Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 34

Ämne: Bästa touringminne/resa

  1. #1

    Bästa touringminne/resa

    Vad har ni för bra touringminnen? Nån resa som var extra härlig?

    Själv har jag inte åkt riktig touring, än! Det är nått jag verkligen vill testa på framöver!
    Min bästa tur var för några veckor sedan, var som att allt stämde. Vägen var lång, kurvig och kuperad med bra asfalt. Hojen gick som en gud och det kändes som man flöt fram längs vägen! Tänkte ta en kortis men det blev 14 mil, 14 sjukt roliga mil! ;D

    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  2. #2
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217

    SV: Bästa touringminne/resa

    Aaaah; så skönt med en sida för oss touringfrälsta (och alla andra som vill titta in!)!!

    Bästa touringminne?
    Alla Italienturerna med olika flickvänner/sambos. Så mycket att se och uppleva, så många nya vänner, så utvecklande på alla sätt och vis.

    Men allra bäst ändå har semestrarna med dottern varit. Högkvalitetstid som varit en del i att laga samvarobristen efter separationen från mamman.
    -Första året, när H var åtta år, blev det några dagar i Värmland. Korta etapper, mysiga tältnätter, mycket glass och oändliga pratstunder.
    -2001 blev det Dalsland och Västkusten. Kultur, bad, pubkvällar och mycket annat.
    -2002 var det Dalarna och Västmanland som gällde.
    -2003 inställt, tyvärr.
    -2004 åkte vi till Småland och Öland. Mycket natur och kultur samt möten med nya vänner.
    -2005 blev det långt. Och regnigt... Hälsingland och Ångermanland bjöd ändå på mycket glädje.
    -2006 hade vi bara nio dagar på oss. Ville i alla fall utomlands och beslöt resa till Danmark. Dag två ökade vi till Tyskland och sedan rasade det på med Tjeckien och Österrike också. Enda smolket i glädjebägaren var en del störtregn samt att Grossglockner var stängt för mc på grund av snöstorm

    Den senaste (inte sista!) lever fortfarande starkt i minnet. Tänker nog på den varje dag och tittar på foton titt som tätt. Underbara minnen för mig och förhoppningsvis även för (numera 15-åriga) dottern!

    Förresten måste jag bre' ut mig och berätta om en annan minnesvärd resa:
    Förra sommaren åkte jag (på min BMW 1150), pappa (74 år på en Suzuki 250) och dottern (på sin Skyteam 125) 3 mil grusvägar i värmländsk skogskulturmark. Stannade för att se på gamla hyttor, rasade broar och stilla skogstjärnar. Konsumerade medhavt fika och bara njöt. Det var också en fin (men kort) touringtripp!
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Bifogade filer Bifogade filer

  3. #3
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Bästa touringminne/resa

    Vet inte om man kan kalla det för en touringtripp men en av dom roligaste turer som jag har gjort var förra året när vi precis hade skaffat bågen. Det var den första turen som jag och frugan gjorde, den var en rundtur till edsbruk via ukna och överum och hem igen men fy fan vad glada vi var och alla minnen man hade från resorna ut i europa bara stämmde, åka hoj är underbart.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  4. #4
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217

    SV: Bästa touringminne/resa

    Citat Ursprungligen postat av Gibson
    Vet inte om man kan kalla det för en touringtripp men en av dom roligaste turer som jag har gjort var förra året när vi precis hade skaffat bågen. Det var den första turen som jag och frugan gjorde, den var en rudtir till edsbruk via ukna och överum och hem igen men fy fan vad glada vi var och alla minnen man hade från resorna ut i europa bara stämmde, åka hoj är underbart.
    Distans och tid är oväsentliga - det är upplevelsen och glädjen som är viktiga!
    Önskar er fortsatt lyckliga turer varthän resan än bär!

  5. #5
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: Bästa touringminne/resa

    Citat Ursprungligen postat av Guzzi-Leif
    Citat Ursprungligen postat av Gibson
    Vet inte om man kan kalla det för en touringtripp men en av dom roligaste turer som jag har gjort var förra året när vi precis hade skaffat bågen. Det var den första turen som jag och frugan gjorde, den var en rudtir till edsbruk via ukna och överum och hem igen men fy fan vad glada vi var och alla minnen man hade från resorna ut i europa bara stämmde, åka hoj är underbart.
    Distans och tid är oväsentliga - det är upplevelsen och glädjen som är viktiga!
    Önskar er fortsatt lyckliga turer varthän resan än bär!
    håller med! ens bästa tur kan vara svängen till affären den där perfekta sommarkvällen eller jorden runt-resan

  6. #6
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Bästa touringminne/resa

    Citat Ursprungligen postat av turbo
    Citat Ursprungligen postat av Guzzi-Leif
    Citat Ursprungligen postat av Gibson
    Vet inte om man kan kalla det för en touringtripp men en av dom roligaste turer som jag har gjort var förra året när vi precis hade skaffat bågen. Det var den första turen som jag och frugan gjorde, den var en rudtir till edsbruk via ukna och överum och hem igen men fy fan vad glada vi var och alla minnen man hade från resorna ut i europa bara stämmde, åka hoj är underbart.
    Distans och tid är oväsentliga - det är upplevelsen och glädjen som är viktiga!
    Önskar er fortsatt lyckliga turer varthän resan än bär!
    håller med! ens bästa tur kan vara svängen till affären den där perfekta sommarkvällen eller jorden runt-resan
    Ja lite kan vara underbart.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  7. #7

    SV: Bästa touringminne/resa

    Hej.
    Kan bara säga att Sverige är ett fantastiskt land att köra i.
    Ifjol gjordes en Skåneresa samt en tur där vi tog östkusten norrut och sedan till Abisko.
    Vidare till Lofoten som var en upplevelse. Vidare in i Sverige igen för att sedan åter vända mot Trollstigen och Geirranger. Totalt ca 700 mil blev det och i år så blir det Värmland, Dalarna samt ett par dagar i Norge.
    Har i år kört snart 900 mil och det har blivit många sköna mil på småvägar i vårt avlånga land.
    Ha en trevlig sommar & kör som vanligt
    FJR Håkan 8)
    Kolla in FJR Klubbens hemsida www.fjrsweden.se

  8. #8

    SV: Bästa touringminne/resa

    Citat Ursprungligen postat av FJR Håkan
    Hej.
    Kan bara säga att Sverige är ett fantastiskt land att köra i.
    Ifjol gjordes en Skåneresa samt en tur där vi tog östkusten norrut och sedan till Abisko.
    Vidare till Lofoten som var en upplevelse. Vidare in i Sverige igen för att sedan åter vända mot Trollstigen och Geirranger. Totalt ca 700 mil blev det och i år så blir det Värmland, Dalarna samt ett par dagar i Norge.
    Har i år kört snart 900 mil och det har blivit många sköna mil på småvägar i vårt avlånga land.
    Ha en trevlig sommar & kör som vanligt
    FJR Håkan 8)
    Håller med, Sverige är ofta underskattat!
    Norge verkar riktigt grymt också, naturen om inte annat. Hur är vägarna där? Kommer man norrut i Sverige är ju tyvärr vägarna lite sisådär.. förstör en del av upplevelsen
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  9. #9
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Bästa touringminne/resa

    Kommer aldrig att glömma min första resa till medelhavet -85, man packade tankväskan med lite kläder och gav sig iväg på vinst eller förlust, jäklar vilket äventyr det var. ;D
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  10. #10

    SV: Bästa touringminne/resa

    Norge verkar störtskönt! jag och två vänner har börjat planera en resa dit.. till geiranger via trollstigen och garanterat några andra utflyktsmål med kringelkrokvägar

Liknande ämnen

  1. resa med 125:a
    Av Hondamannen i forum Touring
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-01-19, 16:07
  2. Usa resa
    Av engström67 i forum Touring
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-07-05, 08:17
  3. Bästa TV;n??
    Av Ove i forum Off topic
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-12-09, 19:40
  4. bästa åk hd ´n?
    Av bladas i forum Custom
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2010-04-24, 09:46
  5. Min resa
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-14, 07:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •