Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 23

Ämne: Nybörjar hojj!

  1. #11
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773
    Citat Ursprungligen postat av Laiq Visa inlägg
    jag har prov suttit en 125:a Honda CBR..Jag satt faktiskt ganska bra / skönt på den..men jag ska provsitta en 250 till helgen ifall dom har den inne
    honda cbr600 är en klassisk nybörjarsporthoj också. bra kvalitet, gott om reservdelar och går faktiskt ganska bra

    600cc tycker jag är lagom att börja på och som katarina skrev att om du tar kortet via en bilskola kommer du att lära dig köra på en ca 750cc och då kommer 250 kännas allt för klent

  2. #12
    varför inte börja lite mjukt en gammal suzuki gsx400 , många körskolor kör ju med kawasaki er5 , då du bara får begränsat kort så e detta en ganska bra lösning de är billiga både att köpa och att äga ,och du förlorar inte så mycket på dem heller

  3. #13
    visst ninjan e fräck men jag tror du blir trött på den fort den är ideal hoj för pendlare , och jag bara tycker du förlorar pengar på en såndan , du kommer ju att byta ändå när du får börja köra obegränsat , mitt råd e köp något billigt och begagnat

  4. #14
    Medlem Daimbags avatar
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Skara
    Inlägg
    68
    Är det inte så att du är 18år?? Då kan du inte ta tungt mc-kort eftersom det är 21år som gäller för det.
    Jag skulle antingen väntat tills 21 eller tagit lätt mc nu och sedan gjort om uppkörningen för tung när du är 21år.

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Västbjörke / Trollhättan
    Inlägg
    29

    MC Körkort

    Hej på er
    Man kan med 18 år ta kort för mellan som automatisk övergår till tung efter 2 år, man behöver inte göra några prov alls.
    Mogens

    Ps. Min yngste son har ett 1/2 år kvar till tungt.

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Borås
    Inlägg
    162
    Köp nu inte som första hoj för häftigt, vurpar du, som min kusin, han köpte kawa 750 som första, kunde inte hantera hojen i kurvorna och åkte ut på naturen med shorts och t-tröja . via diket, häggen, tillbaka till vägen upp och ner. Ser bilden framför mig av all skinn som försvann, han körde inte på flera år efteråt. så suget att ha hoj försvinner efter vurpa. Att köra moppe är bra grund, men mc har lite mer pulver som kan överraska även erfaren. Börja lungt. Köp liten hoj och öva.

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av Mogens Visa inlägg
    Hej på er
    Man kan med 18 år ta kort för mellan som automatisk övergår till tung efter 2 år, man behöver inte göra några prov alls.
    Mogens

    Ps. Min yngste son har ett 1/2 år kvar till tungt.
    Stämmer, då har man tungt till dess att man fyller 20.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    11
    Jag kan ta A-begränsad effekt, men inte obegränsad. man måste va 17½ för att få tillstånd till det. men jag tror nog jag ska börja med 250cc.

  9. #19
    Det gör du rätt i, Laiq. Det är du som skall trivas. Vad killarna här vill berätta är att man ofta och ganska snart tröttnar och vill ha lite mer, blir det så för dig också så får du väl köpa upp dig på något större.
    Framför allt så är det du som skall vara bekväm med ditt val.
    Lycka till med hojkortet och kör sedan med omdömme.
    When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace.
    Jimi Hendrix

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    11
    Tack så mycket Printer! Först måste man ju få dom där dumma 42.000kr men hittar man jobb så blir det nog allt tills nästa sommar

Liknande ämnen

  1. Nybörjar frågor + Suzuki xn85 frågor?
    Av kryckan90 i forum Street
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2016-02-05, 00:32
  2. Nybörjar info!
    Av Scali i forum MC-kort
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2014-10-05, 09:50
  3. Starta en hojj som stått 5 år.
    Av Holtz i forum Mekhörnan
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-08-24, 18:17
  4. Första enduro hojj köp?
    Av Bengtsson i forum Offroad
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-05-11, 20:20
  5. Nybörjar MC
    Av nalydbob i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2010-05-23, 09:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •