Sidan 17 av 40 FörstaFörsta ... 7151617181927 ... SistaSista
Resultat 161 till 170 av 394

Ämne: Värstingmotorcykel Boss Hoss ZZ4

  1. #161
    Medlem Figureheads avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    245
    Sköna bilder! Är det en original-lykta fram? På sista bilden (den snett framifrån/från sidan) såg den så enormt stor ut. Skall inte klanka ner på din underbara hoj, men den förstör linjerna lite tycker jag.
    For those about to rock - We salute you!

  2. #162
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    En Boss väcker väl samma känslor hos många som en extremt dyr sportbil. Vill ha. Den är ju imponerande och funkar väl bäst på motorväg.

  3. #163
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Chappy Visa inlägg
    Det finns dom som tycker att Boss Hossen är snyggast när man kör in den i ett mörkt rum och släcker ljuset. Att trehjulingar hör hemma i barnkammaren. Tur att smaken är olika. Fram för mångfalden.
    Absolut Chappy, tänk vad trist det vore annars även om inte just Bossen inte är i min smak. Men den är ju kul att titta på!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  4. #164
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    En annan undring. Hur reser man upp den om olyckan varit framme och den stjälpt och man är ensam.
    Hur stor lyftkraft behövs i första lyftmomentet?
    Det skulle ju vara intressant att se detta på alla hojar, men då skulle nog försäljningen av de tunga minska.

  5. #165
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    Citat Ursprungligen postat av Figurehead Visa inlägg
    Sköna bilder! Är det en original-lykta fram? På sista bilden (den snett framifrån/från sidan) såg den så enormt stor ut. Skall inte klanka ner på din underbara hoj, men den förstör linjerna lite tycker jag.
    jepp,det är originallampan,det är en 7", bildvinkeln får den att se större ut,skall dock byta ut den mot en längre variant som ser mer harmonisk ut.Har sett några som bytt till mindre storlek men tycker det ser inte bra ut,där är det väldigt smaken som avgör,jag gillar den stora lampan i lång version.

    Angående att lyfta upp hojen,så är det inget problem alls,tyngdpunkten är så låg,har lyft ca tio gånger,dock klarar inte min fru att få upp den så där går väl gränsen, man lyfter på motorbågen,har lyft bara rakt av utan några tekniska finesser,kanske skulle frugan klara ifall man lyfte tekniskt rätt. Det svåra är att få stopp så det inte ramlar till andra sidan,då är det bra ifall den har ramlat med stödet uppåt

  6. #166
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    En Boss väcker väl samma känslor hos många som en extremt dyr sportbil. Vill ha. Den är ju imponerande och funkar väl bäst på motorväg.
    kanske inte direkt vill ha känslor,men gärna prova på
    visst är den trevlig att köra på motorväg,men det är tråkigt i längden även om man kan fresta lite på resurserna
    Själv gillar jag krokiga vägar,känns underebart när man lutar i kurvan och sedan bara gasar iväg ut ur dessa. Även om jag själv tar lite lugnt i kurvorna så har det mer med mig att göra än hojen,när vi senast körde "bulten" söder om Stockholm så hängde jag med helt ok (jag är bara lite försiktig av mig i skarpa och skymda kurvor)
    Visst,den är kanske inte det bästa valet på smala krokvägar med sin längd på nästan 3m och 70cm rambredd längst ner,men sånt vänjer man sig,det är ju en glidarhoj och jag gillar den skarpt

  7. #167
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    Efter allt saltande här i Stockholm så har jag nu börjat skruvsesongen på allvar
    Nytt framdäck är på plats,och bytte även fästskruvarna på oken samt fästen för dessa. Gamla framdäcket hade gått 17.000km så mönstret började bli lite dåligt,hade säkert gått bra till 20.000km, men det var bra läge att byta nu,dessutom fick jag vita sidor - vad tycks Själv tycker jag att det blev lite gammaldags look över det hela- nöjd
    Har två lådor med prylar,så inga problem även om det skulle bli lång vinter - nästa tror jag skall fixa om baklysen och lysen på vindavvisaren under kylaren
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  8. #168
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    hittade denna bild på nätet,hojen finns i England
    hyfsat kompressormatat,lagom insug och inte tala om avgasrören - synd att man kan inte höra hur den låter
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  9. #169
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Det blev verkligen snyggt! Ska bli kul att se i vilken skepnad den rullar ut till våren...
    ~ Mats

    Min blogg

  10. #170
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    hittade denna bild på nätet,hojen finns i England
    hyfsat kompressormatat,lagom insug och inte tala om avgasrören - synd att man kan inte höra hur den låter
    denna klump lär man köra 8,or runt

Liknande ämnen

  1. ABUS detector eller Oxford Boss?
    Av GhostRider i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2018-07-11, 10:02
  2. Boss 2008
    Av klaus i forum Min hoj
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2016-03-26, 03:36
  3. Renovering TWN 350 BOSS. flottörhus fattas!!
    Av CaptainSwed i forum Veteran
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2015-02-09, 19:35
  4. 100 Boss Hoss 25-27/6 2010
    Av klaus i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-03, 06:02
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-06, 14:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •