Sidan 24 av 40 FörstaFörsta ... 14222324252634 ... SistaSista
Resultat 231 till 240 av 394

Ämne: Värstingmotorcykel Boss Hoss ZZ4

  1. #231
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    jotack,man sitter verkligen bekvämt, annars hade jag aldrig klarat av att köra 225 mil på ett bräde.

    Annars fortsättning på inlägg 214,bytte framgaffel på den hojen,nu ser den lite mer som min
    Måste vara tråkigt att köra på natten

  2. #232
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510

    Smile

    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Måste vara tråkigt att köra på natten
    Det beror väl på vilken natt. En svart höstnatt är ju ingen höjdare. Jag och en kompis körde från Årdal i Norge. Det var i juli. Vi startade vid 7- tiden på kvällen och ställde kosan mot Karlstad.
    Det var en spännande resa med skumma möten med diverse lösgående kor och får på småvägarna. Vi var hemma vid 3-tiden. Det var faktiskt en mycket trevlig tur, om man inte kör en custom förstås, med tanke på de vägar som våra GPS visade oss.

  3. #233
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Det beror väl på vilken natt. En svart höstnatt är ju ingen höjdare. Jag och en kompis körde från Årdal i Norge. Det var i juli. Vi startade vid 7- tiden på kvällen och ställde kosan mot Karlstad.
    Det var en spännande resa med skumma möten med diverse lösgående kor och får på småvägarna. Vi var hemma vid 3-tiden. Det var faktiskt en mycket trevlig tur, om man inte kör en custom förstås, med tanke på de vägar som våra GPS visade oss.
    Jodå kanske är trevligt,men jag menade att ska man köra 225mil på ett bräde,då lär man man ju köra konstant dag och natt.Jag planerade att köra till Narvik,135 mil,skulle ta 18timmar tycker det är för mycket,men 100mil till,25timmar på hojen i sträck känns lite overkill.

  4. #234
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    På en semestertur tycker jag nog att 50 mil per dag räcker bra om man ska vara iväg ca 10 dagar. Jag är ju 60+are å gillar att ha gott om tid utmed vägen. Stanna å fika å kolla på olika grejor. Sen när det blir hemresa är det lätt att komma in i en andra andning å bara köra. Hemvägen med Olle i Norge i år blev sådan. 120 mil i regn på 1,5 dygn. Sånna turer ligger liksom utanför mina planeringar.
    Jan

  5. #235
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    Nattkörning är inget problem,gör ju inget annat än kör natt på vanliga jobbet.
    Den här specifika körningen var i månadskiftet juni-juli, då är det ljust i stort sett dygnet runt här i Norden. Började köra 20.30 så första natten var här i Sverige, vackert som fasiken,riktigt fin upplevelse. Andra natten i Tyskland söder om Hannover var svart som attan, såg inget utanför strålkastarskenet - körde vilse ett par gånger när missade liten skylt på dom slingriga småvägarna och serpentinvägarna i bergen , men kul var det med på sitt sätt. Är man rädd för serpentiner så kan säga att det går bra på mörka natten när man inget ser att vara rädd för
    Sedan kan man ju alltid diskutera nyttan och nöjen med sådana här körningar - testade detta och det fungerade för min del, kanske provar igen nästa år ifall jag åker ner till Tyskland igen

  6. #236
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    Nattkörning är inget problem,gör ju inget annat än kör natt på vanliga jobbet.
    Den här specifika körningen var i månadskiftet juni-juli, då är det ljust i stort sett dygnet runt här i Norden. Började köra 20.30 så första natten var här i Sverige, vackert som fasiken,riktigt fin upplevelse. Andra natten i Tyskland söder om Hannover var svart som attan, såg inget utanför strålkastarskenet - körde vilse ett par gånger när missade liten skylt på dom slingriga småvägarna och serpentinvägarna i bergen , men kul var det med på sitt sätt. Är man rädd för serpentiner så kan säga att det går bra på mörka natten när man inget ser att vara rädd för
    Sedan kan man ju alltid diskutera nyttan och nöjen med sådana här körningar - testade detta och det fungerade för min del, kanske provar igen nästa år ifall jag åker ner till Tyskland igen
    Ja det är ju upp till var och en när man kör.Själv kör jag inte när det är mörkt eller skumt på kvällar och nätter om jag inte är tvungen.Kör mycket på nätterna med tradare och jag vet vad som rör sig över vägen på småtimmarna och tycker att det är onödigt och dumt att utsätta sig för detta om man inte behöver,men där nere är det väl mest råttor men här finns det större varelser.

  7. #237
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    håller med att man inte vill möta varken renar eller älgar på vägarna.
    Såg dock inga djur alls i närheten av vägarna under varken resan ner eller upp, om man nu inte räknar kossor ,hästar o får i inhägnader. Kanske skrämmer mitt V8 vrål bort alla
    Försöker hålla marginalerna på min sida,när jag kör mc, men kan inte heller vara rädd varje gång jag kör,det skulle ta bort njutningen och då kan jag lika gärna lägga ner verksamheten. Man skall inte heller utmana ödet, alla får lägga sin egen ribba så att det känns rätt.

  8. #238
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    håller med att man inte vill möta varken renar eller älgar på vägarna.
    Såg dock inga djur alls i närheten av vägarna under varken resan ner eller upp, om man nu inte räknar kossor ,hästar o får i inhägnader. Kanske skrämmer mitt V8 vrål bort alla
    Försöker hålla marginalerna på min sida,när jag kör mc, men kan inte heller vara rädd varje gång jag kör,det skulle ta bort njutningen och då kan jag lika gärna lägga ner verksamheten. Man skall inte heller utmana ödet, alla får lägga sin egen ribba så att det känns rätt.
    Helt rätt och Rädd är man ju inte,då ska man inte köra hoj.

  9. #239
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    Monterade tryckluftsdämpare bak på den andra hojen,riktigt snygga saker,ska testa lite till men tror att skaffar sådana till min också. Bekvämt att bara med knapptryckning ändra på fjädring
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  10. #240
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Det finns alltid något att förbättra, skönt nog. Inget kul när allt är gjort...
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. ABUS detector eller Oxford Boss?
    Av GhostRider i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2018-07-11, 10:02
  2. Boss 2008
    Av klaus i forum Min hoj
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2016-03-26, 03:36
  3. Renovering TWN 350 BOSS. flottörhus fattas!!
    Av CaptainSwed i forum Veteran
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2015-02-09, 19:35
  4. 100 Boss Hoss 25-27/6 2010
    Av klaus i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-03, 06:02
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-06, 14:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •