Sidan 28 av 40 FörstaFörsta ... 18262728293038 ... SistaSista
Resultat 271 till 280 av 394

Ämne: Värstingmotorcykel Boss Hoss ZZ4

  1. #271
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Va trista ni var
    Instämmer!

    Klaus bygger om och till på ett sätt som fjärmar sig från vad jag ser som motorcykel. Men vaddå? Det är hans sak och idé om hur han vill ha den. Se på den som en tavla eller hellre som en körbar skulptur.

    Jag vill heller inte ha och skulle absolut inte våga köra den för en vältning skulle vara jädrans retlig () men att se på ett riktigt gott arbete gör aldrig ont!
    Ove

  2. #272
    En såndär Hossfly(längst ner i länken) skulle väl inte vara så pjåkigt?

    http://www.bosshoss.se/page.asp?id=396

  3. #273
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Instämmer!

    Klaus bygger om och till på ett sätt som fjärmar sig från vad jag ser som motorcykel. Men vaddå? Det är hans sak och idé om hur han vill ha den. Se på den som en tavla eller hellre som en körbar skulptur.

    Jag vill heller inte ha och skulle absolut inte våga köra den för en vältning skulle vara jädrans retlig () men att se på ett riktigt gott arbete gör aldrig ont!
    Nog skulle jag våga prova,inget problem.Men priset en halv miljon det får man ju en ny äventyrshoj och en ny snabbare kawa zzr1400.

  4. #274
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Nog skulle jag våga prova,inget problem.Men priset en halv miljon det får man ju en ny äventyrshoj och en ny snabbare kawa zzr1400.
    Menojojojdå! För min del skulle jag nog få 20talet hojar för den summan. Men vi spelar nog inte i samma division men det var väl inte det frågan gällde utan vilket jobb Klaus lagt ned på hojen.
    Senast redigerat av Ove den 2012-08-28 klockan 20:38.
    Ove

  5. #275
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Menojojojdå! För min del skulle jag nog få 20talet hojar för den summan. Men vi spelar nog inte i samma division men det var väl inte det frågan gällde utan vilket jobb Klaus lagt ned på hojen.
    Javisst gör han och det skrev jag ju tidigare med.Har träffat han och hojen och tittat riktigt på den.Fantastiskt fin,men ej min smak.

  6. #276
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    Tackar att ni visar intresse för min hoj och bygget av den, det är roligt att även dom som inte alls gillar hojen håller koll på vad som händer. Jag själv har nog inte nån vidare koll på dom hojtyper jag är inte intresserad av, på utställningar är jag visst öppen för allt, för ibland kan man få riktigt bra ideer av någon annan.
    Hossfly är en riktigt frän maskin,strypt att gå max 25 km/t, men det går kanske att fixa
    Om jag nånsin behöver en gräsklippare så skaffar jag en sån och fixar klippardelen till, annars har jag tänkt att när det är dags för en rollator så då skaffar jag en Hossfly och fortsätter att köra omkring med en V8,barstolen går säkert att byta till en bekväm fåtölj
    Aldrig i livet en eldriven rullstol - livet är en V8,även i livets slutskede

    Lite framtidsinfo
    Två dagar efter att jag monterat mina sprillans hjul kom jag på lösningen hur man kan ha en 360 bred bakhjul på hojen, så jag beställde en sådan,kanhända att jag hinner få den innan sesongen är över,vi får se. Lite tråkigt med att jag hann köpa ett nytt 330 som är på plats bara under övergången, men sånt händer
    Kommer också byta till tryckluftsdämpare bak lite längra fram och i och med detta skulle hojen vara färdig (kommer säkert hitta nåt smått o gott ändå, men i stort sett)

  7. #277
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    körde en runda till Strängnäs,här några bilder som hojen ser ut just nu. Hoppas på några till rundor innan körsesongen är över
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  8. #278
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    största Bossen (740cui) 12.100cc, ca 1.000 hästar,byggd i Tyskland, skall ha dansk ägare, pris ca 2 miljoner sek. Bild tagen Bossmötet i Tyskland 2011
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  9. #279
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    största Bossen (740cui) 12.100cc, ca 1.000 hästar,byggd i Tyskland, skall ha dansk ägare, pris ca 2 miljoner sek. Bild tagen Bossmötet i Tyskland 2011
    Lite för stora hojar för mig. Vad jag förstått, så har Klaus lagt ner väldigt mycket tid på sin röda Boss. Den svarta dansken verkar vara mera fabriksfärdig.
    En personlig reflektion är att typen på dansken tilltalar mig mera med en brantare framgaffel och inte så mycket krom.
    Undrar vad dansken har för teoretisk toppfart. Går nog inte att varva ur den för fullt utan specialkåpor.

  10. #280
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    förvånande var 2 miljoner sitter,måste vara byggkostnad mycket av det.Visst 740ctum motor kostar ju lite,men jag vet ju vad en fabriksny 502,a kostar, låda.Sedan 2hjul en ram och bromsar,men den var riktigt läcker

Liknande ämnen

  1. ABUS detector eller Oxford Boss?
    Av GhostRider i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2018-07-11, 10:02
  2. Boss 2008
    Av klaus i forum Min hoj
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2016-03-26, 03:36
  3. Renovering TWN 350 BOSS. flottörhus fattas!!
    Av CaptainSwed i forum Veteran
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2015-02-09, 19:35
  4. 100 Boss Hoss 25-27/6 2010
    Av klaus i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-03, 06:02
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-06, 14:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •