Sidan 4 av 40 FörstaFörsta ... 2345614 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 394

Ämne: Värstingmotorcykel Boss Hoss ZZ4

  1. #31
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    Ställer ytterligare fråga här.Fick ju lite gliringar när jag skruvade isär cykeln helt efter att haft den en månad.Med tanke på priset var dom flesta helt förskräckta när dom såg vad jag höll på med. Har du skruvat isär din hoj,spelar inköpspriset någon roll i detta sammanhang,alltså dyr hoj vågar man inte röra?Jag tycker att den ser mycket bättre ut efter ombygget.(har lite svårt att låta bli skruva mina prylar)
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #32
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Lidingö
    Inlägg
    11
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    Ställer ytterligare fråga här.Fick ju lite gliringar när jag skruvade isär cykeln helt efter att haft den en månad.Med tanke på priset var dom flesta helt förskräckta när dom såg vad jag höll på med. Har du skruvat isär din hoj,spelar inköpspriset någon roll i detta sammanhang,alltså dyr hoj vågar man inte röra?Jag tycker att den ser mycket bättre ut efter ombygget.(har lite svårt att låta bli skruva mina prylar)
    Jag ska bara....nää. Lugn Klaus. Jag ska inte skriva något tok.
    Försökte ladda upp diskussionen lite. Om jag sen lyckats får andra avgöra.

    Du har en fin hoj och en månad eller tiotals år gör ingen skillnad. Har man en ide i huvet om hur man vill ha det med färger och former så blir det bara svårt att vänta på att få genomföra dem.
    Jag tycker att du gjorde helt rätt som formade din hoj direkt.
    Ha nu en go sommar och njut av ditt häftiga åk!

    Skepp OCH hoj/Linkan

  3. #33
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    hei du
    nog lyckades du få lite fart på diskussionen,trådens mening är ju att ventilera meningarna.
    Var hälsad,du lär nog höra om jag tar vägarna till Lidingö.

  4. #34
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Man kan ju säga att du plockade ner den ganska rejält och visst blev den mycket ballare i ditt utförande!
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #35
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    jo,det slutade med att jag delade ramen och lämnade den för kromning.Hade jag fortsatt så hade väl motorn blivit kromad också, på dom delarna som inte redan var kromade.No,kanske något att se fram emot.

  6. #36
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    jo,det slutade med att jag delade ramen och lämnade den för kromning.Hade jag fortsatt så hade väl motorn blivit kromad också, på dom delarna som inte redan var kromade.No,kanske något att se fram emot.
    Det är roligt så länge man kommer på nya saker att förbättra och ändra på. Den dagen hojen är "färdig" är det dags att sälja och börja på något nytt projekt...
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #37
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    kanhända,men jag brukar njuta av mina byggen även när dom är färdiga,för mig är inte själva byggandet något ändamål.Och i detta fall har jag tänkt behålla hojen livet ut,läste om en kille som var 77 och körde fortfarande Bossen,det är så jag har tänkt

  8. #38
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    kanhända,men jag brukar njuta av mina byggen även när dom är färdiga,för mig är inte själva byggandet något ändamål.Och i detta fall har jag tänkt behålla hojen livet ut,läste om en kille som var 77 och körde fortfarande Bossen,det är så jag har tänkt
    Det är perfekt när det blir så. Har tänkt så många gånger, men likväl har lusten att pröva något nytt infunnit sig. Din hoj är ju så speciell och med din prägel, så möjligheterna att ni kommer åldras tillsammans känns ganska goda!
    ~ Mats

    Min blogg

  9. #39
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    kanhända,men jag brukar njuta av mina byggen även när dom är färdiga,för mig är inte själva byggandet något ändamål.Och i detta fall har jag tänkt behålla hojen livet ut,läste om en kille som var 77 och körde fortfarande Bossen,det är så jag har tänkt
    Önskar man kunde, själv så lyckas jag hålla uppe entusiasmen för mina fordon fram till första oplanerade servicen. Har sålt ett par bilar "som dom står" bara för att jag inte har lust att öppna på huven å kolla varför dom inte startar. Väldigt ekonomiskt.

  10. #40
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    min värstingtrampcykel är årgång 1998,även om jag har modifierat den fler gånger.Cheva Capricen är 1980 och i min ägo sedan -86 och Scania bussen från 1973 har jag haft sen -89. Jo,jag brukar inte avyttra så värst mycket av det jag skaffar och mekandet är definitivt inget problem, kanske man skaffar ytterligare mc i framtiden istället om man nu lessnar att bara trampa i skogen

Liknande ämnen

  1. ABUS detector eller Oxford Boss?
    Av GhostRider i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2018-07-11, 10:02
  2. Boss 2008
    Av klaus i forum Min hoj
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2016-03-26, 03:36
  3. Renovering TWN 350 BOSS. flottörhus fattas!!
    Av CaptainSwed i forum Veteran
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2015-02-09, 19:35
  4. 100 Boss Hoss 25-27/6 2010
    Av klaus i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-03, 06:02
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-06, 14:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •