Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 37 av 37

Ämne: Nybörjare - vilket mc-kort/hoj?

  1. #31
    Medlem Kimmos avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    201
    Ett klokt beslut att skaffa mc kort. Kan bara instämma med många andra att det är ett av de bästa beslut jag gjort. Klarade kortet för 3 månader närmare bestämt den 7 oktober (kan inte fatta det då man tittar ut och det är -25).

    Lycka till!

  2. #32
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    Sandviken
    Inlägg
    4
    Hihi...
    Tack för alla bra svar! Har verkligen fått mer information! Tack så hemskt mycket!
    Men då kan du köra hela sommaren...=) Bättre de än att man tar det under sommaren, för då kan det bli svårt med uppkörning, som många pratar om. Men jag har dock ett LITET problem, har ingen att övnignsköra med. =( Så mycket pengar kommer att gå till att köra på skolan.
    Men va gör de. Ska se till att bli klar så fort som möjligt, så ja hinner köra lite i sommar i alla fall.
    Men finns det något som man bör tänka på? Några tips från er som har kortet redan

  3. #33
    Synd det är så långt emellan oss, annars hade jag gärna ställ upp som handledare.

  4. #34
    Citat Ursprungligen postat av mc_brud Visa inlägg
    Hihi...
    Tack för alla bra svar! Har verkligen fått mer information! Tack så hemskt mycket!
    Men då kan du köra hela sommaren...=) Bättre de än att man tar det under sommaren, för då kan det bli svårt med uppkörning, som många pratar om. Men jag har dock ett LITET problem, har ingen att övnignsköra med. =( Så mycket pengar kommer att gå till att köra på skolan.
    Men va gör de. Ska se till att bli klar så fort som möjligt, så ja hinner köra lite i sommar i alla fall.
    Men finns det något som man bör tänka på? Några tips från er som har kortet redan

    Om du aldrig har kört moped med växlar så kan det vara en bra ide att om du har möjlighet låna en sådan av någon släkting/bekant och öva på samspelet koppling/växling samt även göra balansövningar. Det är ju samma princip på en sådan moped som på en MC.

  5. #35
    Medlem Gawriels avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Kinna
    Inlägg
    203
    Citat Ursprungligen postat av mc_brud Visa inlägg
    Men jag har dock ett LITET problem, har ingen att övnignsköra med. =( Så mycket pengar kommer att gå till att köra på skolan.
    hade knappt kört MC lr moppe med fotväxlar innan jag började traffikskolan o det gick ganska bra, min totala kostnad var på cirka 11000 kronor, så det ska ju inte behöva kosta skjortan
    mindre än en månadslön

  6. #36
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Dalarna, Falun
    Inlägg
    1
    Tjena!
    Ligger för tillfället inne i lumpen, men är verkligen sugen på att skaffa ett litet A på min lapp efter muck. Har en liten fundering såhär innan, hur pass mycket underlättar det att åka moped innan?
    Har sett att några tagit upp det tidigare i tråden. Liknar det motorcykelåkandet eller är det som dag och natt?

  7. #37
    Citat Ursprungligen postat av MStenberg Visa inlägg
    Tjena!
    Ligger för tillfället inne i lumpen, men är verkligen sugen på att skaffa ett litet A på min lapp efter muck. Har en liten fundering såhär innan, hur pass mycket underlättar det att åka moped innan?
    Har sett att några tagit upp det tidigare i tråden. Liknar det motorcykelåkandet eller är det som dag och natt?
    Det liknar en hel del. När jag tog mc-kortet för jättelänge sedan när jag var 16 så övningskörde jag en hel del manöverbana med moppen. Plus att jag redan kunde hur man växlar och sånt. Men det ska ju helst vara en moppe med växlar.

Liknande ämnen

  1. Tips på hoj för kort nybörjare!
    Av jotinho i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2015-05-22, 09:51
  2. Lås! Men vilket?
    Av stefan. i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-10-12, 19:26
  3. Vilket lås?
    Av Jonas i forum Mekhörnan
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-11-11, 20:21
  4. Vilket bränsle
    Av Fjerren i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-12, 23:21
  5. vilket märke kör du?
    Av turbo i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-12-01, 22:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •