Sidan 29 av 40 FörstaFörsta ... 19272829303139 ... SistaSista
Resultat 281 till 290 av 394

Ämne: Värstingmotorcykel Boss Hoss ZZ4

  1. #281
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs down

    Kylaren är ju gigantisk, förstör en del av intrycket
    Jan

  2. #282
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    förvånande var 2 miljoner sitter,måste vara byggkostnad mycket av det.Visst 740ctum motor kostar ju lite,men jag vet ju vad en fabriksny 502,a kostar, låda.Sedan 2hjul en ram och bromsar,men den var riktigt läcker
    Man köper inte hojar, eller något annat heller, till självkostnadspris. Priset styrs inte av hur mycket material det är i hojen, det styrs av vad folk är villiga att betala. De som köper Bossar är inte ute efter någon billig pendlarhoj utan en fet motor på hjul och är inte rädda för att betala för det.

    För övrigt, och detta är inte riktat specifikt till dig engström, tycker jag det har blivit lite gnälligt här på forumet, och folk verkar mest racka ner på allt som inte faller just dem på läppen. Uppskatta bossen för vad det är, en galen hoj. Jag är inte spekulant, har varken råd eller intresse då hojen är så långt bort från mina önskemål man kan komma, men visst är den roligare att se och höra på än tex en dussinhoj som min? Gaska upp er, hoj är skoj i alla former och färdsätt!
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  3. #283
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    jo,hojen är direkt från byggfirman - dom är förtjusta i svart,den förra byggen på 620cui var också svart, jag hade nog velat ändra på en hel del saker, men smaken är ju olika,huvudsaken är att man är nöjd med sitt.Denna har originalvinkel på framgaffeln,bara slipon rören lagda ovanpå för att utseendet ska bli lite maffigare. Jag klarade inte att hantera den branta gaffelvinkeln,vred jag för mycket så hamnade cykeln i obalans och med 600kg så kunde jag inget göra,när man har lyft upp cykeln ett antal gånger så bytte jag gaffelkrona och problemet försvann - ungefär hälften av Bossägarna har bytt,resten är nöjda som det är. Apropå kylaren så har denna samma som min men en ny variant av kylarkarmen som gör intrycket att det är större,jag gillar inte karmen överhuvudtaget så tog bort min. Tyvärr genererar V8 en hel del värme så det är svårt med en pytteliten kylare - håller med att den är stor men det är bara att gilla läget.
    Ang priset så är mycket skatter och tullar - min hoj kostar 40.000$ i USA, ca 280.000sek - här kostar den nästan det dubbla med moms, tull och skatt. Visst, tar man bara kostnaden på delarna så får byggaren en bra slant,men sånt är livet - den säljs inte längre som byggsats ,och jag kan unna uppfinnaren sin andel,den är han värd.

  4. #284
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Man köper inte hojar, eller något annat heller, till självkostnadspris. Priset styrs inte av hur mycket material det är i hojen, det styrs av vad folk är villiga att betala. De som köper Bossar är inte ute efter någon billig pendlarhoj utan en fet motor på hjul och är inte rädda för att betala för det.

    För övrigt, och detta är inte riktat specifikt till dig engström, tycker jag det har blivit lite gnälligt här på forumet, och folk verkar mest racka ner på allt som inte faller just dem på läppen. Uppskatta bossen för vad det är, en galen hoj. Jag är inte spekulant, har varken råd eller intresse då hojen är så långt bort från mina önskemål man kan komma, men visst är den roligare att se och höra på än tex en dussinhoj som min? Gaska upp er, hoj är skoj i alla former och färdsätt!
    Nej det förstår jag ju att det inte är riktat specifikt till mighar knappast gnällt om hojen och tyckte jag skrev tidigare att Klaus lagt ner ett kanonhoj på sin hoj och den var riktigt snygg,och nu den senare var ju riktigt läcker som ja saDet är kul med alla hojar och var och en väljer vad man vill haMen tycker ju att 2 miljoner låter sjukt mycket ändå,jag menar jag tycker ett konstverk och tekniskt avancerad maskin som typ duccati Panigale eller aprilla rsv4 för runt fjuttiga 200000är mycket och dom ska ju också hit.
    Senast redigerat av engström67 den 2012-10-25 klockan 20:20.

  5. #285
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    Ducati och Aprilia är inom eu så slipper strafftullar.
    Hittade en bild från Japan med en 360 bakhjul och sen en bild troligen från USA med riktikgt fett bakhjul
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  6. #286
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    Ducati och Aprilia är inom eu så slipper strafftullar.
    Hittade en bild från Japan med en 360 bakhjul och sen en bild troligen från USA med riktikgt fett bakhjul
    Tycker nog man har lämnat vad man menar mc-åkning i sig med dessa hojar. Verkar mest vara någon sorts uppfinnarjocke som klivit fram. Måste säga att deras skapelser väcker den uppmärksamhet, som kanske var meningen. Den skäggige mannens skapelse är ett otroligt bygge i sig, vilket man måste beundra. Har nog behövt klura många timmar.
    Om man kör en sådan hoj, så behöver man ju ingen trike i allafall.

  7. #287
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    Jo,håller med dig Olle att hojen är ett klurigt bygge,V8 sitter på tvären,jag är mest förundrad över styret,ser lite klent ut

  8. #288
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    Jo,håller med dig Olle att hojen är ett klurigt bygge,V8 sitter på tvären,jag är mest förundrad över styret,ser lite klent ut
    JO visst verkar det så. Även om det är gjort av krommolybdenstål, så harmonierar det ju inte alls på hojen. jag tycker det är alldeles för högt för att man skall kunna köra den hojen. Tala om aphängsstyre. Med ett lägre och ett mycket kraftigare styre, så hade hojen fått ett visst tufft stuk.

  9. #289
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    då var det klart med monteringen av mitt nya 360-30-18 bakdäck,en maffig sak, och nya tryckluftsdämpare bak, nya bakskärmen får jag nog klura ett tag till. Inte helt fel med lite vinterpyssel
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  10. #290
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    49
    Jag får nog i ärlighetens namn säga att jag nog inte hade velat ha en själv, framförallt inte pröjsa för en, men fy fan vad cool! Brutalt häftig!

Liknande ämnen

  1. ABUS detector eller Oxford Boss?
    Av GhostRider i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2018-07-11, 10:02
  2. Boss 2008
    Av klaus i forum Min hoj
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2016-03-26, 03:36
  3. Renovering TWN 350 BOSS. flottörhus fattas!!
    Av CaptainSwed i forum Veteran
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2015-02-09, 19:35
  4. 100 Boss Hoss 25-27/6 2010
    Av klaus i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-03, 06:02
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-06, 14:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •