Sidan 22 av 40 FörstaFörsta ... 12202122232432 ... SistaSista
Resultat 211 till 220 av 394

Ämne: Värstingmotorcykel Boss Hoss ZZ4

  1. #211
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Kan väl aldrig behövas om man balanserar däcket riktigt
    vet inte hur ofta du balanserar dina däck, men man får obalans allt eftersom däcken slits och då slits dom ännu snabbare. Normalt balanserar man däcken när dom är nya och sedan bryr man sig inte mer om det. Denna manick håller alltid hjulet rättbalanserat och ökar därmed livslängden på däcket, om det är värt pengarna är det upp till var och en men med tiden betalar den sig själv - hur lång tid det tar beror på hur ofta du byter däck.
    Finns för närvarande 5 håls HD och 6 håls Guldwinge, om man har kompatibelt hjul så går dom att använda (alltså monteras bakom bromsskivan)
    CLP systems i Arninge säljer, dom är mina sponsorer så bästa pris får ni troligen via mig.
    ca 200€ kostade 2 ringar fram och en bak

  2. #212
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    håller på med detta 2004 Boss, bygger om och customiserar den med. Delar av elsystemet och bränslesystemet är klart, nya fälgar och framgaffel kommer längre fram.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  3. #213
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    vet inte hur ofta du balanserar dina däck, men man får obalans allt eftersom däcken slits och då slits dom ännu snabbare. Normalt balanserar man däcken när dom är nya och sedan bryr man sig inte mer om det. Denna manick håller alltid hjulet rättbalanserat och ökar därmed livslängden på däcket, om det är värt pengarna är det upp till var och en men med tiden betalar den sig själv - hur lång tid det tar beror på hur ofta du byter däck.
    Finns för närvarande 5 håls HD och 6 håls Guldwinge, om man har kompatibelt hjul så går dom att använda (alltså monteras bakom bromsskivan)
    CLP systems i Arninge säljer, dom är mina sponsorer så bästa pris får ni troligen via mig.
    ca 200€ kostade 2 ringar fram och en bak
    Jag balanserar däcken när dom är nya,sedan åker jag 700-1000mil sedan är dom slut,får jag obalans så känns det ju och dessutom så syns det på slitaget.Har aldrig varit med om det.Näe jag köper inte detta att det blir obalans med tiden.Och jag kör rätt aktivt så man märker ju direkt om det skulle vara obalans

  4. #214
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    håller med dig, byter du däck så där ofta så är det ingen mening att satsa på något nytt.
    Körde över 500 mil på tre dagar vid månadsskiftet. Mina däck håller i alla fall mellan 2500 mil och 3000 mil, skulle vara värdelöst om jag måste byta däck varje vecka

  5. #215
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Det är ju klart att om man har bildäck på hojen, så håller dom ju länge. Som sagt att kosta på dessa balanseringsringar på en lättare hoj som förbrukar sina däck på 700-100 mil är ju inte realistiskt. som sagt balanserar man däcken vi nymonteringen, så håller det däcket ut. Verkar bara att vara ännu ett sätt att försöka tjäna pengar och sko sig på andra med sina argument. På bussar och lastbilar kan det ju verka logiskt att ha ringarna eftersom de har extremt dyra däck som även rulla många tusen mil.

  6. #216
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    håller med dig, byter du däck så där ofta så är det ingen mening att satsa på något nytt.
    Körde över 500 mil på tre dagar vid månadsskiftet. Mina däck håller i alla fall mellan 2500 mil och 3000 mil, skulle vara värdelöst om jag måste byta däck varje vecka
    2000-3000mil det var mycket.Då måste du då köra väldigt lungt.Har kompisar som åker V-max och rocket 3 och dom har väldigt breda bakdäck,inte lika breda däck som på din,men dom käkar ju däck.Och i tanke på din motor effekt så låter det ju helt otroligt.Sedan beror väl det var man sätter gränsen på slut.När mina däck är halvslitna ger jag ju aldrig mig aldrig iväg på någon längre resa utan att byta däck.Och 170mil på en dag är ju rätt skapligt,är du med i iron butt
    Senast redigerat av engström67 den 2011-07-17 klockan 08:14.

  7. #217
    Moderator nippes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    234
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Dom hade demo på MC-mässan i januari. Var riktigt imponerande kan jag säga. Skulle gärna ha till min hoj, men då fanns inget färdigt till den. Skulle vara på gång sas det då!
    Såg något liknande för några år sen som bestod av lösa kulor som man hade löst i däcket och som skulle balansera däcket automatiskt. någon som sett det jag pratar om och tror det skulle vara ett alternativ till ovanstående??

  8. #218
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    har inga bildäck på min hoj, det är Avon mc däck,fram 130-90-16 och bak 330-30-17, byter när slitit ner till slitagemärket, och ibland kör jag bra hårt och burnar, har dina kompisar testat Avon? Jag är mycket nöjd med dom men tänkte ändå testa Metzeler nästa gång fram,intresserad av deras mönster, få se hur den upplevs.Bak finns bara Avon att välja,har inte sett nåt annat med den dimensionen.
    Visst,lämnade två anmälan om Iron Butt, få se om dom blir godkända. Körde 225mil på 32 timmar och använde dom första 24 timmarna för Iron Butt.

  9. #219
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    har inga bildäck på min hoj, det är Avon mc däck,fram 130-90-16 och bak 330-30-17, byter när slitit ner till slitagemärket, och ibland kör jag bra hårt och burnar, har dina kompisar testat Avon? Jag är mycket nöjd med dom men tänkte ändå testa Metzeler nästa gång fram,intresserad av deras mönster, få se hur den upplevs.Bak finns bara Avon att välja,har inte sett nåt annat med den dimensionen.
    Visst,lämnade två anmälan om Iron Butt, få se om dom blir godkända. Körde 225mil på 32 timmar och använde dom första 24 timmarna för Iron Butt.
    Ja tycker man att det är kul att sitta på hojen dyngnet runt så är det ju klart att man kommer en bitmen varför.Ja att Avon skulle vara ett så bra däck,och går så långt med hård körning och burnisar låter ju helt otroligt.Det är ju konstigt i tanke på att Avon inte har så mycket att sätta emot i tester mot dom stora Michelin,Metzeler.Men jag vet att dom är rätt vanliga till stora glidare som körs lungt för det mesta.Och då är det ju klart att man får ut mil.Men har man en tung touringmaskin,som är gjord för höga farter och kurviga vägar och man kör aktivt,då slits det fort.Det är ju lika med sporthojarna som kör som tusan,dom sliter ju däck hårt,men dom är ju till för att åka fort med,därför har jag ingen.Är ju inte så kul att sitta och köra som en galning,inte så bra heller,men som sagt dom är ju till för det,men man ska väl vara på en bana då,tycker jag och inte utsätta andra.
    Senast redigerat av engström67 den 2011-07-17 klockan 19:46.

  10. #220
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    jag var på väg till Boss Hoss mötet i Tyskland så då tyckte jag det passade utmärkt att göra en Iron Butt åt båda hållen när man nu ändå måste köra distansen, har inga problem med långkörningar, har gjort sådant med olika fordon och vet vad som krävs,säkerheten är viktigast även om man inte följer lagstadgade vilotider för yrkesfolk. Man sitter inte på hojen dygnet runt heller, i tiden räknas även pauser, matrast och vilotid, planerar man noga så kan man sova också.
    Avon är enda fabriksgodkända däcket för Bossen, och hittills har jag inte träffat en enda Boss ägare som kör bara lugnt, man skaffar inte en sån hoj för att köra bara lugnt.
    Har inte sett några tester med Avon heller, kanske säljer dom tillräckligt utan att behöva delta i massa reklamjippon, ja, inte vet jag, men är nöjd med däcken ändå.
    Metzeler är enda alternativet fram om man vill prova annat,den måste ju klara av viss vikt som min hoj råkar ha. Såg dock en viss blandning av märken nere i Tyskland men det verkade ha mer att göra med ägarens oförstånd, vissa var till och med monterade bak och fram,då kan man inte ha så mycket kunskap.

Liknande ämnen

  1. ABUS detector eller Oxford Boss?
    Av GhostRider i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2018-07-11, 10:02
  2. Boss 2008
    Av klaus i forum Min hoj
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2016-03-26, 03:36
  3. Renovering TWN 350 BOSS. flottörhus fattas!!
    Av CaptainSwed i forum Veteran
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2015-02-09, 19:35
  4. 100 Boss Hoss 25-27/6 2010
    Av klaus i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-03, 06:02
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-06, 14:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •