I dag är sista dagen för mc-turer i ett vackert landskap. Solen skiner praktiskt taget varje dag, bara en dag snöade det och då kom mycket snö. Fina vintriga vägar utan sand, salt och slask, bara snö och is under. =)

Vi ska köra nånstans och grilla korv utomhus i dag. Sen väntar en tur ner till byn - Älvdalen. Där ska vi ta en fika och sen bär det hem på fina vägar. Det här låter som en kort tur men vi kör inte på riksväg 70 precis utan på småvägar här och där och hojarna går inte fort heller. Så det tar lite tid att ta sig runt och Trängslet är stort och lätt hänt man kör vilse här. Allt ser likadant ut, det har hänt jag tänkt "Men körde jag inte den här vägen nyss?".

Jag tycker vi inte mer än hunnit åka iväg så ska vi hem för att äta, man gör inget annat än kör hoj, äter och sover. Känns lite vemodigt att åka hem i morgon, veckan har praktiskt taget rusat iväg. Man kanske skulle boka upp sig på 1,5-2 veckor nästa gång. Jag tycker inte jag gjort några direkta framsteg men när jag tänker efter mellan första dagen och nu så är det stora steg.

Efter fikat i Älvdalen åker vi hem på fina vägar, sen väntar lastning av hojen i bilen. Direkt efter frukost i morgon åker jag hem. Hoppas det inte är alltför mycket folk längs vägen här uppe med tanke på att det är ju pågående vasalopp...