Sidan 30 av 40 FörstaFörsta ... 202829303132 ... SistaSista
Resultat 291 till 300 av 394

Ämne: Värstingmotorcykel Boss Hoss ZZ4

  1. #291
    Moderator Markuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Skåne, Dalby
    Inlägg
    295
    Hade verkligen velat se denna hoj på riktigt, även om jag nog tycker att det är lite ”mycket” så kan jag inte låta bli att bli lite imponerad av storleken och troligen kraften den besitter.
    Don't grow up, it's a trap!

  2. #292
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    då var det klart med monteringen av mitt nya 360-30-18 bakdäck,en maffig sak, och nya tryckluftsdämpare bak, nya bakskärmen får jag nog klura ett tag till. Inte helt fel med lite vinterpyssel
    Snacka om fett bakdäck Lär ju vara som att bryta runt en Finlandfärja i kurvorna.Men ser ju coolt ut och är väl det som är meningen.

  3. #293
    Medlem rolfmms avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Dalsland
    Inlägg
    304
    360 är dritbrett på vilken bil som helst, på en hoj är det.........
    * Min tidvis dåliga svenska beror på att jag egentligen är norsk.....

  4. #294
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    provkörde den i måndags och märkte ingen skillnad i kurvorna mot min gamla 330,hojens vikt på 600kg gör att det är inga problem att lägga den i svängarna

  5. #295
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2013
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5
    Trots att jag bara är en liten skit på ca 75kg, har jag ägt och kört många mil på en ZZ4.....

    En skit kul hoj som verkligen upplevs bäst mellan 40-200km/h bara dra i rullen och hålla i sig....
    Och den är förvånansvärt välbyggd och ballanserad, mycket behagligare körupplevelse än en gammal Harley Chopper

    Var sveriges yngsta ägare av Boss Hoss.... Sålde den och använde pengarna till handpenning på ett hus i stället.....

  6. #296
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    utställd på mc mässan i Stockholm 2013
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  7. #297
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    så ser hojen ut just nu med förlängda avgasrör
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  8. #298
    Sjuk motor, såg denna på mc mässan i sthlm och blev förtjust! Hur är detta monster att köra igentligen ? inte så mycket aktiv körning i kurvorna misstänker jag?
    Det blir inte roligare än vad du gör det till

  9. #299
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    inga problem med kurvorna,har kört serpentinvägar i Tyskland och Norge står på reslistan. Det enda jag inte gillar att köra är grusvägar men om man tar lite varsamt så går det med. Har kört nu 5000mil på fem år och gillar åkningen, alla har ju sina kriterier men för mig är detta hoj helt optimal oavsett om jag åker till korvmojen eller gör en tur på 200mil på ett dygn. Åker till Göteborg idag och tillbaks till Stockholm på söndag, blir troligen sesongens sista långtur.
    Gillar man vridet och accet så är det svårt att hitta nåt bättre, och man sitter så väldans bekvämt också

  10. #300
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    inga problem med kurvorna,har kört serpentinvägar i Tyskland och Norge står på reslistan. Det enda jag inte gillar att köra är grusvägar men om man tar lite varsamt så går det med. Har kört nu 5000mil på fem år och gillar åkningen, alla har ju sina kriterier men för mig är detta hoj helt optimal oavsett om jag åker till korvmojen eller gör en tur på 200mil på ett dygn. Åker till Göteborg idag och tillbaks till Stockholm på söndag, blir troligen sesongens sista långtur.
    Gillar man vridet och accet så är det svårt att hitta nåt bättre, och man sitter så väldans bekvämt också
    Är nog knappast nån kurvmaskin om man jämför med andra hojar,men hiskeligt vrid och acc säger sig självt.Och 200 mil på ett dygn är ju inget problem om man bara kör och stannar för tankning bara.Körde 118 mil i somras i ett sträck,tog ca 14timmar och då var det 150-160kmt på autobahn mycket och 30-50över gällande hela vägen från Helsingborg till Borlänge så det är nog inget problem med 200 mil heller

Liknande ämnen

  1. ABUS detector eller Oxford Boss?
    Av GhostRider i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2018-07-11, 10:02
  2. Boss 2008
    Av klaus i forum Min hoj
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2016-03-26, 03:36
  3. Renovering TWN 350 BOSS. flottörhus fattas!!
    Av CaptainSwed i forum Veteran
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2015-02-09, 19:35
  4. 100 Boss Hoss 25-27/6 2010
    Av klaus i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-03, 06:02
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-06, 14:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •