Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 34

Ämne: Bästa touringminne/resa

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Borås
    Inlägg
    162

    SV: Bästa touringminne/resa

    Vi var sväg på Öland i helgen, Jag, Frugan, hennes syster med mannen. Alla med egen hoj. Lite över 100 (roliga) mil blev det. Såg många GoldWingar, dom hadde visst träff där.

  2. #22
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217

    SV: Bästa touringminne/resa

    Sepe:
    Öland är så in i vassen fint och upplevelsespäckat!
    Vilket gäng ni var; ni kan ju bilda en egen klubb juh!

  3. #23
    Medlem kilimanjaros avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Ort
    Den del av fosterlandet som är absolut bäst (just nu): Södra Norrlands Kustland: TIMRÅ
    Inlägg
    61

    SV: Bästa touringminne/resa

    Ännu en tråd värd att dammas av.

    klart häftigast för min del var en resa runt nordafrika i en avlägsen forntid. Så länge sedan att det blev rabalder i radio och ortspress när vi for och nästan upplopp bland beduinerna där på randen till Sahara dit vi kom.
    Ner via France och spanien sen Maroco, algeriet och Tunisien sedan vidare med färja till Sicilien och vidare upp genom italien och norrut upp genom europa. 1200 mil på ca en månad och på en Honda CB 750 med clipon styre. jösses va tålig man var på den tiden.

    // Karl B.

  4. #24

    SV: Bästa touringminne/resa

    Citat Ursprungligen postat av kilimanjaro
    Ännu en tråd värd att dammas av.

    klart häftigast för min del var en resa runt nordafrika i en avlägsen forntid. Så länge sedan att det blev rabalder i radio och ortspress när vi for och nästan upplopp bland beduinerna där på randen till Sahara dit vi kom.
    Ner via France och spanien sen Maroco, algeriet och Tunisien sedan vidare med färja till Sicilien och vidare upp genom italien och norrut upp genom europa. 1200 mil på ca en månad och på en Honda CB 750 med clipon styre. jösses va tålig man var på den tiden.

    // Karl B.
    Snacka om riktig mc-semester! En CB750 genom afrika låter lite obekvämt eller har jag fördomar som tror att vägarna inte alltid är så bra där?
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  5. #25
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435

    SV: Bästa touringminne/resa

    En av mina roligare mc-turer var 1981 på en SR500 (encyl. kulthoj för dom som inte va med på den tiden). Vi åkte runt i Europa i 4 veckor avverkade väl en 10 länder skulle jag tro. Det va kul men man fick ju lite vibrationsskador på köpet.
    130-140km/h på Autoban var det man klarade av utan att blåsa av. Om jag minns rätt så blev det ca 700 mil på den turen.
    Tältade gjorde vi hela tiden, med 10mm tjockt liggunderlägg.
    Det hade jag inte klarat idag, nuförtiden får det bli hotell annars får det vara!
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  6. #26
    Medlem kilimanjaros avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Ort
    Den del av fosterlandet som är absolut bäst (just nu): Södra Norrlands Kustland: TIMRÅ
    Inlägg
    61

    SV: Bästa touringminne/resa

    ha ha 10 cm liggunderlag påminner mig om att på afrikaresan hade jag en då helt nyutvecklad pryl att sova på. Det här var strax efter 1:a månlandningen och Nasa hade utvecklat ett värmeisolerande material som fick namnet "Astron". I sverige fick det följaktligen heta Astronfilt. Den skulle man kunna hålla sig varm med tom i en snödriva.

    Jo jo det är möligt att den funkar i snön men inte fan funkade den som liggunderlag. Tunnare än det mesta kanske tom tunnare än aluminiumfolien man kokar skinka i till jul blev det både kallt och hårt.

    Första natten på en camping i tyskland höll jag på att frysa ihjäl och snacka om ont i ryggen när man hasade sig ut ur tältet i gryningen. Det blev en luftmadrass när vi nästa natt slog läger i holland.

    // Karl B.

  7. #27
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: Bästa touringminne/resa

    vilka äventyr ni har varit med om grabbar! ;D min bästa mc-minne har jag inte upplevt än

  8. #28

    SV: Bästa touringminne/resa

    Citat Ursprungligen postat av turbo
    vilka äventyr ni har varit med om grabbar! ;D min bästa mc-minne har jag inte upplevt än
    Bäst att du passar på nu när du saknar ålder. Brukar säga att det man skall göra under sin livstid skall ske mens man lever,. Så LEV NU : 8)
    60-årskrisare, tillbaks till barndomen, körde cross och lekte i sandlådan, nu kör jag BMW GS, Yamaha Virago och Case grävmaskin

  9. #29

    SV: Bästa touringminne/resa


    [/quote]
    Bäst att du passar på nu när du saknar ålder. Brukar säga att det man skall göra under sin livstid skall ske mens man lever,. Så LEV NU : 8)
    [/quote]

    Så sant så sant.

    Jan.Olov
    Jan-Olov

  10. #30
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    I år uppfyllde jag ett åtta år gammalt löfte till dottern; att ta en längre sväng på lite längre tid och minnena av tre veckors åkning i Europa med 16-åriga dottern bakpå framkallar bara goda, glada leenden!
    Återkom efter 652 mil, 13 övernattningsplatser (blandat camping och små gasthaus) och No Problems.
    Två av veckorna tillbringades i Italien; landet som känns som mitt andra hem.
    Väder? En stark värmebölja i Italien blev precis på gränsen för vår förmåga men varför klaga på det? Regn har vi fått också - sammanlagt fem timmar på tre veckor varav merparten kom under nedkörningen genom Sverige.
    Vansinnigt god mat, lite kultur, salta bad och upplevelser nog för en hel bok gjorde resan till ett fint minne.
    Vi reste som jag är van; utan större planering. En natts boende (den första) bokad i förväg men i övrigt gick det hela tiden på inspiration och ingivelse. En småskalig Europa- och en bra Italien-karta räckte bra som navigationshjälpmedel.
    Dyrt? Yes, eftersom vi satsade lite extra det här året - kanske det sista som dottern vill åka med gamla pappsen...
    Åsså rekommenderas verkligen att ha semester även på väg till och från resmålen - kan inte se resan genom Tyskland o Österrike som ren transport...
    Bifogade bilder Bifogade bilder

Liknande ämnen

  1. resa med 125:a
    Av Hondamannen i forum Touring
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-01-19, 16:07
  2. Usa resa
    Av engström67 i forum Touring
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-07-05, 08:17
  3. Bästa TV;n??
    Av Ove i forum Off topic
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-12-09, 19:40
  4. bästa åk hd ´n?
    Av bladas i forum Custom
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2010-04-24, 09:46
  5. Min resa
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-14, 07:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •