Sidan 13 av 40 FörstaFörsta ... 3111213141523 ... SistaSista
Resultat 121 till 130 av 394

Ämne: Värstingmotorcykel Boss Hoss ZZ4

  1. #121
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Jättesnyggt Klaus!

    Blev verkligen lyckat med ödlan, den tredimensionella effekten ser riktigt bra ut. Hjulen med de slitsade skivorna är även dom skitsnygga. Ska bli kul att kolla in hojen live en dag när solen skiner och "tänder upp" lacken!
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #122
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Jag ser fram emot att se den i sommar.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  3. #123
    Medlem Kimmos avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    201
    Ser riktigt fint ut. Man blir ju bara liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiite avis.

  4. #124
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Måst nog erkänna att man blir lite imponerad av en sådan hoj. både av priset och vad det krävs för att få den så fin. Men med min inriktning har jag ju ingen som helst nytta eller nöje av en dylik pärla. En liten fråga. Vad gör man om man är ensam och stjälper eller fastnar i ett grushål när man skall vända, eller kanske det finns backväxel?

  5. #125
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    mina bilder från hoj-x
    var inte lätt att köra hojen på båten i snö o is sörjan som var på gångvägen från Gärdet över järnvägen,har man fötterna nere så är det bara handbromsen fram,däcket glider på isen o bakhjulet trycker på trots bara tomgång Gick bra trots allt,o sen på båten skulle vi baxa upp över 600kg på podiet,fick bygga tillfällig ramp av stege o gummiklossar o plyfaskivor,sen var vi 4 starka killar som fick knuffa upp den,gick bra till slut när vi plocka undan lite blommor o vek backspeglar, sedan var det bara att surra fast den o putsa bort allt smuts som stänkte upp under körningen
    Stod ju direkt i anslutning till ingång så ingen kunde missa,generalagenten var nöjd,bra reklam.
    Bajen-Sam o en till från hojen.nu träffade jag
    Sedan var det några firmor i konferenslokalen som försökte kränga grejer med varierande lycka, några föreläsningar o visningar på bildäck under stoppet i Helsingfors,väldigt många åkte dock buss till mässan i Lahtis
    Massa finska Bossåkare som kom på båten i Helsingfors o kryssa med oss hit
    Väl hemma igen så var det samma procedur att ta ner hojen o köra ut den o över järnvägen till kärran för hemtransport.Många åskodare som ville höra ljudet när man startade utanför biljetthallen,kändes bra för mig med att lyssna på ljudet
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av klaus den 2010-02-09 klockan 18:29.

  6. #126
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Måst nog erkänna att man blir lite imponerad av en sådan hoj. både av priset och vad det krävs för att få den så fin. Men med min inriktning har jag ju ingen som helst nytta eller nöje av en dylik pärla. En liten fråga. Vad gör man om man är ensam och stjälper eller fastnar i ett grushål när man skall vända, eller kanske det finns backväxel?
    trevligt att du uppskattar min hoj,man ska ju vara nöjd med det man har utan att det hindrar en att titta på annat snyggt man tycker om
    Välter man hojen så lyfter man bara upp den,har lyft min 5 gånger,tyngdpunkten är så låg att det är inget problem,bara greppa crashbaren o lyfta
    Kör inga grusvägar så behöver inte oroa för grushål,men visst finns det backväxel,den är alldeles för tung att baxa runt annars.Jag tycker att den är förhållandevis smidig men med nästan 3m längd så behöver man lite plats för u-svängar

  7. #127
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    Kör inga grusvägar så behöver inte oroa för grushål,men visst finns det backväxel,den är alldeles för tung att baxa runt annars.Jag tycker att den är förhållandevis smidig men med nästan 3m längd så behöver man lite plats för u-svängar
    Grusvägar är väl inte Bossens melodi, såvitt jag kan förstå. Det verkar ha varit en tuff resa sista biten till och från Grönsöö slott när vi körde äppeltouring. Du kom i alla fall både fram och tillbaka. Strongt gjort! Hade inte velat byta hoj med dig just då...
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #128
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    samma här med bromsskivor,mycket jobb för ingen praktisk nytta,men jag tycker att det blev mycket snyggare,estetiken är viktig,gillar snygga saker, inklusive detaljer
    Nytt blev 24 slitsar per skiva,nya skivknappar med V8 och nytt öppnare centrum
    Att göra 72 slitsar tog sin lilla tid,har inget emot vinter - nu hinner man göra sånt pillgöra
    bakhjulet ser ni i inlägg nr 114
    Hej Klaus!


    Det blir ju riktigt, riktigt snyggt när Du sätter egen prägel på grejjorna....
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  9. #129
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    har inte haft så mycket tid efter Hoj-X och nu är det ganska nära Elmia-mässan i Jönköping,så inga stora saker kommer att göras förran efter mässan
    Bifogar bilden som jag fick av bakskärmen av Linda flickan.com ,lackeringen fortskrider,skall vara klart till mässan. Ser riktigt fint ut tycker jag
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  10. #130
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Blir kul att se hojen i sitt nya skick på Elmiamässan!
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. ABUS detector eller Oxford Boss?
    Av GhostRider i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2018-07-11, 10:02
  2. Boss 2008
    Av klaus i forum Min hoj
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2016-03-26, 03:36
  3. Renovering TWN 350 BOSS. flottörhus fattas!!
    Av CaptainSwed i forum Veteran
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2015-02-09, 19:35
  4. 100 Boss Hoss 25-27/6 2010
    Av klaus i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-03, 06:02
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-06, 14:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •