Sidan 23 av 40 FörstaFörsta ... 13212223242533 ... SistaSista
Resultat 221 till 230 av 394

Ämne: Värstingmotorcykel Boss Hoss ZZ4

  1. #221
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    Såg lite nya ideer om bakbroms, här ventilerad dubbelskiva med bilok. Själv har jag haft tankar om sexkolvsok - här en dansk variant, även snygg swing
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #222
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Du får nog ursäkta mig, men jag tycker din Boss Hoss har lämnat mc-världen och hamnat bland egotrippade utställningsföremål. Visst har den på sitt sätt en massa snygga detaljer, men..........

  3. #223
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Avon är enda fabriksgodkända däcket för Bossen, och hittills har jag inte träffat en enda Boss ägare som kör bara lugnt, man skaffar inte en sån hoj för att köra bara lugnt.


    Nää det förstår jag,men är ialla fall förvånad över miltalen,och sedan hur det går till att köra 500mil på tre dagar med vila,rast,mat osv Har själv varit nere i europa och körde 430mil på 5dagar och då var det rätt högt tempo,väldigt högt ibland,det är ju fri fart på många ställen
    Senast redigerat av engström67 den 2011-07-18 klockan 14:13.

  4. #224
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Du får nog ursäkta mig, men jag tycker din Boss Hoss har lämnat mc-världen och hamnat bland egotrippade utställningsföremål. Visst har den på sitt sätt en massa snygga detaljer, men..........
    Ha ha visst är det väl en hoj,en ovanlig så klart.Det är inget för mig heller,men frän är den,men vad menas med egotrippat utställningsföremål,(luktar svenska avudsjukan tycker jag).Det är ju en del av tjusningen med hoj,att få kosta på och göra som man själv vill ha den.Så det är helt riktigt tycker jag,man lever bara en gångJag brukar köpa en ny hoj varannat år i stället,tycker det är kul när det kommer en ny modell
    Senast redigerat av engström67 den 2011-07-18 klockan 14:23.

  5. #225
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    jo,för Iron Butt så får man inte köra över hastighetsgränserna, för mig är 120 en alldeles utåmordentligt bra hastighet,man kör avslappat,har tid att kolla även omgivningen,motorn låter som musik,och soppaförbrukningen ligger mellan 0,8 - 0,9. Är man utvilad från början så tar jag en 90 milare med bara tankstopp och korta pauser för mellanmål,det brukar ta ca 10 timmar, sedan en timmes matrast och en 85milare till, då har du ca 4 timmar kvar av dygnet, om man sedan tar 4 timmar av nästa dygn så kan man ju sova nästan 8 timmar. Sedan får man försöka undvika morgonrusningsköer o sånt så gott det går, annars tappar man massa tid o får få mil. Visst,man orkar inte i den takten så värst många dagar, och det är viktigt att ha på minnet,tappar man säkerhetsmarginalerna på mc så ligger man illa till.

  6. #226
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    fick en fin bild igår av mig o hojen, så här en uppdaterad version av både mig o hojen, så ser det ut idagens läge
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  7. #227
    Mc-Bosse
    Gäst
    Hojen är bara såå grym!!!

  8. #228
    Medlem Gawriels avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Kinna
    Inlägg
    203
    ja du, det var en mäktig syn o en överraskning att springa på klaus med sin gigantiska motorcykel i Nyköping här om dagen. De beundrar nu "the handy work" på min bobber.
    visst ser den liten ut bredvid?
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  9. #229
    Medlem akemss avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    skåne
    Inlägg
    371
    Den ser ju riktigt bekväm ut på bilden där du sitter på.

  10. #230
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    jotack,man sitter verkligen bekvämt, annars hade jag aldrig klarat av att köra 225 mil på ett bräde.

    Annars fortsättning på inlägg 214,bytte framgaffel på den hojen,nu ser den lite mer som min
    Bifogade bilder Bifogade bilder

Liknande ämnen

  1. ABUS detector eller Oxford Boss?
    Av GhostRider i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2018-07-11, 10:02
  2. Boss 2008
    Av klaus i forum Min hoj
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2016-03-26, 03:36
  3. Renovering TWN 350 BOSS. flottörhus fattas!!
    Av CaptainSwed i forum Veteran
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2015-02-09, 19:35
  4. 100 Boss Hoss 25-27/6 2010
    Av klaus i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-03, 06:02
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-06, 14:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •