Sidan 1 av 40 12311 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 394

Ämne: Värstingmotorcykel Boss Hoss ZZ4

  1. #1
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863

    Värstingmotorcykel Boss Hoss ZZ4

    Eftersom min motorcykel verkar väcka olika känslor så tänkte jag starta ny tråd här.
    Ni kan kolla mitt fotoalbum eller www.bosshoss.se eller www.mountainbosshoss.com
    Säg din ärliga mening vad du tycker om den ,skulle du vilja ha en själv-vill du ha råd och info isåfall? Varför tycker du om den? Vad är det som retar,är det priset,storleken,motorn,attityden eller kanske ägaren? Skulle du vilja ha något annorlunda,kom gärna med ideer (bakskärmen inte klar än)

    V8 5700cc 435hästar 570Nm 620kg körklar 360bakdäck 750.000kr
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av klaus den 2013-01-17 klockan 07:29.

  2. #2
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Nja, den är inte lika kraftfull som min muskelbil, nu får du allt trimma lite till!
    Nej skämt åsido, tror nog bara att det sticker i ögonen på folk. Jag tycker den är fin, jäkla schysst lack Flickan lagt på. Men jag skulle inte vilja ha en själv, skulle inte våga köra en sån pjäs heller. =)

  3. #3
    Medlem Mr.Peters avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    378
    Jodu en sån skulle jag inte tacka nej till,men men priset?

    Den är fin som en tavla!!

    Får nog stanna vid en dröm för min del!

    Är fortfarande lite förvånad att en mc får väga mer än 400 kg?
    Har liksom för mig när jag tog lastbilskort för några år sedan
    att en mc fick väga högst 400 kg?

    Det är kanske nån här som nyligen tagit mc kort och kan reda ut begreppen?

    Grattis till en gooo hoj!!!

  4. #4
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Skulle inte ha nåt emot att provköra, men känner inget sug efter att äga. Den klarar inte av det som jag uppskattar med hojkörning utan skulle bara fungera som en kul pryl i garaget.

    Sen att folk blir uppretade, kan inte riktigt förstå det. Jag tycker det är kul att slänga käft med folk som har andra hojar än mig, tex kromkälkar, invalidmoppar, rullande fritidshus och plastraketer, men det betyder inte att jag skulle se ner på nån bara för att vi har olika smak. När man är ute och träffar folk så är det ju hojintresset i första hand som har betydelse och det skulle ju vara tråkigt om alla åkte runt på likadana hojar. Har däremot märkt att det kan vara ett känsligt ämne för vissa så jag försöker ta det lugnt med kommentarerna.

  5. #5
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Skulle inte ha nåt emot att provköra, men känner inget sug efter att äga. Den klarar inte av det som jag uppskattar med hojkörning utan skulle bara fungera som en kul pryl i garaget.
    Precis samma läge för mig. Skulle vara kul att pröva för att kanske bli av med eventuella fördomar angående körbarhet etc. Skulle dock knappast funka till det jag vill ha mina hojar. Väldigt mycket pengar är det också. Ungefär tre gånger så mycket som mina tre hojar och bilen kostat tillsammans. Kul dock att det finns fordon och ägare som sticker ut i "mellanmjölkens land"!
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #6
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    …fast jag tycker du ska byta bakdäck. Sån där bredd kan du ju inte åka runt med.
    Nä nu skojar jag igen. Stå på dig, Klaus, som Molgan skrev skulle det bli tråkigt om alla åkte runt på likadana hojar, vad ska man då prata om? Jag skulle inte våga provköra ens, jag har inte den ryggraden.

  7. #7
    Medlem stefanistockholms avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293

    Thumbs up

    Kan vi helt enkelt inte se det som att vi gått på samma tivoli och valt olika åkattraktioner.

  8. #8
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av stefanistockholm Visa inlägg
    Kan vi helt enkelt inte se det som att vi gått på samma tivoli och valt olika åkattraktioner.
    Du har många begåvade uttryck Stefan, om jag inte redan hade träffat dig skulle jag tro du hade skånska gener.

    Och jag skulle även kunna prova en sån och lägga till listan "Fräcka prylar som har testats" men jag är förtjust i mindre och mer lättkörda cyklar + att jag kan köra dubbelt så långt för min veckopeng som du. (men jag har kanske hälften så kul)
    Senast redigerat av Gert den 2009-02-20 klockan 16:39.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  9. #9
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    Tackar för trevliga kommentarer
    För dom som vill provköra,så åker Hugo riket runt för just detta ändamål,det är bara och boka en provkörning på bosshoss.se Den är smidigare än ni tror trots sina mått,går att luta nästan 45 grader innan fotpinnarna tar i.
    Finns begagnatmarknad,kolla tyska Europageneralagenten, och då hamnar priset till hälften ca, synd bara att kronan är så dålig nu.
    Bakdäcket har jag av två anledningar,estetiken och greppet,gillar inte smala sulor och speciellt inte när det är så många hästar.
    Fast jag gasar ju aldrig,glider bara

  10. #10
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    Bakdäcket har jag av två anledningar,estetiken och greppet,gillar inte smala sulor och speciellt inte när det är så många hästar.
    Jag bara skojade med dig, syftade på den andra tråden om ändring av dimensioner.

Liknande ämnen

  1. ABUS detector eller Oxford Boss?
    Av GhostRider i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2018-07-11, 10:02
  2. Boss 2008
    Av klaus i forum Min hoj
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2016-03-26, 03:36
  3. Renovering TWN 350 BOSS. flottörhus fattas!!
    Av CaptainSwed i forum Veteran
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2015-02-09, 19:35
  4. 100 Boss Hoss 25-27/6 2010
    Av klaus i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-03, 06:02
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-06, 14:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •