Sidan 25 av 40 FörstaFörsta ... 15232425262735 ... SistaSista
Resultat 241 till 250 av 394

Ämne: Värstingmotorcykel Boss Hoss ZZ4

  1. #241
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    Gjorde decibelmätning idag på min hoj,visserligen inte som bilprovningens,men jag ville ha lite koll var någonstans min hoj ligger. Hade den varit registrerad 2008, när jag köpte den så hade jag klarat kraven galant med detta 3" system, eftersom det står 94 i papper och nu hade jag bara 90, men eftersom den blev registrerad först 2009 så gäller nya krav,och det är 80 decibel. Men jag är nöjd ändå,trodde att det skulle vara mera decibel, nu vet jag att det är inte så mycket dämpning som behövs för att klara besiktning 2013

  2. #242
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    två bilder från Trasdockan kortegen, avslutning Kungsträdgården
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  3. #243
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    gjorde troligen sesongens sista långkörning,Stockholm - Göteborg tor, nu i helgen för att besöka bokmässan, blev drygt 110 mil. Såg inte många hojåkare trots det fina vädret, verkligen trevlig resa. Nu börjar mitt bakdäck vara färdigt,har gått 23.000 km, kommer att köra slutet av sesongen med den men inga långa resor eller avancerat längre. Framdäcket med centramatic balancering har nu gått 12.000 km,går väldigt mjukt och fint, intressant att se slitaget efter nästa sesongs slut
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  4. #244
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Låg och lyssnade till Karlavagnen igår kväll och strax före midnatt var det en man som beskrev sina första övningar med en väldigt stor MC. Undrar nu om det kan finnas någon koppling till denna tråden?
    Ove

  5. #245
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    Hei Ove, även Gibson hade lyssnat, går inte vara anonym med denna hoj även om man försöker, så får erkänna deltagandet i radioprogrammet Kul att du lyssnade

  6. #246
    Länk bör väl finnas

  7. #247
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    Hei Ove, även Gibson hade lyssnat, går inte vara anonym med denna hoj även om man försöker, så får erkänna deltagandet i radioprogrammet Kul att du lyssnade
    Med den hojen är du nog inte då noga med att vara anonym, men det var trevligt att höra din röst och din beskrivningen av våndorna med en ny hoj.
    Ove

  8. #248
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    Citat Ursprungligen postat av Intruder Visa inlägg
    Länk bör väl finnas
    Kolla sr.se karlavagnen ,7/10 ca 1 tim 48 min in i programmet

  9. #249
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    idag skickades mitt bakhjul till England, så körsesongen är över för i år för min del.
    Bakdäcket gick nästan 2400 mil,men nu var det slut, få se om framdäcket klarar lika länge. Alltså hela nästa sesong. Nu börjar skruvsesong så man har mycket att se fram emot, har 2 Bossar att skruva på,skall bygga om elsystemet på den andra o lite annat smått o gott. Oljebyten på min egen och möjligen nya hjul,drivkransar och bromsskivor Bytte nya fotpinnar till passagerarplatse,lika som bromspedal och växelpedal, ville ha lite dödskallar blev väldigt snyggt tycker jag.
    Hittade en vinterbild på mig när jag körde i februari för nåt år sen,tyckte det passar bra när dom flesta börjar ställa hojarna för vintern
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  10. #250
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    Fick bilder på mina nya hjul från tillverkaren i England, blir intressant att se hur han får till drivkransen bak och bromsskivorna.
    Han tillverkar hjul efter önskemål till alla hojar ifall ni har massa pengar över, för breda hjul fixar han även bredare swing, vill ni ha kontaktinfo så hör av er

Liknande ämnen

  1. ABUS detector eller Oxford Boss?
    Av GhostRider i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2018-07-11, 10:02
  2. Boss 2008
    Av klaus i forum Min hoj
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2016-03-26, 03:36
  3. Renovering TWN 350 BOSS. flottörhus fattas!!
    Av CaptainSwed i forum Veteran
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2015-02-09, 19:35
  4. 100 Boss Hoss 25-27/6 2010
    Av klaus i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-03, 06:02
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-06, 14:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •