; grattis. Börjar själv bli lite pirrig för snart blir jag leeedig!

Liknande ämnen

  1. Fler vfr åkare i el runt Göteborg
    Av pappa i forum Touring
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-06-04, 09:43
  2. Harley åkare begravd med sin mc.
    Av Ankan1 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2014-02-24, 16:49
  3. Piaggio MP3-åkare söderöver?
    Av ssgt i forum Scooter
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2011-10-11, 11:29
  4. Rekordfå MC-åkare omkom 2010
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-02-14, 21:34
  5. Bakhjuls-åkare miste körkortet
    Av Mc-Bosse i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-05-12, 18:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •