Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Lite tråkigt

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Lite tråkigt

    Det blev lite tråkigt hemma. Ingen snö att prata om, slaskväder och kommer det lite snö så är den borta direkt. Inget roligt väder att köra hoj i och jag vill köra Husqvarna. Skidorna är avmonterade så jag skulle kunna ta en tur i helgen, kanske bort till Rosenhill och fika men då måste jag få hjälp att skruva ner tändningen för annars får jag inte igång den. Vristen är segläkt, den är fortfarande inte bra men så slog jag förstås av den igen förra veckan å andra sidan.

    Jag är redan inne på nästa Älvdalsresa i tankarna, hur många dar jag ska vara där och en vecka kändes för lite för kort. Nu hann jag mest bli ordentligt avrostad och göra framsteg men jag hade gärna om jag kunnat, stannat kvar några dar till. Jag blev verkligen kär i stället, jag har varit där förut men nu hann jag se lite mer av miljön och att det kunde vara så skoj att köra hoj på is och snö hade jag ingen aning om. Det var å andra sidan ungefär som på lösgrus. Dock ville jag stå upp för det mesta, det kändes bättre så när jag fick en bättre kontroll över hojen. Jag tror det kommer bli likadan känsla om jag står på fotpinnarna på gruset sen.

    Hå hå ja ja, ett helt år kvar. Nedräkningen har börjat.

  2. #2
    Sedan kommer vi måste leva NU.
    Jan-Olov

  3. #3
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Du har rätt Jan-Olov!

    Visst är livet "här och nu". Gårdagen kan vi inte göra nå´t åt och morgondagen vet vi inget om. Den kanske inte ens kommer....Det gäller att ha så kul man kan, medan man kan. Insåg det på allvar efter min krock med rådjuret. Det blev så påtagligt att det kunde varit slut där och då.
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #4
    Det jag sa är väldigt lätt att säga men inte lätt att leva upp till.
    Mitt hojköp hade detta som botten, en gammal önskan att få köra hoj, min far hade många planer som han skulle förverkliga när han fick tid det vill säga pensionen, han blev 59 år bara.
    Jan-Olov

Liknande ämnen

  1. Tråkigt.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-02, 06:46
  2. Lite tråkigt.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-08, 21:14
  3. Jag har tråkigt
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-04-17, 12:20
  4. Lite tråkigt.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-18, 19:03
  5. Slutade tråkigt.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 18:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •