Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Krav på körkort för moped införs

  1. #11
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
    Busarna kommer man åt ändå.
    Tror du verkligen detta tar bort buset ur trafiken? Dreeam on..., det bara förvärrar läget.
    Ja det är väl som med sporthojar, de som driver upp försäkringspremierna saknar ofta både körkort och hoj.

  2. #12
    Medlem Daimbags avatar
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Skara
    Inlägg
    68
    I sommras körde jag ibland i shorts och t-shirt, visserligen bara någon kilometer för att handla lite smågrejor i stan. Många tittade snett och kommentarer kom från några. Visst håller jag med.. helt idiotiskt att köra utan ställ. Jag har haft bil körkort i 10år, läste om hela kursen när jag tog mc-kort. Sen kommer det mopedåkarna i shorts och linne och dessutom kör dubbelt så fort som jag. Vem är mest idiotisk?????? Större krav på mopeder tycker jag....

  3. #13
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Ja det är väl som med sporthojar, de som driver upp försäkringspremierna... *klipp*
    Och som såg till att garageförsäkringen försvann. Många hade sporthojen avställd, när de skulle köra en dag ställde de på den, när de kört klart ställdes den av.

  4. #14
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773
    hur man kör har nog mycket med ålder och mognad att göra också, det räcker att jag tänker efter hur jag själv körde trimmad moppe

    det fanns ju också förslag på att höja åldern till 16 år, kanske det hade gjort mer nytta än ett speciellt körkort?

  5. #15
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773
    hur man kör har nog mycket med ålder och mognad att göra också, det räcker att jag tänker efter hur jag själv körde trimmad moppe

    det fanns ju också förslag på att höja åldern till 16 år, kanske det hade gjort mer nytta än ett speciellt körkort?

  6. #16
    Om jag ser till mig själv så när jag hade moppe så var det enastående utan att trimmat få upp hastigheten till 40-45km/h. I dag gör mopparna 70-80 bara genom att plocka nån spärr, och det kräver stor skilnad på förarnas kunskap och mognad. Körkort skulle inte vara fel, samhället tillockmed skulle spara massa pengar genom att sponsra utbildningen så att kortet inte blev en klassfåga.
    Jan-Olov

Liknande ämnen

  1. Moped
    Av William50cc i forum Min hoj
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-03-27, 23:57
  2. Svar: 21
    Senaste inlägg: 2016-10-19, 09:51
  3. P-avgift för MC införs i Sthlm
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2016-04-22, 18:23
  4. Krav på mc för uppkörning a-kort?
    Av Greatdanne i forum MC-kort
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-07-08, 11:45
  5. Krav på handledarens mc?
    Av guranisten i forum MC-kort
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-05-23, 22:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •